Το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών (ΣΠΟ) μπορεί να επηρεάσει πολλούς διαφορετικούς τομείς της ζωής σου. Μεταξύ άλλων, έχει αντίκτυπο στο βάρος σου και έτσι προκύπτουν πολλές ερωτήσεις προκύπτουν σχετικά με το ποια είναι η κατάλληλη διατροφή για το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών.

Ένα απ’ τα πιο συχνά ερωτήματα είναι το εξής:

Η διατροφή keto είναι μια καλή λύση για τη διαχείριση της αύξησης βάρους που οφείλεται στο ΣΠΟ;

Πριν απαντήσουμε, είναι σημαντικό να εξηγήσουμε μερικά πράγματα σχετικά με το συγκεκριμένο σύνδρομο.

Τι είναι το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών;

Πρόκειται για μια κατάσταση υγείας που προκαλείται από μια ανισορροπία των αναπαραγωγικών ορμονών. Αυτή η ανισορροπία ορμονών προκαλεί προβλήματα στις ωοθήκες. Τα συμπτώματα του ΣΠΟ περιλαμβάνουν ακανόνιστη ή καθόλου έμμηνη ρύση, βαριές περιόδους, υπερβολική τριχοφυία σώματος και προσώπου, ακμή, πυελικό πόνο, δυσκολία εγκυμοσύνης και περιοχές παχιού, πιο σκούρου και βελούδινου δέρματος. Σχετιζόμενες καταστάσεις περιλαμβάνουν διαβήτη τύπου 2, παχυσαρκία, αποφρακτική άπνοια ύπνου, καρδιακές παθήσεις, διαταραχές διάθεσης και καρκίνο του ενδομητρίου.

Εκτός απ’ τις θεραπείες που ακολουθούν οι γυναίκες σε συνεννόηση με τον γιατρό τους, είναι σημαντική η αλλαγή στον τρόπο ζωής και η απώλεια βάρους.

Κι εδώ έρχεται στη συζήτηση η διατροφή keto.

Είναι η keto σωστή διατροφή για το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών;

Τα άτομα με ΣΠΟ αντιμετωπίζουν συχνά αντίσταση στην ινσουλίνη. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα μπορεί να παράγει ινσουλίνη, η οποία βοηθά το σάκχαρο στο αίμα να εισέλθει στα κύτταρα του σώματος για να παρέχει ενέργεια, αλλά δεν μπορεί να τη χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά. Η αντίσταση στην ινσουλίνη αυξάνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη τύπου 2.

διατροφή για το Σύνδρομο Πολυκυστικών Ωοθηκών

Η δίαιτα keto είναι ένα πλάνο διατροφής που εστιάζει στην ελαχιστοποίηση των υδατανθράκων και στην αύξηση της πρόσληψης λίπους για να κάνει το σώμα σου να χρησιμοποιήσει το λίπος ως μορφή ενέργειας. Τα άτομα που κάνουν δίαιτα keto συνήθως δεν τρώνε περισσότερα από 50 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα, αλλά ορισμένοι οπαδοί του keto στοχεύουν στο να μην τρώνε περισσότερα από 20 γραμμάρια την ημέρα.

Όπως ίσως γνωρίζεις ήδη, οι υδατάνθρακες μετατρέπονται σε γλυκόζη (ζάχαρη). Ο περιορισμός της πρόσληψης υδατανθράκων μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της αντίστασης στην ινσουλίνη, αλλά πιθανώς μόνο βραχυπρόθεσμα. Ωστόσο, η αύξηση της άπαχης μάζας σώματος (μυς) και η απώλεια βάρους θα βοηθήσουν το σώμα σου να διαχειριστεί την αντίσταση στην ινσουλίνη μακροπρόθεσμα!

Μια μικρή μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Translational Medicine στις αρχές του 2020 εξέτασε 14 υπέρβαρες γυναίκες με ΣΠΟ, οι οποίες ακολούθησαν τη διατροφή keto. Μετά από 12 εβδομάδες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες είχαν σημαντική μείωση του σωματικού βάρους, χάνοντας κατά μέσο όρο 20 κιλά και έχοντας μείωση του ΔΜΣ. Είχαν επίσης μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα τους, καθώς και μείωση της ποσότητας τεστοστερόνης που κυκλοφορεί στο αίμα τους. «Τα αποτελέσματά μας δείχνουν ότι μια δίαιτα keto μπορεί να θεωρηθεί ως πολύτιμη μη φαρμακευτική θεραπεία για το ΣΠΟ», κατέληξαν οι συγγραφείς της μελέτης.

Παράλληλα, μπορεί να βοηθήσει μερικές γυναίκες να επιστρέψουν στην κανονική ωορρηξία και τη βελτιωμένη γονιμότητα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News