Παγκόσμια Ημέρα κατά της Δίαιτας και ήρθε η ώρα επιτέλους να μιλήσουμε για όλα αυτά που μας ανησυχούν. Εάν έχεις λίγα ή πολλά παραπάνω κιλά, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείς να κάνεις είναι δίαιτα. Και αυτόματα το μυαλό σου πάει σε στερήσεις. Από εκεί, λοιπόν, ξεκινάει το “κακό” κι όταν λέμε κακό εννοούμε τις εξαντλητικές δίαιτες που αντί να βοηθούν το σώμα, τελικά του προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά. Δίαιτες και κίνδυνοι, λοιπόν, το σημερινό μας θέμα και θα σου εξηγήσουμε συνοπτικά όσα πρέπει να ξέρεις.

Πριν μπούμε, όμως, στο ψητό θέλουμε να κάνουμε μια μικρή παρένθεση!

Εάν αγωνίζεσαι να χάσεις κιλά και να αποκτήσεις ένα πιο υγιές βάρος, ο πρώτος και βασικότερος στόχος που πρέπει να καταφέρεις είναι να αλλάξεις τη σχέση σου με το φαγητό, κι όχι απλά να στερείσαι κάποιες τροφές. Όπως συμβαίνει με πολλά πράγματα σε αυτή τη ζωή, όλα ξεκινούν απ’ το μυαλό. Άλλωστε, η τροφή, η ψυχολογία και ο εγκέφαλος συνδέονται στενά και υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό.

Για να μπορέσεις, λοιπόν, να αποκτήσεις ένα υγιές βάρος και να το διατηρήσεις, χρειάζεται δουλειά και ψυχολογικά, όχι απλά σωματικά. Μόλις αντιληφθείς ότι το ζήτημα δεν είναι το τι στερείσαι, αλλά το να επιλέγεις συνειδητά να τρως πιο υγιεινά επειδή αγαπάς το σώμα σου, τότε θα είναι πολύ πιο ομαλή και η μετάβαση.

Δίαιτες και κίνδυνοι
Unsplash/Toa Heftiba

Δίαιτες και κίνδυνοι: Όσα πρέπει να προσέχεις

Δεν είναι όλες οι δίαιτες για όλους

Πολλές φορές διαβάζουμε για μια δίαιτα που έκανε μια διάσημη ή μας λέει η κολλητή μας για τη διατροφή μας, κι αρχίζουμε να ψάχνουμε συνταγές για να την ξεκινήσουμε κι εμείς. Όμως, δεν είναι έτσι. Ο κάθε οργανισμός έχει διαφορετικές ανάγκες και ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό στόχο όσον αφορά τη φυσική του κατάσταση. Ο μόνος σωστός τρόπος να ξεκινήσεις μια διατροφή είναι να βγάλεις ένα πλάνο μαζί με έναν επαγγελματία ή πολύ απλά να ακολουθήσεις μερικές συμβουλές ώστε να τρως πιο υγιεινά, να κόψεις τις πολύ παχυντικές τροφές και να φτιάξεις τις ώρες που τρως.

Πότε ο κίνδυνος του διαβήτη είναι υπαρκτός και ποιες τιμές δεν είναι φυσιολογικές;

Παρενέργειες

Η μεγάλη μείωση στις ημερήσιες θερμίδες μπορεί να έχει σημαντικές παρενέργειες, όπως πονοκεφάλους, κράμπες, δυσκοιλιότητα ή ακόμα και διαταραχές του ύπνου. Για να μην χαλάσεις τον μεταβολισμό σου, θα πρέπει να βρεις την ιδανική ισορροπία ημερήσιων θερμίδων με βάση την ηλικία, το φύλο και φυσικά τον στόχο σου.

Μπορεί λόγω της δίαιτας, τελικά να πάρεις παραπάνω κιλά

Όταν μειώνεις πολύ απότομα την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων, έχεις πολύ απότομη μείωση βάρους και απώλεια υγρών και μυϊκής μάζας. Αυτό σημαίνει αυτόματα και μείωση του μεταβολισμού. Όμως, μόλις αρχίσεις να τρως ξανά περισσότερες θερμίδες, όχι απλώς θα ανακτήσεις το χαμένο βάρος, αλλά αυτή τη φορά θα έχεις λιγότερη μυϊκή μάζα και περισσότερο σωματικό λίπος.

Γι’ αυτό επιμένουμε: Να κάνεις μια διατροφή προαρμοσμένη για σένα, ισορροπημένη, την οποία θα στην προτείνει ένας επαγγελματίας.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News