Έχεις σκεφτεί ποτέ γιατί λαχανιάζουμε όταν ανεβαίνουμε μια σκάλα; Και το παθαίνουμε όλοι μας, ανεξαρτήτως κιλών και βάρους. Όμως τι φταίει;

Ίσως να έχεις παρατηρήσει ότι λαχανιάζεις όταν κάνεις γυμναστική και τρέχεις και είναι λογικό. Όμως, ακόμα και στις σκάλες; Για πολλούς το να ανεβαίνουν τις σκάλες του σπιτιού ή της δουλειάς είναι σωματική πρόκληση κι ένας από τους λόγους είναι περισσότερο το ότι λαχανιάζουν εύκολα παρά το ότι βαριούνται και συνεπώς επιλέγουν τον ανελκυστήρα. Έχει συμβεί σε όλους μας. Ήρθε η ώρα να μάθεις κι εσύ τι μπορεί να φταίει.

Γιατί λαχανιάζουμε όταν ανεβαίνουμε τις σκάλες;

Ίσως να ευθύνεται ένα πρόβλημα υγείας

Δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις μ’ ένα τυπικό λαχάνιασμα. Όμως, αν έχεις επίσης πόνο στο στήθος, πρησμένα πόδια ή αστραγάλους και αρχίσεις να βήχεις, καλό θα ήταν να μιλήσεις με τον γιατρό σου, ο οποίος θα σε κατευθύνει σωστά.

Δεν κάνεις ζέσταμα

Πριν τη γυμναστική κάνεις ή τουλάχιστον πρέπει να κάνεις προθέρμανση. Αυτό είναι σημαντικό γιατί βοηθά στη θέρμανση των μυών, σταδιακά αυξάνει τη ροή του αίματος και το οξυγόνο και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού.

Όταν ανεβαίνεις τις σκάλες βιαστικά, χωρίς να έχεις κουνηθεί ή περπατήσει πριν, το σώμα σου θα χρειαστεί να εργαστεί σκληρότερα για να παραδώσει περισσότερο οξυγόνο στους μύες σου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και ο καρδιακός σου ρυθμός θα αυξηθεί.

γιατί λαχανιάζουμε
Freepik

Πότε είναι ανησυχητικό το λαχάνιασμα στη γυμναστική;

Δεν είναι cardio

Όταν ανεβαίνεις σκάλες, χρησιμοποιείς ένα διαφορετικό ενεργειακό σύστημα από τις αερόβιες ασκήσεις που συνήθως κάνεις. Ονομάζεται ενεργειακό σύστημα φωσφογόνου. Χρησιμοποιείται όταν οι μύες σου χρειάζονται πολλή ενέργεια κατά τη διάρκεια βραχυπρόθεσμων, αλλά έντονων δραστηριοτήτων. Υπάρχει ορισμένη ποσότητα ενεργειακών συστατικών που απαιτείται για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα. Επομένως, είναι φυσιολογικό να λαχανιάζεις πιο γρήγορα μετά από μια πολύ σύντομη περίοδο έντονης δραστηριότητας, παρά μετά από μια μεγαλύτερη και πιο σταθερή αερόβια άσκηση (cardio).

Δεν γυμνάζεσαι και πολύ

Εάν ασχολείσαι λίγο πολύ με τη γυμναστική, τότε είναι πιθανό οι σκάλες να μην σε κουράζουν τόσο όσο αν δεν γυμνάζεσαι καθόλου και αυτό δεν έχει σχέση με τα κιλά και το βάρος σου. Αυτό δεν ισχύει απαραίτητα αν είσαι αθλητής αντοχής.

Bonus: Πώς να ανεβαίνεις πιο ανάλαφρα τις σκάλες

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να χρησιμοποιείς τις σκάλες πιο συχνά κι όχι το ασανσέρ ως πιο εύκολη λύση. Το σώμα σου κουράζεται πιο εύκολα αν ανεβαίνεις τις σκάλες αραιά και πού από ό,τι αν το κάνεις καθημερινά. Επίσης, δοκίμασε να εντάξεις στο πρόγραμμα γυμναστικής σου ασκήσεις με άλματα, καθίσματα και προβολές ποδιών.

Μην ξεχνάς πως οι σκάλες σου μπορούν να σου φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και στη γυμναστική…

Η 20λεπτη γυμναστική που μπορείς να κάνεις σπίτι σου χρησιμοποιώντας απλά τις σκάλες!

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News