Έχεις βρεθεί ποτέ σε ένα μάθημα yoga και σκέφτηκες… δεν έχω καθόλου ισορροπία; Δεν είσαι ο μόνος, ωστόσο μπορεί να βελτιωθεί! Οι ασκήσεις για ισορροπία που πρέπει να κάνεις.

Το να έχεις ισορροπία είναι εξαιρετικά σημαντικό αλλά δεν είναι κάτι που έρχεται φυσικά από μόνο του. Είναι σημαντικό να κάνεις ορισμένες ασκήσεις για ισορροπία για να τη βελτιώσεις.

Γιατί είναι τόσο σημαντική;

Για πολλούς λόγους! Σύμφωνα με την American Heart Association, η άσκηση ισορροπίας είναι ένας απ’ τους τέσσερις βασικούς τύπους άσκησης, μαζί με τη δύναμη, την αντοχή και την ευελιξία. Το να εργάζεσαι πάνω στην ισορροπία είναι σημαντικό, καθώς βελτιώνει τον συντονισμό και τη δύναμη που και τα δύο σου επιτρέπουν να κινείσαι ελεύθερα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας. Οι ασκήσεις ισορροπίας μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη από πτώσεις, οι οποίες είναι συχνές στους ηλικιωμένους.

Είναι επίσης χρήσιμες για όσους είναι παχύσαρκοι, αφού το βάρος δεν μεταφέρεται πάντα ή κατανέμεται ομοιόμορφα σε όλο το σώμα. Από μια πνευματική προοπτική, εστιάζοντας στην ισορροπία σας μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να καθαρίσεις το μυαλό σου.

Μπορείς να κάνεις τις ασκήσεις για ισορροπία όσο συχνά θέλεις, τρεις ή και περισσότερες φορές μέσα στην εβδομάδα.

Ασκήσεις για ισορροπία που μπορείς να κάνεις μόνος σου

Καθίσματα στην καρέκλα

Για αυτήν την άσκηση θα χρειαστείς μια καρέκλα. Στάσου όρθιος μπροστά από την καρέκλα και άνοιξε ελαφρώς τα πόδια σου.

Σιγά-σιγά χαμήλωσε τους γοφούς για να καθίσεις στην καρέκλα και σταμάτα για λίγο. Στη συνέχεια, βάζοντας λίγη δύναμη στα πόδια σου σήκω από την καρέκλα.

Επανάλαβε αυτήν την άσκηση 10 φορές.

Απλές ασκήσεις για να αποκτήσεις σταδιακά την ισορροπία σου.

Σήκωσε το ένα πόδι σου

  • Στάσου όρθια με τα πόδια ελαφρώς ανοιχτά.
  • Σήκωσε το ένα γόνατο έως ότου ο μηρός να είναι παράλληλος με το πάτωμα .
  • Σταμάτα για λίγο και τη συνέχεια σιγά-σιγά χαμήλωσε το πόδι σου στο έδαφος.
  • Κάνε το ίδιο με το άλλο πόδι και επανάλαβε 10 φορές.

Αυτό θα σε βοηθήσει να στέκεσαι με το ένα πόδι πιο εύκολα και χωρίς να χάνεις την ισορροπία σου.

ασκήσεις για ισορροπία

Ασκήσεις με το κεφάλι

  • Κάθισε όρθιος με τα πόδια ελαφρώς ανοιχτά.
  • Κούνα το κεφάλι σου αργά-αργά από τη μια μεριά στην άλλη και μετά πάνω και κάτω.
  • Κούνα το κεφάλι σου γύρω γύρω για 30 δευτερόλεπτα και μετά σταμάτα και επανάλαβε για ακόμη 30 δευτερόλεπτα.

Προσοχή! Αν ζαλίζεσαι, κάνε πιο αργές και προσεκτικές κινήσεις.

Προχώρα με τα χέρια ανοιχτά

ασκήσεις για ισορροπία

Θυμάσαι που όταν ήσουν μικρός, πρόσεχες να μην πατήσεις τις γραμμές στα πεζοδρόμια; Απαιτούσε και αυτό μια ισορροπία!

  • Στάσου όρθιος με τα χέρια ανοιχτά και παράλληλα με το έδαφος.
  • Περπάτα πάνω σε μια ευθεία γραμμή και σταμάτα για ένα ή δύο δευτερόλεπτα κάθε φορά που ξεφεύγεις από τη γραμμή.
  • Κάνε 15 με 20 βήματα και επανάλαβε ακόμη μια φορά.

Αυτή η άσκηση θα βελτιώσει την ισορροπία σου, την στάση του σώματός σου και τον κορμό. Είναι απλή άσκηση, χωρίς εξοπλισμό και ανά πάσα στιγμή μπορείς να την κάνεις.

Σήκω στις μύτες

Μια ακόμη άσκηση για ισορροπία είναι να σηκωθείς στις μύτες.

  • Κάθισε όρισε με τα πόδια ελαφρώς ανοιχτά.
  • Σήκωσε και τα δύο πόδια σου την ίδια στιγμή στις μύτες. Και προσπάθησε να ισορροπήσεις για μερικά δευτερόλεπτα στις μύτες.
  • Μετά “προσγειώσου” και με τα δύο πόδια στο έδαφος.
  • Κάνε αυτήν την άσκηση τουλάχιστον 10 φορές.

Είναι η ιδανική άσκηση για την ενίσχυση των αρθρώσεων του αστραγάλου και του γονάτου και σου παρέχει ένα σταθερό βάδισμα.Το καλό είναι ότι μπορείς να την κάνεις παντού χωρίς να σε κοιτάνε περίεργα!

Διαβάστε επίσης:

Μπορεί η yoga να βοηθήσει στην απώλεια βάρους;

Photo: unsplash/Marion Michele, purewow.com