Σ’ όλους μας έχει τύχει να έχουμε βρεθεί σε κάποιο τραπέζι για φαγητό και να μην μπορούμε να σηκωθούμε επειδή αισθανόμαστε ένα έντονο φούσκωμα στη κοιλιά. Αυτό μπορεί να έχει συμβεί είτε επειδή φάγαμε μεγάλη ποσότητα φαγητού, είτε επειδή οι τροφές που επιλέξαμε να γευτούμε είναι δύσκολες στην πέψη. Ποιες είναι όμως οι τροφές που μας προκαλούν φούσκωμα και πώς μπορούμε να το καταπολεμήσουμε;

Γιατί προκαλείται φούσκωμα στο στομάχι;

Όταν τρώμε, οι τροφές πηγαίνουν βαθιά μέσα στην κοιλιά μας όπου εκεί ανακατεύονται και διασπώνται με διάφορα συστατικά με σκοπό να γίνει η πεπτική διαδικασία. Ορισμένες τροφές τείνουν να παραμένουν περισσότερο στο έντερο μας με αποτέλεσμα να μας προκαλούν ένα έντονο φούσκωμα και να νιώθουμε την κοιλιά μας να είναι έτοιμη να σκάσει.

Τροφές που σε φουσκώνουν και δεν το καταλαβαίνεις

Ποιες τροφές μας προκαλούν φούσκωμα;

Το γεγονός, λοιπόν, ότι όταν τρώμε πολλές φορές αισθανόμαστε φούσκωμα και δεν μπορούμε να χωνέψουμε εύκολα το φαγητό που επιλέξαμε να γευτούμε, μας κινεί το ενδιαφέρον να ψάξουμε να βρούμε ποιες είναι οι τροφές που μας προκαλούν αυτήν την έντονη δυσφορία.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν ένα συστατικό που ονομάζεται λακτόζη, με αποτέλεσμα όταν τρώμε προϊόντα που περιέχουν λακτόζη να μην μπορούμε να τα χωνέψουμε και να αντιμετωπίζουμε διάφορα πεπτικά προβλήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί έχουμε δυσανεξία στη λακτόζη και αυτή είναι η αιτία που μας προκαλεί αυτές τις στομαχικές διαταραχές. Παρόλα αυτά δεν χρειάζεται να σταματήσουμε να καταναλώνουμε γαλακτοκομικά προϊόντα για να αποφύγουμε την λακτόζη. Πιο συγκεκριμένα, μπορούμε να αγοράζουμε προϊόντα που δεν περιέχουν λακτόζη και έτσι με αυτό το τρόπο θα αποφύγουμε τις στομαχικές διαταραχές που προκαλεί η λακτόζη.

Σταυρανθή λαχανικά

Τα σταυρανθή λαχανικά, όπως είναι το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών, μπορεί να είναι πλούσια σε βιταμίνες, όμως, μπορεί να προκαλέσουν ευαισθησία στο έντερο μας. Αυτό συμβαίνει διότι τα σάκχαρα που περιέχονται σε αυτά τα λαχανικά μπορεί να αποδειχθούν βαριά για το στομάχι μας. Αν θέλουμε να συνεχίσουμε να τρώμε τα συγκεκριμένα λαχανικά χωρίς να αντιμετωπίζουμε προβλήματα με τη κοιλιά μας, καλό θα είναι να μην τα τρώμε ωμά αλλά να τα μαγειρεύουμε, διότι έτσι θα αποφύγουμε το φούσκωμα.

Pexels

Κρεμμύδια

Τα κρεμμύδια μπορεί να αποδειχθούν εξαιρετικά επιβλαβή για τον οργανισμό μας αν διαθέτουμε ευαίσθητο στομάχι. Πιο συγκεκριμένα, τα κρεμμύδια περιέχουν μια ουσία γνωστή ως φρουκτάνη, η οποία μπορεί να προκαλέσει σοβαρό πρόβλημα στο πεπτικό μας σύστημα. Αντίθετα, αν τα κρεμμύδια μαγειρευτούν και δεν τα φάμε ωμά ενδεχομένως να μην μας προκαλέσουν φούσκωμα. Επίσης, η σκόνη κρεμμυδιού είναι μια πολύ καλή λύση.

Μήλα και αχλάδια

Τα μήλα και τα αχλάδια εξαιτίας των σακχάρων που περιέχουν μπορούν να επηρεάσουν την πέψη και να μας προκαλέσουν φούσκωμα. Ακόμα, αν τρώμε τα συγκεκριμένα φρούτα με την φλούδα τους ενδεχομένως να μας προκαλέσουν δυσκολία στη χώνεψη. Το να ξεφλουδίζουμε τα φρούτα είναι μια λύση για να αποφύγουμε το φούσκωμα όπως επίσης και το μαγείρεμα είναι μια επιλογή.

Pexels

Μερικές συμβουλές για να αποφύγουμε το φούσκωμα

  • Μασάμε περισσότερο την τροφή μας. Τα μικρότερα κομμάτια φαγητού είναι πιο εύκολο να τα χωνέψουμε με αποτέλεσμα να μην μένει για πολύ καιρό η τροφή στο στομάχι μας και να μην μας προκαλεί φούσκωμα.
  • Μένουμε ενυδατωμένοι. Η κατανάλωση περισσότερων υγρών βοηθά στη διατήρηση της κίνησης των λειτουργιών στον γαστρεντερικό σωλήνα σας.

Αν έσκασες απ’ το φαγητό, πιες νερό: Αλήθεια ή μύθος;

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News