Προσπαθείς να ακολουθήσεις μια ισορροπημένη διατροφή, αγοράζεις βιολογικά προϊόντα, φρούτα και λαχανικά… αλλά είσαι βέβαιος πως λαμβάνεις όλα τα θρεπτικά συστατικά απ’ τα τρόφιμα;

Το να ακολουθείς μια υγιεινή διατροφή δεν είναι και ο πιο εύκολος δρόμος αλλά σίγουρα είναι σημαντικός. Μερικές φορές μπορεί να είναι λίγο περίπλοκος κι άλλες μπορεί απλά να είναι δύσκολος.

Πώς θα πάρεις όλα τα θρεπτικά συστατικά απ’ τα τρόφιμα;

Φρέσκα και τοπικά

Τα φρέσκα προϊόντα έχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες, αλλά αρχίζουν να μειώνονται κάθε μέρα! Πρέπει να επιλέγεις φρέσκα και τοπικά προϊόντα καθώς θα λάβεις περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Μερικές φορές η παραγωγή αποστέλλεται από όλο τον κόσμο, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιθανό να φάτε προϊόντα που έχουν μερικές εβδομάδες… Προτίμησε προϊόντα εποχής!

θρεπτικά συστατικά απ'τα τρόφιμα

unsplash/Dan Gold

Προτίμησε… κατεψυγμένα

Μπορεί προηγουμένως να αναφερθήκαμε στα φρέσκα προϊόντα, αλλά και τα κατεψυγμένα έχουν τα πλεονεκτήματά τους και μερικές φορές είναι πολύ καλύτερα! Επειδή τα φρέσκα προϊόντα πρέπει να διαρκούν περισσότερο, μερικές φορές συλλέγονται πριν να είναι εντελώς ώριμα. Τα κατεψυγμένα προϊόντα που αγοράζονται απ’ το κατάστημα επιτρέπεται να ωριμάζουν πλήρως και στη συνέχεια να καταψύχονται αμέσως, “φυλακίζοντας” τα θρεπτικά συστατικά.

Κομμάτια, κομμάτια

Ψιλοκόβουμε τα φρούτα και τα λαχανικά μας και απελευθερώνονται θρεπτικά συστατικά. Όταν ψιλοκόβεις το κρεμμύδι απελευθερώνει αλλινάση, ένα ένζυμο που βοηθά στη διαμόρφωση μιας θρεπτικής ουσίας που μπορεί να προστατεύσει από ασθένειες όταν το καταναλώνεις.

Και αυτό συμβαίνει και με άλλα φρούτα και λαχανικά!

θρεπτικά συστατικά απ'τα τρόφιμα

unsplash/Katie Smith

Η σωστή αποθήκευση

Για να παρατείνεις τη ζωή των φρούτων και των λαχανικών θα πρέπει να τα αποθηκεύεις σωστά στην κουζίνα σου και αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τα πετάξεις όλα απλώς στο ψυγείο.

Όλα τα φρούτα εκτός από τα μούρα, θα πρέπει να αποθηκεύονται σε θερμοκρασία δωματίου μακριά από το απευθείας φως. Όλα τα λαχανικά πρέπει να αποθηκεύονται στο ψυγείο. Τα βότανα πρέπει να τεμαχιστούν και να καταψυχθούν σε παγοθήκες με νερό ή λάδι μέχρι να τα μαγειρέψεις. Για να παρατείνεις τη φρεσκάδα των ήδη κομμένων φρούτων και λαχανικών, ρίξε λίγο χυμό λεμονιού σε αυτά και αποθήκευσέ τα σε ένα αεροστεγές δοχείο.

Μπαχαρικά

Η προσθήκη του αγαπημένου σου μπαχαρικού σε ένα γεύμα μπορεί να φαίνεται σαν ένας τρόπος για να δώσεις απλώς επιπλέον γεύση, αλλά μπορεί επίσης να προσθέσει πολλά αντιοξειδωτικά. Μόλις 1/2 κουταλάκι του γλυκού γαρύφαλλου περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από το 1/2 φλιτζάνι blueberries και ένα κουταλάκι του γλυκού ρίγανη ισούται με την ίδια ποσότητα αντιοξειδωτικών που βρίσκεται σε ένα ολόκληρο φλιτζάνι γλυκοπατάτες!

To… ουράνιο τόξο

Αν προτιμάς τα πράσινα λαχανικά ή τα πιο γλυκά τα κόκκινα φρούτα, τότε ανακάτεψέ τα! Το χρώμα στα φρούτα και τα λαχανικά προέρχεται από μικροθρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες και τα φυτοθρεπτικά συστατικά που εντοπίζονται σε αυτά! Με την κατανάλωση μιας ποικιλίας διαφορετικών χρωματισμένων φρούτων και λαχανικών, θα πάρεις περισσότερα θρεπτικά συστατικά στη διατροφή σου χωρίς να προσπαθήσεις και ιδιαίτερα.

θρεπτικά συστατικά απ'τα τρόφιμα

unsplash/Edgar Castrejon

Πώς τα φρούτα και τα λαχανικά βοηθούν την ακοή σου; Δες όσα λέει μια έρευνα!

Σωστοί συνδυασμοί

Δεν έχει σημασία πάντα αυτό που τρως αλλά με τι το τρως, με τι το συνδυάζεις. Ο σίδηρος από τις φυτικές πηγές δεν απορροφάται τόσο εύκολα όσο ο σίδηρος που βρίσκεται στις ζωοτροφές. Για να βοηθήσεις στην απορρόφηση του σιδήρου από τα φυτικά τρόφιμα, πρέπει να τα συνδυάσεις με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C. Ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος πρέπει να συνδυάζονται με τρόφιμα πλούσια σε θείο. Το θείο συνδέεται με τα συγκεκριμένα ορυκτά και σε βοηθά να τα απορροφήσετε καλύτερα. Οι τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, όπως το βόειο κρέας και η γαλοπούλα, πρέπει να τρώγονται με σκόρδο ή κρεμμύδια!

Διαβάστε επίσης:

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για τις βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής

Photo: unsplash/Brooke Lark