Αποφάσισες αφού είδες το πρώτο επεισόδιο του #wellTALKS να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου και ξεκίνησες με το περπάτημα; Τέλεια! Πώς θα κάνεις, όμως, τη μετάβαση απ’ το περπάτημα στο τρέξιμο;

Το περπάτημα είναι σούπερ κι όπως άκουσες να λέει ο Χάρης Ρηγόπουλος στην Πόπη Τσαπανίδου, μπορείς να ξεκινήσεις με συνεχόμενο περπάτημα 30 λεπτά κάθε μέρα για 5 μέρες, και να παίρνεις off 2 μέρες την εβδομάδα.

μετάβαση απ' το περπάτημα στο τρέξιμο;

Getty Images

Κι ενώ περνάνε οι μέρες, όμως, πώς θα κάνεις τη μετάβαση απ’ το περπάτημα στο τρέξιμο;

Δεν θα πας απ’ την μια στιγμή στην άλλη να αρχίσεις να τρέχεις χωρίς να προετοιμάσεις τον εαυτό σου κατάλληλα.

Το ιδανικό για αρχή είναι να ξεκινήσεις να εντάσσεις το τρέξιμο συνδυαστικά με το περπάτημα στο πρόγραμμα της προπόνησής σου.

Για παράδειγμα, μπορείς να ξεκινήσεις κάνοντας 5 λεπτά περπάτημα, μετά 5 λεπτά τρέξιμο και μετά πάλι 5 λεπτά περπάτημα.

Όσο περνάνε οι μέρες και το σώμα σου συνηθίζει, θα αλλάξεις κι εσύ τους ρυθμούς σου.

Μπορείς να κάνεις 5 λεπτά περπάτημα, 10 λεπτά τρέξιμο και μετά 5 λεπτά περπάτημα.

μετάβαση απ' το περπάτημα στο τρέξιμο;

Κι όταν πια το σώμα σου θα μάθει, θα αρχίσεις να τρέχεις όλο και περισσότερο: 5 λεπτά περπάτημα, 10 λεπτά τρέξιμο, 5 λεπτά περπάτημα, 10 λεπτά τρέξιμο, 5 λεπτά περπάτημα.

Πίστεψέ μας, εάν το κάνεις σταδιακά, θα φτάσεις να κάνεις 5 λεπτά περπάτημα, 30 λεπτά τρέξιμο και 5 λεπτά περπάτημα χωρίς καλά καλά να το καταλάβεις!

Εάν δεν το καταφέρεις κατευθείαν μην απογοητευτείς και μην το βάλεις κάτω!

Όσο περνάει ο καιρός θα γίνεται όλο και πιο εύκολο για σένα!

Και μην ξεχνάς, για μια σωστή μετάβαση απ’ το περπάτημα στο τρέξιμο, πρέπει να ακολουθείς κάποιους κανόνες!

  • Άκουσε το σώμα σου. Είναι πολύ σημαντικό να ακούς το σώμα σου πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από το τζόκινγκ. Το σώμα σου μπορεί να σε σώσει από οποιονδήποτε τραυματισμό.
  • Πάρε το χρόνο σου να ζεσταθείς. Είναι σημαντικό να ξεκινάς το τρέξιμο με ζεστούς μύες ώστε να αποφύγεις τραυματισμούς αλλά και για να είναι πιο εύκολο. Να θυμάσαι ότι το τρέξιμο είναι πολύ καλή άσκηση αρκεί να πάρεις τον χρόνο για να το κάνεις σωστά.
  • Επίλεξε με προσοχή το σημείο που θα πας για τρέξιμο. Πηγαίνεις για τρέξιμο κοντά στη θάλασσα που είναι υπέροχο αλλά πρέπει να προσέχεις τις ανωμαλίες τους εδάφους. Γιατί μην ξεχνάς το τρέξιμο σε εξωτερικούς χώρους διαφέρει σημαντικά από αυτό στο γυμναστήριο.

Δες ακόμα:

3+1 λάθη που κάνεις όταν πας για τρέξιμο και σε πονάνε τα πόδια σου

Photo: Unsplash/Morgan Sarkissian