Θέλεις μεγαλύτερη ευλυγισία αλλά νομίζεις ότι δεν θα τα καταφέρεις ποτέ λόγω “διάπλασης”, λόγω ηλικίας, λόγω του ότι πρέπει να το ‘χεις και λίγο. Λάθος, λάθος, λάθος. Πώς θα αποκτήσεις μεγαλύτερη ευλυγισία;

Πάντα σε εντυπωσιάζει όταν ένας άνθρωπος έχει μεγάλη ευλυγισία και θεωρείς πως έχει γεννηθεί με αυτό το ταλέντο. “Πώς θα αποκτήσεις μεγαλύτερη ευλυγισία” googlαρεις ξανά και ξανά και  νομίζεις πως δεν θα τα καταφέρεις ποτέ.

Υπάρχουν πολλοί μύθοι εκεί έξω σχετικά με την ευλυγισία κι εμείς τους καταρρίπτουμε και σου λέμε πώς θα αποκτήσεις μεγαλύτερη ευλυγισία.

Οι μύθοι για την ευλυγισία…| Μπορείς κι εσύ να τα καταφέρεις

Πρέπει να έχεις γεννηθεί ευλύγιστος

Λάθος. Μερικοί άνθρωποι είναι περισσότερο ευλύγιστοι από άλλους, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως είναι οι μοναδικοί που μπορούν να αγγίξουν τα δάχτυλα ποδιών με τα χέρια. Σταμάτα να παραπονιέσαι ότι δεν έχεις γεννηθεί ευλύγιστος και γι΄αυτό δεν μπορείς να το κάνεις. Το κλειδί είναι “practise”. Αν κάνεις εξάσκηση θα τα καταφέρεις.

Πρέπει να τεντώνεσαι για τουλάχιστον ένα λεπτό κάθε φορά

Δεν ξέρουμε από που προέκυψε αυτός ο κανόνας αλλά σίγουρα δεν ισχύει. Δεν χρειάζεται να κάθεσαι ένα λεπτό σε κάθε άσκηση-τέντωμα ώστε να έχει αποτέλεσμα. Μπορείς για παράδειγμα να είσαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι το πρωί και να τραβάς τα γόνατα προς το στήθος σου, χωρίς να μένεις έτσι για ένα λεπτό. Και μην ανησυχείς αν δεν έχεις κάνει ποτέ yoga πριν. Άλλωστε δεν πας να συγκριθείς με κανέναν, προσπαθείς απλά να γίνεις πιο ευλύγιστος.

Οι διατάσεις εμποδίζουν τους τραυματισμούς

Επειδή διατηρείς μια σταθερή ευελιξία δεν σημαίνει ότι δεν κινδυνεύεις από κάποιον τραυματισμό. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να οδηγήσουν σε τραυματισμό ακόμα κι αν είσαι ο πιο ευλύγιστος από όλους. Ωστόσο, όταν κάνεις διατάσεις τακτικά, τότε οι μυς σου είναι λιγότερο επιρρεπείς σε τραυματισμούς.

Πρέπει να κάνεις διατάσεις στους μυς που θέλεις να αποκτήσουν ευλυγισία

Μπορεί να σκέφτεσαι πως αν θέλεις πιο ευλύγιστους γοφούς θα πρέπει να “τεντώνεις” διαρκώς το συγκεκριμένο σημείο. Όχι, απαραίτητα. Όλοι οι μυς ενώνονται με κάποιον τρόπο στο σώμα και πρέπει να τους “δουλεύεις” όλους μαζί. Μην κάνεις μισές δουλειές!

Αν είσαι ευλύγιστος δεν χρειάζεται να κάνεις διατάσεις

Και ποιος το είπε αυτό; Φυσικά και πρέπει πάντα να κάνεις “ζέσταμα” πριν και μετά από οποιαδήποτε άσκηση. Είναι σημαντικό για όλους να κάνουν δυναμικές διατάσεις πριν προχωρήσουν σε μια προπόνηση για να κρατήσουν τους μύες ζεστούς και να αποφύγουν τους τραυματισμούς.

Διαβάστε επίσης:

Πώς να κάνεις σωστά yoga: Error! Απλά δεν γίνεται!

Photo: unsplash/ GMB Monkey