Είτε εξαιτίας των φυσικών ψυχολογικών διακυμάνσεων είτε λόγω εξωτερικών παραγόντων, η διάθεση μας αλλάζει συχνά. Είναι λογικό να μην νιώθουμε συνέχεια στα καλύτερα μας και να αναζητούμε τρόπους να μεταβάλουμε τα αρνητικά συναισθήματα όπως το άγχος και η δυσφορία. Η άσκηση είναι το καλύτερο φάρμακο! Όπως έχει αποδειχθεί, η γυμναστική είναι πολύ σημαντική για την ψυχική υγεία, καθώς μειώνει το άγχος, την κατάθλιψη και την αρνητική διάθεση, αλλά μπορεί επίσης να συμβάλει στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, κάνοντάς μας να νιώθουμε όμορφα ακόμα και μετά από μια σύντομη προπόνηση. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανακαλύψεις ποιος είναι ο κατάλληλος τύπος γυμναστικής ανάλογα με την διάθεση σου.

Ο κατάλληλος τύπος γυμναστικής ανάλογα με την διάθεση σου

Όταν δεν έχεις ενέργεια και δεν νιώθεις παραγωγικός

Υπάρχουν μέρες που δεν μπορούμε να ολοκληρώσουμε ούτε τις πιο μικρές μας υποχρεώσεις καθώς νιώθουμε τα επίπεδα ενέργεια μας πολύ χαμηλά. Η συγκέντρωση και η παραγωγικότητά μας μας εγκαταλείπει αλλά η άσκηση μπορεί να δώσει την λύση. Όταν αισθάνεσαι πως σου έχουν τελειώσει τα κίνητρα υπάρχει τρόπος να ξεγελάσεις το μυαλό σου και να ανακτήσεις την χαμένη σου ενέργεια. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η συνδυαστική γυμναστική, δηλαδή οι κινήσεις που στοχεύουν σε πολλές ομάδες μυών ταυτόχρονα, μπορεί να σε βοηθήσει να ανεβάσεις ρυθμούς. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης, τα βάρη, η multifunctional προπόνηση και τα διάσημα burpees, μπορούν να σου δώσουν πίσω την ενέργεια που χρειάζεσαι.

Όταν αισθάνεσαι πιεσμένος

Ο καθημερινός φόρτος εργασίας, οι υποχρεώσεις και τα αγχωτικά deadlines είναι μια καθημερινότητα που συχνά καλούμαστε να διαχειριστούμε. Όταν το στρες μας κυριεύει και τελικά μας καταβάλει είναι καλό, σύμφωνα με τους σύμβουλους σωματικής άσκησης, να αποφεύγουμε την αερόβια γυμναστική που μπορεί να ανεβάσει κι άλλο τους παλμούς μας. Σε αυτές τις συνθήκες το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να επιλέξουμε εναλλακτικούς τρόπους για να διατηρήσουμε την φυσική μας κατάσταση όπως yoga, Tai Chi, Pilates και διατάσεις. Αυτοί οι τρόποι άσκησης ενσωματώνουν τις ασκήσεις αναπνοή που σε συνδυασμό με την ελεγχόμενη κίνηση θα σε βοηθήσουν να χαλαρώσεις αλλά και να γυμναστείς.

κατάλληλος τύπος άσκησης ανάλογα με την διάθεση
Freepik

Όταν είσαι στεναχωρημένος

Όλοι έχουμε μέρες που η καλή μας διάθεση μας εγκαταλείπει και δεν αισθανόμαστε όσο όμορφα θα θέλαμε. Αυτές τις μέρες είναι καλό να επιλέγουμε μια άθληση που πραγματικά μας ευχαριστεί. Εάν, για παράδειγμα, το μπάσκετ ή το τένις είναι το αγαπημένο σου άθλημα αυτή είναι η στιγμή να το κάνεις. Εναλλακτικά, οι προπονητές προτείνουν το τρέξιμο. Το jogging και γενικότερα η αερόβια γυμναστική έχει την ιδιότητα να ενεργοποιεί τις ενδορφίνες στο σώμα που είναι υπεύθυνες για το αίσθημα της χαράς. Εάν δεν σου αρέσει το τρέξιμο, συνιστάται γρήγορο περπάτημα, ποδηλασία ή πεζοπορία για τουλάχιστον 30 λεπτά.

10 ασκήσεις που καίνε περισσότερες θερμίδες από το τρέξιμο!

Όταν έχεις πολύ καλή διάθεση

Όταν νιώθεις υπέροχα και η διάθεσή σου είναι στα ύψη είναι η στιγμή να κάνεις γυμναστική. Συγκεκριμένα, μπορείς να προκαλέσεις τον εαυτό σου να αθληθεί εντονότερα απ’ ότι έχεις συνηθίσει. Μπορείς να πειραματιστείς με ένα εντελώς νέο είδος γυμναστικής ή απλώς να προσθέσεις επιπλέον ασκήσεις και επαναλήψεις στην προπόνηση που ήδη κάνεις. Εάν σου αρέσει το τρέξιμο μπορείς να δοκιμάσεις να τρέξεις πιο γρήγορα ή πιο μακριά. Οι ενδορφίνες που απελευθερώνονται θα ενισχύσουν ακόμη περισσότερο το αίσθημα της χαράς.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News