Εάν είχες καιρό να γυμναστείς ή εάν απλά έκανες μια πολύ έντονη προπόνηση είναι πολύ πιθανό να ξυπνήσεις την επόμενη μέρα με ένα πολύ κακό πιάσιμο. Οι πόνοι στους μύες όχι απλώς είναι ενοχλητικοί αλλά μπορούν να επηρεάσουν τις προπονήσεις και τις καθημερινές σου δραστηριότητες. Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένες τροφές που μπορούν να σε απαλλάξουν από αυτό και να επαναφέρουν την λειτουργικότητά σου.

Οι καλύτερες τροφές για να τρως μετά την προπόνηση

Τροφές για το πιάσιμο: Τι να φας εάν ξύπνησες με πόνους στους μύες

Λιπαρά ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια όπως οι σαρδέλες, ο σολομός και η πέστροφα είναι εξαιρετικές πηγές θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται το σώμα σου για την αποκατάσταση των μυών. Κυρίως, το ψάρι είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης, ένα μακροθρεπτικό συστατικό που διευκολύνει την αποκατάσταση των μυών και τη διαδικασία αναγέννησης των μυϊκών κυττάρων μετά από βλάβες που προκαλούνται από την άσκηση.

Ορισμένοι ειδικοί προτείνουν την κατανάλωση περίπου 30 γραμμαρίων πρωτεΐνης μετά την άσκηση καθώς υποστηρίζει τη βέλτιστη μυϊκή αποκατάσταση. Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν επίσης ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και στην ενίσχυση της μυϊκής ανάπτυξης.

σολομός με πράσο
Freepik

Χυμός από ρόδι

Ο χυμός ροδιού είναι μια πλούσια πηγή πολυφαινολών, οι οποίες είναι φυτικές ενώσεις με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση χυμού ροδιού μπορεί να ωφελήσει την αποκατάσταση των μυών. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο χυμός ροδιού και τα συμπληρώματα ροδιού μπορεί να μειώσουν τους δείκτες φλεγμονής και να επιταχύνουν την ανάκτηση των μυών.

οφέλη του ροδιού
Pexels

Αυγά

Στις ειδικές τροφές για το πιάσιμο συγκαταλέγονται και τα αυγά. Τα αυγά είναι γνωστά ως τροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και προτιμώνται από τους αθλητές για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε βιοδιαθέσιμη πρωτεΐνη. Η κατανάλωση τους μετά από μια προπόνηση βοηθά στην τόνωση της μυϊκής αποκατάστασης. Αν και πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να τρώνε μόνο ασπράδια αυγών, μελέτες δείχνουν ότι τα ολόκληρα αυγά μπορεί να είναι καλύτερη επιλογή μετά την προπόνηση.

Μήπως πεινάς μετά τη γυμναστική; Αυτές είναι οι πιθανές αιτίες!

πράγματα που πρέπει να κάνεις το πρωί
unsplash/Sarah Shull

Καφές

Η κατανάλωση καφέ πριν ή μετά την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πιασίματος. Αυτό συμβαίνει επειδή η καφεΐνη που βρίσκεται στον καφέ μπλοκάρει τους υποδοχείς της αδενοσίνης. Η αδενοσίνη είναι μια χημική ουσία που απελευθερώνεται μετά από τραυματισμό και ενεργοποιεί τους υποδοχείς πόνου στο σώμα σου. Η δόση καφεΐνης που φαίνεται να είναι αποτελεσματική για τη μείωση του πιασίματος είναι περίπου 5–6 mg ανά kg). Ένα φλιτζάνι καφέ περιέχει περίπου 95 mg καφεΐνης.

ζώδια (14/7/2021)
pexels/rachel claire

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News