Είναι γνωστό πως όσο περνούν τα χρόνια, το σώμα μας αντιλαμβάνεται άμεσα τις αλλαγές με αποτέλεσμα να δημιουργούνται φθορές στο δέρμα μας, ενώ παράλληλα μειώνεται η ικανότητα του οργανισμού να αντιμετωπίζει τις φθορές αυτές. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται γήρανση και είναι ένα πολύ φυσιολογικό και αναπόφευκτο γεγονός που καθορίζεται εν μέρει από τη διατροφή και τη φυσική μας δραστηριότητα καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Το συνηθέστερο άλλωστε κλισέ στον κόσμο της ομορφιάς είναι το «είμαστε ότι τρώμε». Όταν γεμίζουμε το πιάτο μας με υγιεινά τρόφιμα πλούσια σε αντιοξειδωτικά, καλά λιπαρά, και βασικά θρεπτικά συστατικά, το σώμα μας θα δείξει την εκτίμησή του μέσω του μεγαλύτερου οργάνου του, του δέρματός μας. Είσαι έτοιμη λοιπόν να δεις το πρόσωπο σου να λάμπει με τις παρακάτω αντιγηραντικές τροφές;

Ένας παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο στη γήρανση είναι το οξειδωτικό στρες. Κατά τη διαδικασία της οξείδωσης παράγονται ελεύθερες ρίζες, οι οποίες καταστρέφουν τα υγιή κύτταρα και μεταλλάσσουν το DNA, με αποτέλεσμα την πρόωρη γήρανση. Έρευνες έχουν αποδείξει πως οι βιταμίνες και οι ουσίες που λαμβάνουμε από τη διατροφή μας, συμβάλλουν σε μια υγιέστερη διαδικασία της γήρανσης από μέσα προς τα έξω.

Οι καλύτερες αντιγηραντικές τροφές για ένα λαμπερό πρόσωπο

αντιγηραντικές τροφές
Freepik

Αβοκάντο

Πίστεψέ με, δεν θέλεις να χάσεις τα οφέλη αυτού του αγαπημένου φρούτου, το οποίο είναι γεμάτο με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και βοηθά στη ρύθμιση της φλεγμονής. Η διαδικασία της φλεγμονής συμβάλλει σημαντικά στη γήρανση τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό μας. Η υψηλή περιεκτικότητα του αβοκάντο σε βιταμίνη Α, βοηθά στην απομάκρυνση των νεκρών κυττάρων του δέρματος, ενώ τα καροτενοειδή που περιέχει, παρεμποδίζουν τις τοξίνες και καταπολεμούν τις βλάβες που προκαλούνται από τις ακτίνες του ήλιου.

Matcha

Ένα ποτήρι μάτσα ισοδυναμεί με δέκα ποτήρια οποιουδήποτε άλλου πράσινου τσαγιού όσον αφορά την διατροφική του αξία και την περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Περιέχει την υψηλότερη ποσότητα αντιοξειδωτικών που βοηθούν στην αντιγήρανση και στην αντιμετώπιση των χρόνιων παθήσεων.

Κόκκινη πιπεριά

Οι κόκκινες πιπεριές περιέχουν περισσότερη βιταμίνη C ακόμη και από τα πορτοκάλια. Το σώμα μας χρειάζεται τη βιταμίνη C στην παραγωγή κολλαγόνου, το οποίο είναι απαραίτητο και βοηθά τα κύτταρα του δέρματος να συνδέονται μεταξύ τους, κάνοντας το δέρμα μας πιο δυνατό και πιο ελαστικό.

Μπρόκολο

Το μπρόκολο, όπως και η κόκκινη πιπεριά περιέχει σε αφθονία τη βιταμίνη C, η οποία συμβάλλει στην παραγωγή κολλαγόνου. Επίσης, η θρεπτική λουτεΐνη, που επίσης υπάρχει στο μπρόκολο, συνδέεται με τη συντήρηση της μνήμης του εγκεφάλου και το ασβέστιο είναι απαραίτητο για την υγεία των οστών και την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

Συνταγή για σαλάτα με κοτόπουλο
Pexels

Μούρα

Τα μούρα είναι πλούσια σε βιταμίνες Α και C. Περιέχουν ένα αντιοξειδωτικό που καταπολεμά την γήρανση που ονομάζεται ανθοκυανίνη. Επιπλέον, τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχουν προστατεύουν την επιδερμίδα από βλάβες που προκαλούνται από τον ήλιο, το άγχος και την ρύπανση, βοηθώντας παράλληλα στη διατήρηση του κολλαγόνου σε καλά επίπεδα.

Γλυκοπατάτες

Μπορείς να τις βράσεις, να τις ψήσεις, να τις πολτοποιήσεις κάνοντάς τες σούπα, όμως ό,τι και αν επιλέξεις θα κάνεις καλό στον οργανισμό σου, αφού οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε βήτα καροτίνη, το οποίο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α. Εκτός από τις ισχυρές αντιοξειδωτικές της δυνάμεις, η βιταμίνη Α βοηθά σημαντικά στην αποκατάσταση της ελαστικότητας του δέρματός μας.

Παντζάρια

Ο βολβός του παντζαριού είναι από τις καλύτερες αντιγηραντικές τροφές, γνωστός για την αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση του. Επίσης οι βιταμίνες και το σίδηρο που περιέχουν, βοηθούν στην ομαλή παραγωγή του αίματος. Συνεπώς, η αυξημένη ροή αίματος, συμβάλλει με τη σειρά της σε ένα πιο ελαστικό και νεανικό δέρμα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News