Πολλά έχουν γραφτεί κατά καιρούς για την θρεπτική αξία των αυγών. Συνήθως, οι άνθρωποι χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: σε αυτούς που πιστεύουν ότι το ασπράδι είναι πιο υγιεινό από τον κρόκο και σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι ένα ολόκληρο αυγό έχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι. Ήρθε η στιγμή να διαπιστώσουμε εάν τελικά το ασπράδι είναι πιο υγιεινό από το ολόκληρο αυγό και τι πρέπει να εντάξουμε στην διατροφή μας.

Οι 5 χρυσοί κανόνες για μια υγιεινή διατροφή που πρέπει κι εσύ να ακολουθήσεις!

Το ασπράδι είναι πιο υγιεινό από το ολόκληρο αυγό;

Το ασπράδι του αυγού

Τα ασπράδια αυγών περιέχουν περισσότερα από 26 γραμμάρια πρωτεΐνης, 126 θερμίδες, λιγότερα από δύο γραμμάρια υδατανθράκων και αμελητέο λίπος. Ωστόσο, τα ασπράδια αυγών έχουν τεχνικά περισσότερο νερό από οτιδήποτε άλλο: Αποτελούνται από περίπου 10% πρωτεΐνη και 90% νερό. Σε ένα ολόκληρο αυγό, η πλειοψηφία της πρωτεΐνης προέρχεται από το ασπράδι του αυγού που περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα.

Ο κρόκος του αυγού

Είναι αλήθεια ότι ο κρόκος ενός αυγού περιέχει περίπου 5 γραμμάρια λίπους και 211 χιλιοστόγραμμα χοληστερόλης, κάτι που μπορεί να κάνει πολλούς να επιλέγουν το ασπράδι αυγού. Αλλά μη τρώγοντας τον κρόκο του αυγού, χάνουμε βασικά μικροθρεπτικά συστατικά. Αυτά περιλαμβάνουν λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, δύο καροτενοειδή απαραίτητα για την υγεία των ματιών, χολίνη, η οποία έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μνήμη και την απόδοση και φυλλικό οξύ, γνωστό ότι μειώνει τα ελαττώματα του νευρικού σωλήνα στα έμβρυα. Οι κρόκοι είναι επίσης υψηλοί σε βιταμίνη Β12, ριβοφλαβίνη και λιποδιαλυτές βιταμίνες Α, D και K.

Τελικά πρέπει να τρώμε το αυγό ολόκληρο;

Η κατανάλωση ασπραδιού από μόνη της μπορεί να μην παρέχει επαρκή θρεπτικά συστατικά και παρόλο που είναι γεμάτο πρωτεΐνη, η κατανάλωσή του χωρίς άλλα μακρο- και μικροθρεπτικά συστατικά μπορεί να μειώσει τον συνολικό κορεσμό και την ικανοποίηση κατά τη διάρκεια του γεύματος. Οι ειδικοί δεν συνιστούν την κατανάλωση μόνο του ασπραδιού. Τα ασπράδια αυγού παρέχουν αποκλειστικά μια πηγή πρωτεΐνης και αν δεν συμπεριλάβουμε τον κρόκο αυγού, χάνουμε τα βασικά θρεπτικά συστατικά και τον κορεσμό που μπορεί να προσφέρει ολόκληρο το αυγό.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News