Μπορεί να τεμπελιάζεις και το γυμναστήριο για σένα να αποτελεί μια πολύ κακή επιλογή, με αποτέλεσμα να καταλήγεις στο περπάτημα ως την έσχατη λύση για να χάσεις περιττές θερμίδες. Με το περπάτημα, λοιπόν, μπορείς να χάσεις κιλά ή απλά πλανάσαι σε μια απάτη; Κι αν τελικά μπορείς να χάσεις θερμίδες, πόσες είναι αυτές;

Μπορεί να σκέφτεσαι ότι στη τελική περπατάς για να πας στο γυμναστήριο, κάτι που αυτόματα αναιρεί τη γυμναστική σε αυτό, αν χάνεις ήδη θερμίδες από πριν. Ξέρεις ότι δεν ισχύει βέβαια και με αυτή τη δικαιολογία δεν το παίρνεις τόσο στα σοβαρά, όμως πρέπει να γνωρίζεις ότι αποτελεί επίσημα έναν τρόπο για φυσική άσκηση. Οπότε ναι με το περπάτημα χάνεις θερμίδες, ενώ ταυτόχρονα ωφελεί και άλλους τομείς του οργανισμού.

Όπως οι ασκήσεις αντοχής, ή αλλιώς cardio, βελτιώνει και την λειτουργία της καρδιάς, δυναμώνοντας την, ενώ βοηθά και το αναπνευστικό σύστημα και καλυτερεύει τη διάθεσή σου χάρη στις ενδομορφίνες που εκκρίνονται. Να ξεκαθαρίσουμε ότι υπάρχει διαφορά στο χαλαρό περπάτημα, για παράδειγμα όταν πας για καφέ, και άλλο όταν το κάνεις σαν μια μορφή γυμναστικής. Εδώ έχουμε όσα πρέπει να γνωρίζεις για τη γυμναστική αυτή και πως μπορείς να τη βελτιώσεις, ώστε να έχει αποτέλεσμα!

Το περπάτημα καίει περισσότερες θερμίδες από όσο νόμιζες

με το περπάτημα χάνεις θερμίδες

Το βάρος, ο μεταβολισμός και η ταχύτητα του περπατήματος είναι θέματα που σε απασχολούν, όταν διερωτάσαι αν το περπάτημα ωφελεί τελικά σε κάτι και με ποιο τρόπο. Μάθε, λοιπόν, ότι μπορείς να κάψεις περίπου 100 θερμίδες ανά χιλιόμετρο, με ένα ταχύ και σταθερό ρυθμό. Αν επιθυμείς ένα πιο βαρύ πρόγραμμα εκγύμνασης, μπορείς να επιλέξεις να ανεβοκατέβεις σκαλιά έξω ή αυτά που υπάρχουν στο γυμναστήριο, καίγοντας έως και 200 θερμίδες/ χιλιόμετρο. Αν έχεις την όρεξη να περπατήσεις περίπου 5 με 8 χιλιόμετρα, σημαίνει ότι θα μπορέσεις να χάσεις μέχρι και 800 θερμίδες, κάτι που αντιστοιχεί στα αποτελέσματα του ποδηλάτου και του τρεξίματος!

Ναι, μπορείς να μπεις σε φόρμα!

με το περπάτημα χάνεις θερμίδες

Photo: Unsplash/Gaelle Marcel

Μπορείς να γίνεις όσο fit επιθυμείς με το περπάτημα και ο τρόπος είναι τόσο απλός και καθόλου εξαντλητικός. Αντί, λοιπόν, να λιώνεις στα γυμναστήρια μπορείς να βγεις έξω και να ξεκινήσεις την προπόνηση σου. Οτιδήποτε ωφελεί την καρδιά σου θεωρείται cardio– άσκηση, και μπορεί να βελτιώσει το σώμα σου και τη φυσική σου κατάσταση.

Ακόμη, μπορείς να το κάνεις οπουδήποτε, δεν χρειάζεται προθέρμανση, αφού ξεκινάς να περπατάς επιτόπου. Εάν φοβάσαι να ξεκινήσεις πιο βαριά γυμναστική,  το περπάτημα μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις το σωματικό λίπος εκ των προτέρων, προτού προσθέσεις στο πρόγραμμα άλλους τύπους γυμναστικής όπως τρέξιμο κ.α. Τέλος το περπάτημα εξαρτάται και από το τι κάνεις σε καθημερινή βάση, αν δηλαδή γενικά δεν είσαι δραστήριος τύπος και αποφεύγεις να “κουνηθείς”, τότε θα έχει περισσότερα αποτέλεσμα σε σένα από ότι σε έναν που αθλείται, και σίγουρα θα σε κουράσει πολύ περισσότερο.

Ξεκίνησε με ένα τακτικό περπάτημα κάθε μέρα, θέσε πρόγραμμα και όταν αρχίσεις να βλέπεις αποτελέσματα στο σώμα και στον οργανισμό σου, τότε μπορείς να πας τη γυμναστική σου στο επόμενο επίπεδο. Με λίγα λόγια μετά από μερικές βδομάδες, αύξησε την ένταση και την διάρκεια του περπατήματος σου, κάτι που θα σε κάνει να βλέπεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Δες και αυτό:

Αλήθειες για το fitness που ένας γυμναστής δύσκολα θα σου πει!