Αν ακολουθείς μια διατροφή αλλά δεν βλέπεις καμία διαφορά στη ζυγαριά σου, τότε μάλλον κάνεις λάθος.

Τρεις διατροφολόγοι, οι Stephanie Clare, Willow Jarosh και Mitzi Dulan, αναφέρουν τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι που προσπαθούν ν’ αδυνατίσουν.

Δεν κάνεις σωστό προγραμματισμό

δίαιτα διατροφή πρωινό χαμηλών θερμίδων

Όταν γουργουρίσει το στομάχι σου και δεν είσαι προετοιμασμένος γι’ αυτό τότε θα πάρεις τις λάθος, ανθυγιεινές αποφάσεις. Η Stephanie Clarke συνιστά να προγραμματίζεις όσο πιο πολύ μπορείς το τι θα φας. Αν είναι δυνατό, να προγραμματίσεις τα γεύματά σου και τα σνακ για την επόμενη εβδομάδα και να κάνεις τα ψώνια για τα φρούτα και τα λαχανικά που θα χρειαστείς.  Αυτό σημαίνει ότι θα έχεις το φαγητό που θέλεις κι έτσι θα ακολουθήσεις την υγιεινή διατροφή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το κρατάς για τον εαυτό σου

Δεν μοιράζεσαι τους στόχους σου για υγιεινή διατροφή με κάποιον άλλον. Και γιατί να το κάνεις; Γιατί με την υποστήριξη της οικογένειας, των φίλων και των συναδέλφων σου η προσπάθεια θα είναι πιο εύκολη!

Υπερβολική πρωτεΐνη ή όχι αρκετή

Carlo A—Getty Images

Κι ενώ οι δίαιτες πλούσιες σε πρωτεΐνη είναι αυτές που συνήθως πολλοί ακολουθούν, σύμφωνα με την Willow αυτή η δίαιτα δεν είναι υγιής μακροπρόθεσμα, καθώς απέχεις από ζωτικά θρεπτικά συστατικά όπως φρούτα, λαχανικά, φασόλια, ξηρούς καρπούς.  Αυτή η ποικιλία βοηθά το έντερό σου αλλά και το πεπτικό σύστημα να μείνουν ικανοποιημένα. Αντίθετα, η Mitzi Dulan αναφέρει πως αν δεν τρως αρκετή πρωτεΐνη μπορεί να πάρεις κιλά. «Δεδομένου ότι η πρωτεΐνη σε χορταίνει, είναι σημαντικό να την τρως σε κάθε γεύμα» αναφέρει η ίδια.

Αντισταθμίζεις το φαγητό με την άσκηση

Μπορεί να νομίζεις ότι το τρέξιμο μπορεί να σε σώσει απ’ τα τέσσερα κομμάτια πίτσας που έφαγες, ωστόσο αυτό δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Όχι μόνο προωθείς μια ανθυγιεινή διατροφή αλλά μπορεί να κερδίσεις και βάρος, σύμφωνα με την Stephanie. Ένα 30λεπτο τρέξιμο καίει μόνο 2150 θερμίδες, οπότε αν καταβροχθίσεις ένα επιδόρπιο 300 θερμίδων μάλλον δεν χάνεις βάρος.

Έχεις μια free day

παγωτό

Αυτό σημαίνει ότι ακολουθείς μια συγκεκριμένη διατροφή και μια μέρα την εβδομάδα αφήνεις τον εαυτό σου ελεύθερο να φάει ότι θέλει. Ωστόσο, αυτή η free day μπορεί να αναιρέσει όλες σου τις προσπάθειες!

Επιλέγεις light τροφές

Μπορεί το φυστικοβούτυρο να είναι καλό και να έχει λίγες θερμίδες, ωστόσο σε αυτό υπάρχουν ανθυγιεινά συστατικά και επιπλέον αλάτι και ζάχαρη για τη γεύση του. Η Willow επισημαίνει πως μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι ίσως τέτοια τρόφιμα μας κάνουν να τρώμε περισσότερο μακροπρόθεσμα και μας προσθέτουν κιλά.