Διατροφή και ζέστη: Τι είναι καλύτερο να τρως και τι να αποφεύγεις τις ζεστές μέρες; Τα διατροφικά tips που δεν πρέπει να ξεχνάς. 

Ενόψει Καλοκαιριού πρέπει να αναπροσαρμόσεις την διατροφή με βάση τη θερμοκρασία. Κι αυτό διότι η διατροφή σου μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σου, την ενυδάτωσή σου, τη συγκέντρωσή σου και την ενέργειά σου τις ζεστές αυτές ημέρες. Όλο και κάτι μπορείς, όμως, να κάνεις.

Διατροφή και ζέστη: Όσα πρέπει να θυμάσαι

Do’s 

Νερό, πολύ νερό

Προφανώς και είναι πολύ σημαντικό να πίνεις νερό, όμως τώρα που κάνει ζέστη και ιδρώνεις συνέχεια είναι ακόμα πιο αναγκαίο. Μην ξεχνάς πως μπορείς επίσης να πίνεις δροσερούς χυμούς φρούτων -χωρίς ζάχαρη φυσικά, τροφοδοτώντας τον οργανισμό σου.

Φρούτα και λαχανικά 

Τώρα που κάνει ζέστη τα φρούτα και τα λαχανικά του Καλοκαιριού είναι ό,τι πρέπει. Μερικά, μάλιστα, μπορούν να σε ενυδατώσουν περισσότερο, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε υγρά. Τι να προτιμήσεις περισσότερο;

Φράουλες, καρπούζι, πεπόνι, πορτοκάλι, αγγούρια και ντομάτες.

διατροφή και ζέστη

Pixabay

Ελαφριά φαγητά 

Το Καλοκαίρι μην βαραίνεις τον οργανισμό σου με βαριά φαγητά. Όσο πιο ελαφριά τόσο το καλύτερο. Γι’ αυτό και πολλές φορές μπορείς να δημιουργείς χρωματιστές σαλάτες και να προσθέτεις πρωτεΐνη, όπως κοτόπουλο. Το γιαούρτι είναι επίσης μία καλή επιλογή για να προσθέτεις στα γεύματά σου.

Don’ts

Όσο κι αν λατρεύεις να τρως παγωτό και γρανίτες, όταν κάνει ζέστη, μόνο καλό δεν σου κάνουν. Μπορεί να σε δροσίζουν στο έπακρο, όμως πρόκειται για περιττές θερμίδες, ζάχαρη κι άλλα ανθυγιεινά συστατικά που σου είναι απαραίτητα.

διατροφή και ζέστη

Pixabay

Όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Τα κρύα φαγητά και ροφήματα μπορούν να αναπτύξουν μεγαλύτερη θερμότητα στο σώμα σου, ακόμα κι αν στην αρχή έχεις την αντίθετη αίσθηση. Αυτό συμβαίνει διότι η κατανάλωση φαγητού ενεργοποιεί τη διαδικασία της πέψης, που παράγει θερμότητα. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την ταχεία ψύξη που ξεκινά από τα κρύα τρόφιμα σημαίνει ότι το σώμα σου προσπαθεί να αντισταθμίσει τη θερμοκρασία του, αυξάνοντάς τη. Αυτό ίσως να σε ζεστάνει περισσότερο απ’ όσο θα πίστευες. Θα μου πεις, τι πρέπει δηλαδή να κάνεις; Να πιεις ή να φας κάτι πολύ ζεστό; Δεν χρειάζεται να είναι και καυτό, όμως όχι και παγωμένο.

Καφεΐνη 

Η καφεΐνη έχει την τάση να δημιουργεί αφυδάτωση, όπως και οι χυμοί που είναι γεμάτοι με ζάχαρη. Γι’ αυτό είναι καλό να αποφεύγεις τον καφέ, το τσάι, το αλκοόλ και τους επεξεργασμένους χυμούς με ζάχαρη και χρωστικά σε μεγάλη ποσότητα.

Επίσης, είναι καλό να αποφεύγεις τις αλμυρές τροφές και το junk food, που ιδίως τις ζεστές μέρες μπορούν να αυξήσουν τη δίψα σου και να μεταβάλουν την αρτηριακή σου πίεση.

Διάβασε ακόμα:

6 τρόποι να βελτιώσεις την ποιότητα της ζωής σου μέσα στο Καλοκαίρι

Photo: unsplash/Kaizen Nguyễn