Τα αυγά είναι μια εξαιρετική διατροφική επιλογή για οποιοδήποτε γεύμα της ημέρας. Μπορούμε να τα καταναλώσουμε σε οποιαδήποτε μορφή, είτε τηγανιτά, είτε βραστά, είτε σε ομελέτα, είτε ακόμα και να τα συνδυάσουμε με άλλα φαγητά. Όμως τα αυγά πέραν της δεδομένης γεύσης που διαθέτουν, είναι επίσης πηγή πρωτεϊνών λόγω της υψηλής περιεκτικότητας πρωτεΐνης, για αυτό το λόγο πάντα τα αυγά πρέπει να είναι στο διαιτολόγιο μας. Ποια είναι όμως η δίαιτα με αυγά που έχει γίνει μόδα το τελευταίο διάστημα και υπόσχεται να μας βοηθήσει να χάσουμε βάρος, να παραμείνουμε υγιείς και να αλλάξουμε τη ζωή μας;

Τι περιλαμβάνει η δίαιτα με αυγά;

Η δίαιτα είναι ένα διατροφικό πρόγραμμα χαμηλών θερμίδων, χαμηλών υδατανθράκων και υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, το οποίο οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι μπορεί να οδηγήσει σε γρήγορη απώλεια βάρους χωρίς απώλεια μυϊκής μάζας, κάτι που συμβαίνει συχνά όταν χάνουμε κιλά πολύ γρήγορα.

Σύμφωνα με την διαιτολόγο Ilyse Schapiro, αυτή η μοντέρνα δίαιτα βασίζεται στην ιδέα ότι τα αυγά είναι μια πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, φθηνή και πλήρης πηγή πρωτεΐνης, αλλά αντί να τρώμε εξαιρετικά επεξεργασμένα, συσκευασμένα και τεχνητά τρόφιμα, η δίαιτα αυγών επικεντρώνεται σε μια πλήρη τροφή. Παράλληλα, επισημαίνει ότι η δίαιτα των αυγών συναντάται σε πολλές παραλλαγές, όπως για παράδειγμα η δίαιτα με την κατανάλωση μόνο βραστών αυγών.

Παράλληλα, αυτά τα γεύματα περιλαμβάνουν άπαχες πρωτεΐνες, 1 έως 2 μερίδες φρούτων την ημέρα, σκούρα φυλλώδη λαχανικά και λαχανικά που δεν περιέχουν άμυλο. Η επαρκής πρόσληψη νερού στον οργανισμό συνιστάται όπως και η κατανάλωση οποιοδήποτε ροφήματος μηδενικών θερμίδων της επιλογής μας όπως μαύρο καφέ και τσάι χωρίς ζάχαρη.

Πεινάς συνέχεια ενώ κάνεις δίαιτα; 5 αποτελεσματικοί τρόποι για να νιώσεις επιτέλους χορτάτος

Έχει αποτελέσματα η δίαιτα με αυγά;

Όπως επισημαίνει η διαιτολόγος Schapiro, τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης δίαιτας για την απώλεια βάρους είναι άμεσα. Πιο συγκεκριμένα, δεδομένου ότι όλες οι εκδοχές της δίαιτας των αυγών έχουν ως αποτέλεσμα την κατανάλωση λιγότερων θερμίδων, είναι πιθανό να επιταχύνουμε την απώλεια βάρους. Κάθε φορά που τρώμε λιγότερες θερμίδες από ό,τι απαιτεί το σώμα μας, είναι δεδομένο ότι θα χάνουμε βάρος. Παράλληλα επισημαίνει ότι αν είμαστε διατεθειμένοι να διατηρήσουμε αυτή την αυστηρή δίαιτα, τότε θα υπάρχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα όσον αφορά την απώλεια βάρους.

Ωστόσο μια άλλη διαιτολόγος η Lyssie Lakatos, υποστηρίζει ότι το να συνεχίζουμε αυτή την αυστηρή δίαιτα για μεγάλο χρονικό διάστημα έχει ως αποτέλεσμα να χάνουμε πολλές σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα που χρειαζόμαστε για να είμαστε υγιείς.

Δίαιτα με αυγά
Pexels

Είναι επικίνδυνη η δίαιτα με αυγά;

Υπάρχει μια εκδοχή δίαιτας που βασίζεται σε αυγά που μπορεί να αποδειχθεί αρκετά επιβλαβή για τον οργανισμό. Αναλυτικά, πρόκειται για μια γρήγορη δίαιτα αυγών που συνδέεται με κετογονικές δίαιτες και διαρκεί για λίγες μέρες. Αυτή η δίαιτα περιλαμβάνει την καθημερινή κατανάλωση 6 ολόκληρων αυγών μαζί με πηγές λίπους όπως το λάδι και το τυρί. Παράλληλα, αυτή η εκδοχή της δίαιτας μπορεί να προκαλέσει κέτωση, όπου κέτωση είναι μια μεταβολική διαδικασία που συμβαίνει στον οργανισμό μας όταν το σώμα αρχίζει να καίει λίπος, επειδή δεν έχει αρκετούς υδατάνθρακες για να κάψει. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας, το ήπαρ παράγει χημικές ουσίες που ονομάζονται κετόνες.

Η Schapiro επισημαίνει ότι αυτός ο τύπος διατροφής είναι επικίνδυνος και ότι θα πρέπει να την αποφεύγουμε. Ακόμα, προσθέτει ότι οποιαδήποτε δίαιτα που μας προτείνει να τρώμε μόνο ένα φαγητό μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην υγεία μας.

Πόσα αυγά πρέπει να καταναλώνουμε την ημέρα;

Σύμφωνα με την Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, ένα αυγό ή δύο ασπράδια αυγών την ημέρα είναι ένα κομμάτι μιας υγιεινής διατροφής. Πρόσφατη έρευνα ανακάλυψε ότι η διατροφική χοληστερόλη στους κρόκους των αυγών έχει μικρή επίδραση στην αύξηση των επιπέδων ολικής και «κακής» LDL χοληστερόλης προσθέτει η Schapiro.

Τέλος, ο κρόκος είναι πλούσιος σε θρεπτικά συστατικά. Ο κρόκος των αυγών έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, λιποδιαλυτές βιταμίνες, φυλλικό οξύ και βιταμίνη Β12, επομένως είναι πολύ σημαντικό να τον καταναλώνουμε διότι εκτός από νόστιμος είναι και θρεπτικός.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News