Μπορεί οι περισσότεροι από εμάς να γνωρίζουμε ότι τα λαχανικά κάνουν καλό στον οργανισμό μας και είναι πλούσια σε βιταμίνες, όμως, τα θεωρούμε απλά σαν συνοδευτικό στο κυρίως πιάτο μας. Αυτό που ενδεχομένως δεν γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν κάποια λαχανικά που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, που είναι ό,τι πρέπει για εκείνους που προσέχουν την διατροφή τους και το σώμα τους. Πάμε, λοιπόν, να δούμε ποια είναι τα λαχανικά με πρωτεΐνη που θα σε βοηθήσουν να χτίσεις και να διατηρήσεις τους μυς σου.

Πόση πρωτεΐνη χρειάζεσαι ανάλογα με τα κιλά σου;

Λίγα λόγια για τα λαχανικά

Αν είναι ένα πράγμα στο οποίο συμφωνούν όλοι οι γιατροί και οι διαιτολόγοι, είναι ότι η κατανάλωση περισσότερων λαχανικών κάνει καλό για την υγεία μας. Τα λαχανικά περιέχουν χορταστικές φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ασθένειες και μια σειρά από σημαντικές και απαραίτητες βιταμίνες και μέταλλα που μας βοηθούν να νιώθουμε ευεξία.

Υπάρχουν και ορισμένα λαχανικά με πρωτεΐνη, που συμβάλλουν στο χτίσιμο και στη διατήρηση των μυών στο σώμα μας. Παρόλα αυτά, τα λαχανικά δεν περιέχουν τόση πρωτεΐνη όση οι ζωικές πηγές.

Δεν φαντάζεσαι ποια είναι τα λαχανικά που θα σε βοηθήσουν να χάσεις βάρος

Η λίστα με τα λαχανικά που είναι πλούσια σε πρωτεΐνες

Σπανάκι. Το σπανάκι είναι ένα υπέροχο και συνάμα πολύ γευστικό λαχανικό, που μπορεί να είναι ο πρωταγωνιστής μιας πολύ χορταστικής σαλάτας ή ακόμα και σε ένα μαγειρευτό φαγητό. Πέραν της δεδομένης του γεύσης, έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη. Πιο συγκεκριμένα, για κάθε φλιτζάνι φρέσκο σπανάκι που τρώμε, καταναλώνουμε περίπου ένα γραμμάριο πρωτεΐνης. Όχι έναν τόνο, αλλά αν φάμε μια σαλάτα με τέσσερα φλιτζάνια σπανάκι, είναι κάτι!

Μπρόκολο. Το μπρόκολο μπορεί να μην είναι αρεστό σε όλους μας, παρόλα αυτά είναι ένα από τα λαχανικά με την περισσότερη πρωτεΐνη. Αναλυτικά, μια κούπα με μπρόκολο περιέχει 4 γραμμάρια πρωτεΐνης και είναι ομολογουμένως, μια καλή μερίδα μπρόκολο. Για αυτό, είναι ένα αρκετά λογικό σερβίρισμα και εξακολουθεί να προσφέρει όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Μανιτάρια. Τα μανιτάρια είναι, ίσως, το πιο γευστικό λαχανικό από την λίστα μας. Θα τολμούσα να πω ότι είναι ο βασιλιάς των λαχανικών δεδομένου ότι μπορείς να τα απολαύσεις με όλους τους πιθανούς και απίθανους τρόπους. Μπορείς να τα γευτείς είτε σε μια σαλάτα, είτε σε μια λαχταριστή πίτσα, είτε ακόμα και μόνα τους. Έτσι, λόγω της δεδομένης τους γεύσης και τις περιεκτικότητας τους σε πρωτεΐνη, είναι ιδιαιτέρως αρεστά σε όσους ασχολούνται με την γυμναστική. Πιο συγκεκριμένα, ένα φλιτζάνι από αυτά περιέχει τρία γραμμάρια πρωτεΐνης.

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Freepik

Καλαμπόκι. Που να ξέραμε ότι το αγαπημένο μας σνακ που τρώγαμε όταν ήμασταν μικροί, θα ήταν μέσα στη λίστα με τα λαχανικά με πρωτεΐνη. Ένα μέτριο καλαμπόκι περιέχει περίπου τρία γραμμάρια πρωτεΐνης και τρία γραμμάρια φυτικών ινών.

Λαχανικά με πρωτεΐνη
Pexels

Ρόκα. Η ρόκα είναι ένα πολύ ενδιαφέρον λαχανικό με μια πολύ ιδιαίτερη γεύση. Είναι ιδανικό συνοδευτικό για σαλάτες και για πίτσες. Δεν έχει, όμως, πολύ μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη, καθώς ένα φλιτζάνι έχει περίπου μισό γραμμάριο, αλλά κάτι είναι κι αυτό! Άρα τέσσερα φλιτζάνια θα έχουν δύο γραμμάρια. Παρόλα αυτά είναι ένα λαχανικό που βρίσκεται αρκετά ψηλά στις προτιμήσεις των ανθρώπων.

Αβοκάντο. Οι απόψεις για το αβοκάντο διίστανται, επειδή άλλοι το θεωρούν φρούτο και άλλοι λαχανικό. Εμείς παρόλα αυτά το βάζουμε στην κατηγορία με τα λαχανικά. Το αβοκάντο είναι πολύ νόστιμο, με υψηλή διατροφική αξία και οφέλη για την υγεία. Είναι ιδανικό σε σαλάτες καθώς, επίσης, και για υπέροχες τορτίγιες. Ένα αβοκάντο έχει τέσσερα γραμμάρια πρωτεΐνης, αλλά και 14 γραμμάρια φυτικών ινών.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News