Βαριέμαι να πάω γυμναστήριο! Βαριέμαι να κάνω γυμναστική, δεν έχω χρόνο για γυμναστική! Αυτές είναι οι τρεις πιο γνωστές ατάκες που λένε όσοι δεν μπορούν να δεσμευτούν στο να κάνουν γυμναστική. Η αλήθεια είναι ότι η γυμναστική είναι κάτι που δεν θες να κάνεις με όλη σου την καρδιά εξ’ αρχής. Πρέπει να βάλεις τα παπούτσια σου και να πας μέχρι το γυμναστήριο για να απολαύσεις μετά την έκρηξη των ορμονών, της ευτυχίας, του αναψοκοκκινίσματος. Του ότι έκανες κάτι καλό για τον εαυτό σου και να νιώθεις περήφανος που σου έδειξες την αγάπη σου. Κάνουμε γυμναστική γιατί μας αγαπάμε και όχι γιατί μας τιμωρούμε επειδή φάγαμε παραπάνω ή για να μπορέσουμε να φάμε ό,τι θέλουμε χωρίς τύψεις.

Δεν έχω χρόνο και βαριέμαι να πάω γυμναστήριο! Join the club

Σου δίνω το spoiler ότι αυτό το κείμενο είναι ένα γράμμα που το γράφω για μένα και για όποιον άλλον χρειάζεται να το διαβάσει. Είναι το κείμενο που θέλω να διαβάσω κάθε φορά που περνάνε δύο μέρες χωρίς να βάλω τα αθλητικά μου και χωρίς να πάω στο γυμναστήριο που έχω πληρώσει. Δεν είσαι μόνος! Υπάρχει ένα τεράστιο club ανθρώπων που πρέπει να πάει γυμναστήριο, πληρώνει συνδρομές και δεν πάει ποτέ!

Αυτά που λέμε στον εαυτό μας όταν δεν πάμε

  • «Δεν έχω χρόνο» ( Απάντηση: Τα γυμναστήρια ανοίγουν στις 8:00 και κλείνουν 23:00 το βράδυ).
  • «Δεν έχω λεφτά» ( Υπάρχει το τρέξιμο έξω, στα στάδια που είναι ανοιχτά όλη μέρα, οι διάδρομοι στο σπίτι, τα δωρεάν βιντεάκια στο YouTube).
  • «Θα πάω Αύριο» (Το ίδιο έλεγες και χθες. Σταμάτα να λες δικαιολογίες στον εαυτό σου).

Αυτός που θέλει βρίσκει τρόπους, αυτός που δεν θέλει βρίσκει δικαιολογίες

tips για την πρωινή γυμναστική
Pexels/Karolina Grabowska

5 δοκιμασμένοι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου και να μη τη βγάλεις ποτέ ξανά

Δώσε μου ένα λόγο!

Τα έχουμε ξαναπεί! Ο άνθρωπος που δεν έχει λόγο, δεν μπορεί να κάνει κάτι δύσκολο. Κάτι που ξέρει ότι θα του προσφέρει πόνο ή ξεβόλεμα. Πρέπει ο λόγος σου να είναι σημαντικότερος από τον πόνο αλλιώς πώς θα πείσεις το μυαλό σου να το κάνεις;

Βρες ένα γιατί και δέσε με αυτόν τον σκοπό σου. Ποιος σημαντικότερος σκοπός από το να έχεις μια καλή φυσική κατάσταση, να διαφυλάξεις με όποιον τρόπο μπορείς την υγεία σου; Εσύ μπορεί να έχεις κάποιον άλλο λόγο.

Οι 23 ώρες της ημέρας

Ας ξεκινάμε την κάθε μέρα μας με την πεποίθηση ότι η μέρα μας έχει 23 ώρες. Έχε ως δεδομένο ότι 1 ώρα του 24ωρου είναι αφιερωμένη στην άσκηση με όποιον τρόπο εσύ επιθυμείς.

Πώς να το κάνω συνήθεια

Αφού στο ερώτημα αν θα προκαλέσει πόνο η ευχαρίστηση ο νικητής θα είναι να διαλέξεις την ευχαρίστηση, θα πρέπει με κάποιον τρόπο να βάλεις τον παράγοντα ευχαρίστηση στο γυμναστήριο, το οποίο για τους περισσότερους δεν είναι κάτι που πάνε με χαρά.

  • Βρες έναν προπονητή στο γυμναστήριο που εκτιμάς και ταιριάζουν οι χημείες σας. Θέσε ένα στόχο και δημιουργήστε μαζί τη στρατηγική που είναι ιδανική για εσένα.
  • Μπλόκαρε τις ημερομηνίες και τις ώρες που θα πας στο γυμναστήριο. Υπάρχουν εφαρμογές που σου χτυπάνε και σου υπενθυμίζουν να πας στο γυμναστήριο. Φτιάξε ρουτίνα γυμναστηρίου και μείνε πιστός σε αυτή. Αν ξέρεις ότι κάθε πχ: Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή πρωί 8-9 είσαι στο γυμναστήριο, βρέξει -χιονίσει θα πρέπει να σε σηκώσεις για να πας εκεί.
  • Αν πας εκεί μετά όλα είναι πιο εύκολα. Απλώς νιώθεις ευγνωμοσύνη που σηκώθηκες και πήγες, που αντέχει το σώμα σου να κάνει αυτό που το πείθεις να κάνει.
  • Βάλε ένα στόχο μήνα, δηλαδή πόσες φορές θα πας γυμναστήριο και πάρε ένα δώρο στον εαυτό σου στο τέλος κάθε μήνα. Πχ αν πας 15 φορές πάρε σου ένα δωράκι. Μέχρι να γίνει αυτόματη διαδικασία που δεν θα το σκέφτεσαι καν.
  • Φτιάξε ένα Fitness tracker! Κάνε καταγραφή της άσκησης που κάνεις, κάθε πότε. Μπορείς να καταγράψεις και τα αποτελέσματα που σου δίνουν αυτές οι δράσεις. Αν κάνεις κάτι συχνά γίνεσαι καλύτερος. Δηλαδή η φυσική κατάσταση θα αρχίσει να βελτιώνεται, το σώμα σου αν παράλληλα φροντίζεις και τη διατροφή σου θα αλλάζει, ίσως σφίγγει, ίσως δεις διαφορά και στα ρούχα σου. Στο μήνα πάνω αρχίζουν να φαίνονται κάποια αποτελέσματα. Μπορεί να τρέχεις πιο γρήγορα, σε μεγαλύτερη απόσταση κλπ. Δες και κάνε καταγραφή των αποτελεσμάτων για να πάρεις δύναμη να συνεχίσεις την καλή δουλειά.
  • Βγάλε φωτογραφίες με την εξέλιξή σου. Βοηθά για να αναγνωρίσεις τον δρόμο και την πορεία που έχεις κάνει. Από πού ξεκίνησες και πού θα φτάσεις.

Όλα αυτά είναι τρόποι να σε βοηθήσουν να μείνεις δεσμευμένος σε αυτόν το στόχο. Note to self:Αν για τρεις μέρες δεν έχεις κάνει άσκηση, ξαναδιάβασε αυτό το κείμενο.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News