Χειμωνιάτικος καιρός και προπονήσεις σε εσωτερικό χώρο

LIKE US ON FACEBOOK

Όσοι ασχολούνται με το άθλημα του τριάθλου στην Ελλάδα σίγουρα θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς αναφορικά με τις κλιματικές συνθήκες που επικρατούν και διευκολύνουν την προπόνηση τους. Σχεδόν 7-8 μήνες ιδανικός καιρός με καλή θερμοκρασία που επιτρέπουν τόσο το κολύμπι στη θάλασσα, όσο και την ποδηλασία σε εξωτερικούς χώρους, αλλά και το τρέξιμο. Μερικές φορές,όμως, η προπόνηση σε εξωτερικό περιβάλλον δεν μπορεί να γίνει.

Υπάρχουν όμως κι αυτοί οι 3-4 μήνες που η θερμοκρασία πέφτει σε χαμηλά επίπεδα δυσχεραίνοντας ή ακόμη χειρότερα κάνοντας αδύνατη την προπόνηση σε εξωτερικό περιβάλλον.

Το ακόμη πιο δύσκολο σε αυτή την υπόθεση είναι το γεγονός ότι αυτοί οι μήνες είναι συνήθως οι μήνες προετοιμασίας πριν την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου, οπότε ο προπονητικός όγκος είναι μεγάλος κι ένα κρύωμα ή μερικές χαμένες προπονήσεις λόγω απρόσμενων καιρικών συνθηκών μπορεί να κοστίσουν. Παρακάτω θα παρουσιάσουμε πως μπορεί να τηρεί ένας τριαθλητής το πλάνο του προσαρμόζοντας τις προπονήσεις σε εσωτερικό-ελεγχόμενο περιβάλλον, αλλά θα δούμε και ποια μειονεκτήματα έχουν αυτές οι προσεγγίσεις.

Κι όταν είναι αδύνατη η προπόνηση σε εξωτερικό περιβάλλον;

Κολύμπι σε πισίνα

Το κολύμπι στην πισίνα το εφαρμόζουν εδώ και χρόνια στην πλειοψηφία τους οι τριαθλητές, τόσο για τη βελτίωση της τεχνικής τους, όσο και της ταχύτητας τους. Βέβαια το κρύο κατά τους χειμωνιάτικους μήνες τους ωθεί να κάνουν και τις προπονήσεις απόστασης μέσα στην πισίνα, το οποίο είναι πνευματικά κοπιώδες, καθώς αναγκάζονται να κολυμπούν συνεχόμενα για 2-3 ή και περισσότερα χιλιόμετρα «μετρώντας απλά τα πλακάκια της πισίνας». Παρόλα αυτά είναι σίγουρα προτιμότερο να κολυμπάς σε ένα τεχνητό περιβάλλον με θερμοκρασία 24-27 βαθμούς παρά να εκτεθείς σε θερμοκρασία θάλασσας κάτω των 20 βαθμών η οποία σε 10 λεπτά σου δημιουργεί υποθερμία.

Δυστυχώς βέβαια υφίσταται το φαινόμενο σε αρκετές πόλεις της Ελλάδας η συντήρηση των κολυμβητηρίων να είναι χαμηλού επιπέδου ή και ανύπαρκτη λόγω έλλειψης πόρων. Φαινόμενα όπως χαλασμένοι καυστήρες ή μη δυνατότητα χλωρίωσης καθιστούν πολλές πισίνες ακατάλληλες με αποτέλεσμα είτε τη διακοπή των προπονήσεων είτε την επίσκεψη των αθλητών σε πισίνες διπλανών πόλεων.

Ποδηλασία σε trainer ή indoor cycling σε ειδικά διαμορφωμένο ποδήλατο

Την τελευταία δεκαετία περίπου στην Ελλάδα έχει κυριαρχήσει το παγκόσμιο trend του indoor cycling. Πρόκειται για ένα ομαδικό οργανωμένο πρόγραμμα στο οποίο υπάρχουν ειδικά κατασκευασμένα στατικά ποδήλατα με ρυθμιστή αντίστασης κι έναν instructor που με βάση τα επίπεδα αντίστασης, αλλά και τις θέσεις (όρθια-καθιστή-sprint), προσομοιάζει μια πραγματική διαδρομή διάρκειας περίπου 50 λεπτών. Σε αυτή τη μέθοδο καταφεύγουν αρκετοί τριαθλητές κατά τους χειμερινούς μήνες, καθώς πέρα από το στοιχείο της προπόνησης και σε πολλές περιπτώσεις υψηλής έντασης, υπάρχει και το στοιχείο της διασκέδασης με την ύπαρξη μουσικής. Στα αρνητικά συγκαταλέγεται το γεγονός ότι οι προπονητικοί στόχοι είναι γενικοί καθώς απευθύνονται στο σύνολο των ασκούμενων και δεν εξατομικεύονται σε ένα άτομο, οπότε μπορεί να ιδρώνεις και να προσπαθείς αλλά το αποτέλεσμα να μην είναι το επιδιωκόμενο. Συν τοις άλλοις η δομή των indoor cycling bikes είναι διαφορετική από τα ποδήλατα χρονομέτρου, η κίνηση είναι στον μπροστινό τροχό ο οποίος ζυγίζει περίπου 25 κιλά. Φρένα δεν υπάρχουν οπότε ένας κακός χειρισμός είναι ικανός να επιβαρύνει πολύ τις αρθρώσεις γόνατος και ισχίου.

Διαβάστε τη συνέχεια στο RUN247….

Διαβάστε επίσης:

Τι κάνουν τα αθλητικά ποτά στον οργανισμό σου;

Photo: unsplash/Maryna Yazbeck

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved