Οι διακοπές τελείωσαν. Ξέρουμε όλοι πως όταν πας διακοπές ξεφεύγεις και στο φαγητό και ξεχνάς και την άσκηση. Πώς να μείνω πιστή στο πρόγραμμα μετά τις διακοπές, ειδικά όταν δεν έχω καμία έμπνευση και όρεξη για να ξεκινήσω. Είναι φυσικό να μην έχουμε όρεξη και έμπνευση. Τόσο καιρό έχουμε αφήσει τον εαυτό μας να απολαμβάνει όντως απολαυστικά πράγματα σε καθημερινή βάση. Αυτό είναι που μας δημιούργησε το θέμα, η συχνότητα. Όλο τον χειμώνα μπορεί να πρόσεχες και να έτρωγες μια φορά την εβδομάδα κάτι που ζήλευες, ενώ στις διακοπές κάθε μέρα και σε δύο από τα πέντε γεύματα. Αυτό φυσικά θα σου δώσει άλλα αποτελέσματα που πιθανόν να μην θέλεις.

Πώς να ξεκινήσω όταν δεν έχω καμία όρεξη ή έμπνευση να το κάνω

Καταρχήν θα ήθελα να ξέρεις ότι κανένας δεν ξεκινά από την πρώτη μέρα γεμάτος όρεξη να κάνει γυμναστική, να ανεβαίνει με το ασανσέρ, να πηγαίνει περισσότερες φορές με τα πόδια και να τρώει υγιεινά σε σχέση με junk. Ούτε ένας και υπάρχει επιστημονικη εξήγηση γι’αυτό. Ο εγκέφαλός σου πριν αποφασίσει να κάνει οτιδήποτε, σε ρωτά αυτό θα προκαλέσει πόνο ή απόλαυση. Όλες αυτές οι επιλογές που σου έγραψα παραπάνω δεν προσφέρουν απόλαυση και δεν είναι η πρώτη επιλογή που θα διάλεγε ο εγκέφαλος.

Πρέπει κάθε φορά που ξεκινάμε να παλέψουμε με τον εγκέφαλό μας πριν από κάθε επιλογή. Και κάθε φορά να είμαστε δυνατότεροι. Γνωρίζουμε ότι αυτή η λίγων δευτερολέπτων απόλαυση θα μας στοιχίσει αύριο περισσότερο από τον «πόνο» που θα μας δώσει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Φυσικά όταν είμαστε κουρασμένοι, απογοητευμένοι, αποκαμωμένοι από την καθημερινότητα πόσο να αντέξουμε και να βγούμε νικητές στην πάλη αυτή;

Ξεκίνα χωρίς να περιμένεις την έμπνευση

Κάτι που έμαθα από τον Jeff Bezos, το σφόνδυλο, ή κάπως έτσι, είναι ότι: Ξεκινάς και μόλις πάρεις φόρα και μπεις στη φάση του σφονδύλου, λειτουργεί οτιδήποτε στον αυτόματο χωρίς να χρειάζεται να κάψεις έξτρα ενέργεια για να το πολύ σκεφτείς (και αυτό αφορά από τις επιχειρήσεις μέχρι τις σχέσεις, τις διατροφές, τα πάντα στη ζωή που απαιτούν κόπο και ενέργεια).

Μην περιμένεις να εμπνευστείς από κάτι. Ξεκίνα σκεπτόμενη μόνο το αποτέλεσμα. Σε χρόνο ενεστώτα (για αυτό που θες όχι το πώς είσαι τώρα), θα πεις τι φοράς, πώς είναι το σώμα σου, πώς είναι το φαγητό σου, πώς είναι το lifestyle σου, εδώ δεν κάνεις ένα πείραμα 3 μηνών να χάσεις 10 κιλά και να ξανακυλήσεις κατευθείαν. Σου προσφέρεις την εμπειρία του να αγαπάς το σώμα σου και τον οργανισμό σου και να σου κάνεις καλό με τις επιλογές σου.

Κάνε εύκολη την αρχή και χτίσε νέες συνήθειες! Ξεκίνα με το manifestation, θα σου δώσει όλη τη φόρα που χρειάζεσαι! Στη συνέχεια, αντικατέστησε άσχημες συνήθειες με καλές. Αν πχ έχεις συνηθίσει να τρως ένα γλυκάκι μετά το φαγητό γιατί δεν πίνεις έναν καφέ ή να φας ένα φρουτάκι. Αυτή είναι μια ωραία συνήθεια που θα σε βοηθήσει να ξεχάσεις αυτό το γλυκό. Επίσης βγάλε τα ρούχα σου της γυμναστικής από το βράδυ στην καρέκλα, φόρτισε το ρολόι ή το MP3 σου για να είσαι έτοιμη για την επόμενη μέρα, ώστε να καταφέρεις να το κάνεις πρώτο πράγμα με του που ξυπνήσεις.

Πώς να μείνω πιστή στο πρόγραμμα;

  1. Από πού ξεκινάω και ποιος είναι ο στόχος; Το ξέρω ότι δεν θες να ανέβεις στη ζυγαριά, ξέρω ανθρώπους που φοβούνται να ανέβουν στη ζυγαριά. Οκ, φόρα ένα παντελόνι και κράτα το ως μεζούρα. Πες ότι τώρα ανεβαίνει πχ αλλά δεν κουμπώνει άρα ο στόχος είναι να το φοράω άνετα. Μην κολλάς στη ζυγαριά αν δεν θες να ζυγιστείς. Πώς ξεκινάς και πού θες να πας. Αν δεν ξέρεις την αρχή, πώς θα ξέρεις τι πορεία έχεις κάνει; Πώς θα γυρνάς πίσω να βλέπεις το χθες και το πού έφτασες.
  2. Βγάλε φωτογραφία (κάποιοι λένε κάθε μέρα), όποτε θες μια φορά την εβδομάδα και δες την διαφορά. Όταν κάνεις ένα κολάζ ενός μήνα θα εντυπωσιαστείς με το αποτέλεσμα και τον δρόμο που έκανες.
  3. Μην κάνεις στερητικές διατροφές που δεν θα κρατήσεις όταν φτάσεις στο στόχο σου. Το κάνεις γιατί σε αγαπάς, όχι να σε τιμωρήσεις. Μην κόβεις ολόκληρες ομάδες τροφών όπως τους πολύτιμους υδατάνθρακες επειδή κάπου διάβασες ότι κάνουν κακό.
  4. Βρες ποιο στρατηγικό σχέδιο είχες κάνει τις άλλες φορές και έπιασε και μείνε πιστός σε αυτό. 3 φορές την εβδομάδα μια άσκηση που αγαπάς, έξτρα περπάτημα όποτε βρίσκεις ευκαιρία και πρόγραμμα συγκεκριμένο διατροφής. Μην ψάχνεις δηλαδή και λες αχ τώρα τι θα φάω για μεσημέρι; Ας πάρω ένα σουβλάκι. Ξέρουμε ότι θα πεινάσουμε και αυτό είναι φυσιολογικό, ετοίμασε ένα εβδομαδιαίο μενού που θα σε βοηθήσει να οργανωθείς και με τις αγορές σου στο σούπερ μάρκετ.
  5. Βρες κάποιον να σε υποστηρίξει και να δίνεις «λόγο» σε αυτόν. Γυμναστής, προπονητής, διαιτολόγος, coach. Ο καθένας κάνει άλλη δουλειά αλλά είναι μια επένδυση που ξέρεις ότι σίγουρα θα σου αποδώσει καρπούς. Άλλωστε σε αυτές τις περιπτώσεις μπορείς να πεις για πόσο καιρό θα κάνεις το πρόγραμμα και να βάλεις στην άκρη αυτά τα χρήματα ως ένα τεράστιο δώρο στον εαυτό σου.
ασκήσεις κοιλιακών
Unsplash/Tony Woodhead

5 δοκιμασμένοι τρόποι που θα σε βοηθήσουν να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου και να μη τη βγάλεις ποτέ ξανά

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News