Εάν προσπαθείς να χάσεις μερικά κιλά και διαπιστώνεις ότι η δίαιτα και η άσκηση απλώς δεν έχουν το αποτέλεσμα που περιμένεις, μια νέα μελέτη στο περιοδικό Diabetologia δείχνει ότι μπορεί να υπάρχει ένα κόλπο που αρκεί για να κάνει τη διαφορά: Να έρχεστε σε επαφή με το φως. Και η έρευνα δεν εννοεί μόνο το φυσικό φως του ήλιου, αλλά και το τεχνητό φως σε εσωτερικούς χώρους ενεργοποιεί τον μεταβολισμό.

10+1 επιστημονικώς αποδεδειγμένοι τρόποι να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου

Νέα έρευνα: Το φως, φυσικό ή τεχνητό, ενεργοποιεί τον μεταβολισμό

Εξετάζοντας 14 υπέρβαρους άνδρες και γυναίκες μεταξύ 40 και 75 ετών, οι ερευνητές έβαλαν τους συμμετέχοντες να μείνουν σε έναν ειδικό εσωτερικό θάλαμο που μετρούσε τους ρυθμούς αναπνοής για 40 ώρες. Αυτή η μέτρηση τους επέτρεψε να προσδιορίσουν παράγοντες όπως το πόσο γρήγορα και πότε έκαιγαν θερμίδες, τόσο όταν ήταν ξύπνιοι όσο και όταν κοιμόντουσαν.

Ο χρόνος χωρίστηκε σε δύο ξεχωριστές συνεδρίες με βάση την έκθεση στο φως. Ο ένας ένας εκτέθηκε σε φυσικό φως σε μια φωτεινή μέρα και σε αμυδρό φωτισμό το βράδυ, ενώ ο άλλος άλλαξε αυτή τη σειρά. Και στις δύο συνεδρίες, οι συμμετέχοντες ήταν στο σκοτάδι κατά τη διάρκεια της νύχτας και είχαν τακτικά γεύματα που διατηρούσαν σταθερό το περιεχόμενο θερμίδων και μακροθρεπτικών συστατικών.

Δείγματα αίματος λήφθηκαν πριν από το πρωινό και το δείπνο, στη συνέχεια σε διαστήματα 30 λεπτών στις τέσσερις ώρες μετά τα δύο γεύματα για τον προσδιορισμό των επιπέδων τριγλυκεριδίων, ινσουλίνης, μελατονίνης και γλυκόζης. Όλα αυτά παίζουν ρόλο στο μεταβολισμό, σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα Jan-Frieder Harmsen, στο τμήμα επιστήμης διατροφής και κίνησης στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ στην Ολλανδία.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το να περνάς την ημέρα σε έντονο φως οδήγησε σε χαμηλότερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα πριν από το δείπνο σε σύγκριση με το να περάσεις την ημέρα σε χαμηλό φως. Αντίθετα, το έντονο φως το βράδυ οδήγησε σε μείωση του μεταβολικού ρυθμού ύπνου, πράγμα που σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες έτρωγαν την ίδια ποσότητα αλλά έκαιγαν λιγότερες θερμίδες καθώς κοιμόντουσαν.

Ενώ το να περνάς περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους είναι πάντα μια καλή ιδέα, δεν χρειάζεται απαραίτητα να βασίζεσαι στον εξωτερικό φωτισμό για να επωφεληθείς.

«Ο επανασχεδιασμός των συνθηκών φωτισμού εσωτερικών χώρων έτσι ώστε να μιμούνται τον κύκλο του φυσικού φωτός και του σκοταδιού υπόσχεται βελτίωση της μεταβολικής υγείας», λέει ο ειδικός. «Τουλάχιστον, η αποφυγή του έντονου φωτός το βράδυ μπορεί να επηρεάσει το μεταβολισμό της γλυκόζης σας με σημαντικούς τρόπους που μειώνουν τον κίνδυνο αύξησης βάρους».

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News