Θες να αδυνατίσεις και κάτι δεν πάει καλά; Νιώθεις πως έχει κολλήσει η ζυγαριά; Μήπως δεν έχεις λάβει υπόψη σου τους παράγοντες που αποτελούν και τα εμπόδια στο αδυνάτισμα;  

Προφανώς και δεν έχει τύχει μόνο σ’ εσένα να προσπαθείς να αδυνατίσεις και να μην μπορείς. Πριν αρχίσεις οποιαδήποτε διατροφή και προσπάθεια, καλό θα ήταν να αναλογιστείς ποια είναι τα εμπόδια στο αδυνάτισμα που δε σε αφήνουν να χάσεις τα περιττά σου κιλά.

Ποια είναι τελικά αυτά τα εμπόδια στο αδυνάτισμα;

Λάθος δίαιτα

Ξεκίνησες μία αυστηρή δίαιτα κι εκεί που έχασες μερικά κιλά ξαφνικά σταμάτησε να συμβαίνει αυτό. Γιατί; Μα φυσικά γιατί αυτή η κακή δίαιτα που έκανες μπλόκαρε τον μεταβολισμό σου, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεσαι να χάσεις κι άλλα κιλά. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να αποφύγεις να ξεκινήσεις μια δίαιτα μόνη σου και να συμβουλευτείς πρώτα τον διατροφολόγο σου.

Αλκοόλ

Το περιστασιακό ποτό δεν αποτελεί πρόβλημα στο αδυνάτισμα. Ωστόσο, η τακτική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να σταθεί εμπόδιο στο αδυνάτισμα, ειδικά αν δεν χάνεις εύκολα βάρος. Άλλωστε, μην ξεχνάς ότι δεν είναι λίγες και οι θερμίδες που έχει ένα ποτό.

Άγχος

εμπόδια στο αδυνάτισμα

unsplash/Nick Karvounis

Είναι επιβεβαιωμένο ότι το άγχος εμποδίζει και τον μεταβολισμό σου και δυσκολεύει την προσπάθειά σου στο αδυνάτισμα. Ο μεταβολισμός είναι ένας συνδυασμός διαφόρων ορμονών και αν όλες αυτές οι ορμόνες είναι σωστά ρυθμισμένες, τότε και τα όργανα και οι σωματικές διεργασίες, όπως η πέψη και η ρύθμιση του σακχάρου θα λειτουργούν ρολόι. Το άγχος μπορεί να αλλάξει τη ροή αυτών των ορμονών και να επιβραδύνει το αδυνάτισμα.

Παράλειψη πρωινού

Δεν πρόλαβες να φας μια μέρα πρωινό; Δεν έγινε κάτι… για μια μέρα. Αυτό δε σημαίνει ότι γενικά δεν πρέπει να τρως κάποιο από τα γεύματά σου. Το πρωινό είναι ένα πολύ βασικό γεύμα που ενεργοποιεί τον μεταβολισμό και τον ωθεί να κάψει θερμίδες κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Λίγος ύπνος

εμπόδια στο αδυνάτισμα

Unsplash/Vladislav Muslakov

Έρευνες έχουν δείξει ότι η έλλειψη ύπνου μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του άγχους που αυξάνει την όρεξη. Συνεπώς, αν προσπαθείς να χάσεις βάρος, βεβαιώσου ότι κοιμάστε αρκετά, δηλαδή τουλάχιστον 7 ώρες την ημέρα. Άλλωστε, όσο κοιμάσαι δεν τρως κι όλας.

Θυρεοειδής

Πολλοί είναι αυτοί που δυσκολεύονται να αδυνατίσουν λόγω ορμονικού προβλήματος. Ο θυρεοειδής εκκρίνει ορμόνες που ελέγχουν το μεταβολισμό. Οπότε αν έχεις κι εσύ κάποιο θέμα με τον θυρεοειδή σου δεν είναι παράλογο το να μην μπορείς να ελαττώσεις το βάρος σου.

Ποσότητα φαγητού

εμπόδια στο αδυνάτισμα

Eaters Collective/ Unsplash

Μερικοί δεν αδυνατίζουν επειδή τρώνε πολύ κι άλλοι επειδή τρώνε λίγο. Δεν είσαι ο ειδικός για να κρίνεις πόσες θερμίδες χρειάζεσαι καθημερινά, γι’ αυτό μην παίζεις με τη διατροφή σου. Συμβουλέψου έναν διαιτολόγο – διατροφολόγο και μην ξεχνάς ότι δεν μπορείς να αποκλίσεις κάτι σημαντικό από τη διατροφή σου, όπως τα φρούτα ή οι υδατάνθρακες, επειδή το υποθέτεις.

Διάβασε ακόμα:

Πότε είναι η ώρα να επισκεφτείς διαιτολόγο;

nensuria / Freepik