Το φθινόπωρο και ο χειμώνας μεταξύ άλλων είναι οι εποχές των ιώσεων και των κρυολογημάτων. Οι χαμηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με την πεσμένη άμυνα του οργανισμού ευνοούν τις ιώσεις και τα κρυολογήματα που σε αρκετές περιπτώσεις μπορούν να μας κρατήσουν καθηλωμένους στο κρεβάτι για ημέρες. Αλλά μην ανησυχείς, αυτές οι 10 υπερτροφές θα σε βοηθήσουν να κρατήσεις μακριά τα ενοχλητικά συμπτώματα και να απολαύσεις τα ήσυχα και δροσερά βράδια!

Οι «υπερτροφές» αποκαλούνται «θαύματα της φύσης» καθώς υπόσχονται περισσότερη φυσική ενέργεια, μεγαλύτερη ζωτικότητα, ευεξία και βελτίωση της υγείας. χαρακτηρίζονται οι τροφές που περιέχουν πολύ περισσότερα θρεπτικά συστατικά συγκριτικά με άλλες. Συστατικά δηλαδή που συντελούν στην καλή υγεία του ανθρώπινου οργανισμού. Ουσιαστικά έχουν υψηλή διατροφική αξία χωρίς όμως να έχουν πολλές θερμίδες, προλαμβάνουν διάφορες ασθένειες, έχουν αντιοξειδωτική δράση και αποτοξινώνουν.

Σε αρκετές περιπτώσεις οι ευεργετικές τους ιδιότητες στην υγεία είναι συγκρίσιμες με εκείνες πολλών φαρμάκων, χωρίς όμως τις παρενέργειές τους, αφού πρόκειται για εντελώς φυσικές τροφές.

Γιατί πρέπει να προσθέσεις άμεσα τους χουρμάδες στην διατροφή σου – Όλα τα οφέλη αυτού του ιδιαίτερου καρπού

Ποια είναι τα καλύτερα superfoods για το κρυολόγημα;

Κουνουπίδι

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, το κουνουπίδι είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. Βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος και μας προετοιμάζει για την καταπολέμηση των λοιμώξεων. 

Πορτοκάλια

Το πορτοκάλι είναι μια εξαιρετική πηγή καλίου, φυτοχημικών ουσιών και φλαβονοειδών. Είναι αντιικό, αντιμυκητιακό και αντιβακτηριδιακό. Τα πορτοκάλια αποτελούν ένα υγιεινό σνακ και μια εξαιρετική προσθήκη σε σαλάτες και τσατ φρούτων. Ένα ευέλικτο φρούτο, είναι πολύ εύκολο να εντάξετε τα πορτοκάλια στο καθημερινό σας διατροφικό πρόγραμμα.

Σκόρδο

Ενώ το σκόρδο προσθέτει γεύση στα αγαπημένα μας φαγητά, είναι επίσης ένα φυσικό αντιβιοτικό. Βοηθά στην αντιμετώπιση του κοινού κρυολογήματος και μειώνει τις πιθανότητες να κρυολογήσουμε, εάν περιλαμβάνεται τακτικά στο φαγητό μας. Είναι καλύτερα όταν τρώγεται ωμό και όχι βραστό ή αποξηραμένο. 

Οι 6 φθινοπωρινές υπερτροφές -γεμάτες βιταμίνες- που χρειάζεσαι για να θωρακίσεις την υγεία σου!

Πιπεριές τσίλι

superfoods για το κρυολόγημα
Unsplash

Οι πιπεριές τσίλι έχουν μια μοναδική ιδιότητα– βρίσκονται ανάμεσα σε όλα τα βότανα και τα μπαχαρικά με την υψηλότερη δόση βιταμίνης C. Επιπλέον, περιέχουν καψαϊκίνη. Ενώ από τη μια, αυτό το συστατικό προκαλεί αίσθηση καψίματος στο στόμα μας, από την άλλη, δρα ως φυσικό αντιοξειδωτικό και μας προστατεύει από ασθένειες.

Κανέλα

Η κανέλα έχει την τάση να αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος και να ζεσταίνει το σώμα. Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και καταπολεμά τα παθογόνα που προκαλούν ασθένειες. Όταν συνδυάζεται με τζίντζερ, οι δυνάμεις της φτάνουν σε ένα εντελώς νέο επίπεδο. Ένα ζεστό τσάι με κανέλα νωρίς το πρωί θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε μια δυναμική μέρα. 

Τζίντζερ

Τίποτα δεν σε ηρεμεί καλύτερα από ένα ζεστό τσάι τζίντζερ όταν έξω βρέχει. Οι δυνάμεις του να καταπραΰνει τον πονόλαιμό, και να μειώνει τον πυρετό είναι γνωστές. Έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και λειτουργεί σαν φυσικό παυσίπονο. Μπορείς να το φτιάξεις σε τσάι με μέλι-λεμόνι, να το προσθέσεις σε φαγητά ή απλά να το κόψεις σε μικρά κομμάτια, να το βράσεις σε νερό και να το πιείς.

4 πολύ καλοί λόγοι για να συμπεριλάβεις το acai στη διατροφή σου

Πράσινο τσάι

superfoods για το κρυολόγημα
Unsplash

Πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, έχει ιδιότητες ενίσχυσης του ανοσοποιητικού. Επί πλέον, σε σύγκριση με το κανονικό φλιτζάνι καφέ, η ποσότητα καφεΐνης σε αυτό είναι πολύ χαμηλή. Σταματά τον αδενοϊό από την αναπαραγωγή και έτσι μας προστατεύει από το κρυολόγημα.

Λάχανο

Αυτό το πράσινο, φυλλώδες λαχανικό είναι μια πλούσια πηγή βιταμίνης C. Είναι επίσης γεμάτο με αντιοξειδωτικά, βήτα-καροτίνη και φυλλικό οξύ. Όλα αυτά βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου συστήματος. Μπορείς να το συμπεριλάβεις επίσης σε σούπες και άλλα τρόφιμα.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News