Τρέξιμο και απώλεια βάρους είναι εφικτό; Είναι αλλά το χαλαρό τζόκινγκ δεν είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για αυτό. Το γρήγορο τρέξιμο είναι πιο αποτελεσματικό για πολλούς λόγους αλλά υπάρχει επίσης σωστός ή λάθος τρόπος για να το κάνεις και να επωφεληθείς περισσότερο. 

Το τρέξιμο έχει πολλά οφέλη για την φυσική και ψυχική σου υγεία και είναι καλό να το εντάξεις στην ρουτίνα της γυμναστικής σου. Είναι προτιμότερο να τρέχεις σε εξωτερικό χώρο κι όχι στο διάδρομο ενώ υπάρχει και η σωστή τεχνική για να το κάνεις και να δεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τρέξιμο και απώλεια βάρους: Πώς θα το κάνω σωστά;

Το να τρέχεις γρήγορα είναι καλύτερο αν θέλεις να χάσεις κιλά, απ’ το να διατηρείς έναν αργό και σταθερό ρυθμό και για αυτό υπάρχουν αρκετοί λόγοι.

Όλα εξαρτώνται από τον ακριβή ρυθμό και το επίπεδο της γυμναστικής σου, ενώ αν τρέχεις πιο γρήγορα καις extra θερμίδες κι αυτό είναι αποδεδειγμένο σύμφωνα με τους ειδικούς.

Έχεις για μεγαλύτερο χρόνο την επίδραση μετά την καύση… Αυτό σημαίνει ότι η μεγαλύτερη ταχύτητα αυξάνει την επίδραση EPOC (υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση), η οποία είναι η “επίδραση μετά την καύση” που συμβαίνει όταν μια έντονη προπόνηση αυξάνει την ποσότητα οξυγόνου και ενέργειας που χρειάζεται το σώμα για να ανακάμψει. Όταν, λοιπόν, χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια, καις περισσότερα “αποθέματα” και επομένως περισσότερες θερμίδες.

τρέξιμο και απώλεια βάρους

Παράλληλα, μειώνεται η όρεξη για φαγητό. Όλες οι ασκήσεις έχουν τη δυνατότητα να σου μειώσουν την όρεξη για φαγητό ή να σου την… αυξήσουν. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι μια έντονη άσκηση μειώνει την ορμόνη της πείνας και αυτό σημαίνει πως εσύ πεινάς λιγότερο μετά τη γυμναστική από ότι θα πεινούσες αν έκανες μια μέτρια άσκηση.

Αυτό δεν σημαίνει πως θα παραλείπεις γεύματα, αφού τα έχεις ανάγκη αλλά ίσως καταναλώσεις λιγότερες θερμίδες.

Κι ενώ ο ρυθμός και η ταχύτητα είναι σημαντικά για την απώλεια βάρους, εξίσου σημαντική είναι και η συνέπεια.

Bonus: Συνδύασε το τρέξιμο με αυτά τα 4 πράγματα για να έχεις καλύτερα αποτελέσματα!

Πόσο γρήγορα πρέπει να τρέχεις;

Το “γρήγορο” είναι και λιγάκι σχετικό καθώς το να χρειάζεσαι 8 λεπτά για 1,5 χιλιόμετρο είναι μεγάλη πρόκληση για κάποιον άνθρωπο και “εύκολο ή συνηθισμένο” για έναν άλλον άνθρωπο.

Αντί να βασίζεσαι μόνο στον χρόνο, δώσε προσοχή στην αντίληψή σου. Σκέψου το ως μια κλίμακα από το 1 ως το 10, με το 10 να είναι το πιο δύσκολο. Και σταδιακά θα πρέπει να ξεπερνάς λίγο ακόμη τον εαυτό σου και τα όριά σου.

τρέξιμο και απώλεια βάρους

20 λεπτά είναι αρκετά;

Μπορείς να κάνεις την παρακάτω άσκηση μια φορά την εβδομάδα. 

  • 6 λεπτά περπάτημα για ζέσταμα ή χαλαρό τρέξιμο.
  • 30 δευτερόλεπτα έντονου τρεξίματος (εντάσεως 8 έως και 10).
  • 60 δευτερόλεπτα χαλάρωσης, περπάτημα ή χαλαρό τρέξιμο.
  • Επανάλαβε 5 φορές με έντονο τρέξιμο και χαλάρωση.
  • Τέλος, περπάτα 4 λεπτά χαλαρά για να ηρεμήσεις.

Διαβάστε επίσης:

Τι είναι η δρομική οικονομία στο τρέξιμο και γιατί πρέπει να την κάνεις;

Photo: unsplash/Morgan Sarkissian, unsplash/Emma Simpson