Το σώμα σου και οι κινήσεις που μπορείς να κάνεις με αυτό, μαρτυρούν περισσότερα απ’ ότι νομίζεις. Οι κινήσεις στο σώμα ίσως είναι ένα σημάδι ότι πρέπει να δώσεις προσοχή, πρέπει να κάνεις μερικές αλλαγές. Εσύ πόσο καλά τα πηγαίνεις με την ισορροπία στο ένα πόδι;

Η ισορροπία μειώνεται με την ηλικία και μπορεί να σε κάνει να νιώθεις πιο ασταθής όταν στέκεσαι με το ένα πόδι ή όταν περπατάς πάνω σε μια ανώμαλη επιφάνεια.

Παράλληλα, η ισορροπία επηρεάζεται απ’ τον τρόπο ζωής σου και γίνεται χειρότερη αν κάθεσαι όλη την ώρα σε μια καρέκλα! Με την πάροδο του χρόνου, αυτό μπορεί να σε κάνει πιο επιρρεπή σε έναν τραυματισμό, ενώ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πτώσης καθώς μεγαλώνεις.

Εσύ, λοιπόν, πώς τα πηγαίνεις με την ισορροπία στο ένα πόδι; Αν δυσκολεύεσαι και πονάς σε διαφορετικά σημεία, δες τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Πόνος στο γόνατο: Αδύναμοι γοφοί και γλουτοί

Ο  “gluteus medius” παίζει σημαντικό ρόλο στην ικανότητά σου να ισορροπείς στο ένα πόδι. Αυτός ο μυς τρέχει κατά μήκος της λεκάνης και είναι υπεύθυνος για τη σταθεροποίηση ενώ περπατάς, τρέχεις ή εκτελείς οποιεσδήποτε δραστηριότητες ενός σκέλους.

Αν ο” gluteus medius” του όρθιου ποδιού είναι αδύναμος, μπορεί να προκαλέσει την πτώση του αντίθετου ισχίου, επηρεάζοντας όλο το πόδι, συμπεριλαμβανομένου του γόνατος.

Αν, όμως, δυναμώσεις τον συγκεκριμένο μυ, αυτό μπορεί να σε βοηθήσει στη βελτίωση της ισορροπίας και να σε ανακουφίσει απ’ την πίεση που ασκείται στο γόνατο.

Η σανίδα στα πλάγια ενισχύει όχι μόνο τον “gluteus medius”, αλλά ολόκληρη την πλευρά του σώματός σου ενώ παράλληλα “χτίζει” την ισορροπία.

ισορροπία στο ένα πόδι

Pexels

Η κίνηση που πρέπει να κάνεις πριν από κάθε άσκηση γυμναστικής

Αν νιώθεις τον αστράγαλο να κουνιέται

Αν νιώθεις ότι ο αστράγαλος σου κουνιέται μπορεί να μην έχεις τόσο αναπτυγμένους τους μυς του ποδιού.

Αν η ισορροπία στο ένα πόδι δεν είναι το φόρτε σου, αν νιώθεις λιγάκι ασταθής, τότε οι μυς του ποδιού μπορεί να είναι αδύναμοι.Ναι, ακόμη και αυτοί οι μυς έχουν σημασία.

Όταν δεν μπορείς να ελέγξεις καλά το πόδι ή τον αστράγαλο, δεν μπορείς να σταθείς στο ένα πόδι και αυτό επειδή έχεις αδύναμους τους συγκεκριμένους μυς.

Η ενσωμάτωση περισσότερων ασκήσεων ενός ποδιού στη ρουτίνα γυμναστικής σου μπορεί να σε βοηθήσουν να αναπτύξεις αυτούς τους μικρούς μυς.

ισορροπία στο ένα πόδι

Αν έχεις μια έντονη κλίση προς τα εμπρός

Ειδικά αν έχεις μια καθιστική ζωή ή εργάζεσαι σε ένα γραφείο για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, μπορεί να έχεις μια στάση με το κεφάλι πολύ μπροστά και τους ώμους στρογγυλεμένους. Αυτό μπορεί να ακούγεται άσχημα, αλλά απασχολεί μεγάλο μέρος του πληθυσμού και επηρεάζει την ισορροπία σου.

Αυτή η στάση προς τα εμπρός φέρνει το κέντρο μάζας προς τα εμπρός, τραβώντας σε έξω από τη βάση στήριξης (τα πόδια). Είναι σημαντικό να κάνεις ασκήσεις για την πλάτη, την άνω πλάτη και όχι χαμηλά.

Σε γενικές γραμμές,ο καθιστικός τρόπος ζωής προκαλεί προβλήματα κινητικότητας και ισορροπίας και το κλειδί είναι να συνεχίσουμε να κινούμαστε και να γυμναζόμαστε!

Διαβάστε επίσης:

Έτσι θα αποκτήσεις μεγαλύτερη ευλυγισία, no matter what!

Photo:Unsplash/Form