Τα τελευταία χρόνια, ο αριθμός των ανθρώπων που ταλαιπωρούνται από διαταραχές ύπνου δείχνει να αυξάνεται ραγδαία, συχνά ως αποτέλεσμα μιας πολύ απαιτητικής καθημερινότητας, γεμάτη με άγχος και στρες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δυσκολίες κατά τη διάρκεια της ημέρας και να έχει αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργικότητα και στην επαγγελματική, κοινωνική και οικογενειακή μας ζωή. Η διατροφή συχνά παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ενός καλού ύπνου, ενώ τα τρόφιμα που καταναλώνουμε μπορούν να επηρεάσουν τόσο την ποιότητα, όσο και τη διάρκεια του. Εξίσου σημαντικές είναι και οι ώρες που τρως το τελευταίο σου γεύμα, καθώς και από τι αποτελείται αυτό. Τι να μην φας πριν κοιμηθείς λοιπόν για να έχεις έναν ευχάριστο και ποιοτικό ύπνο;

Αν δυσκολεύεσαι και εσύ να αποκοιμηθείς, μάθε πώς θα χτίσεις μια σωστή ρουτίνα ύπνου!

Αν αναρωτιέσαι τι να μην φας πριν κοιμηθείς – η απάντηση βρίσκεται εδώ:

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό

Το να σηκώνεσαι από το κρεβάτι σου για να πας στην τουαλέτα μπορεί πραγματικά να διαταράξει την ξεκούρασή σου. Φυσικά, το να πίνεις άφθονο νερό είναι σημαντικό για να παραμείνεις υγιής, αλλά καλό θα ήταν να αποφύγεις να γεμίσεις την ουροδόχο κύστη σου στη μέση της νύχτας. Και φυσικά το καλύτερο είναι να αποφεύγεις τα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Αυτό περιλαμβάνει το σέλινο, το καρπούζι, τα αγγούρια, και φυσικά τις σούπες.

Λιχουδιές με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης

Η ζάχαρη καταστρέφει τον ύπνο. Γι’ αυτό θα πρέπει να αποφεύγεις τα σνακ με υπερβολική ζάχαρη που μπορεί να προκαλέσουν αύξηση του σακχάρου στο αίμα σου. Τα δημητριακά σοκολάτας για παράδειγμα, τα επιδόρπια και οι καραμέλες δεν είναι καθόλου καλή ιδέα για νυχτερινά σνακ.

Ποιοι είναι οι μύθοι γύρω από την διατροφή, τη γυμναστική και τον ύπνο που πρέπει να καταρρίψεις;

Πικάντικα τρόφιμα

Τα πικάντικα μπαχαρικά στα φαγητά μπορούν να ερεθίζουν τον βλεννογόνο του στομάχου και αυξάνουν την τάση να υποφέρει κανείς από βαριά πέψη. Ως εκ τούτου, η κατανάλωσή τους στο φαγητό σου πριν πας για ύπνο μπορεί να προκαλέσει παλινδρόμηση οξέων, καούρα και πόνο στο στομάχι.

τι να μην φας πριν κοιμηθείς
Unsplash

Όξινες τροφές

Ένα ακόμη έναυσμα για την παλινδρόμηση οξέων είναι τα εξαιρετικά όξινα τρόφιμα. Πράγματα όπως ο χυμός εσπεριδοειδών, το κρεμμύδι, το λευκό κρασί και η σάλτσα ντομάτας μπορεί να διαταράξουν τον ύπνο επιδεινώνοντας την καούρα. Αυτός είναι ο λόγος που ίσως μετανιώσεις που έφαγες εκείνο το κομμάτι πίτσα πριν κοιμηθείς.

Τροφές με πολλά λιπαρά

Τα φαγητά που βαραίνουν το στομάχι, απαιτούν στην πραγματικότητα περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν. Τα λιπαρά, τυρώδη και τηγανητά τρόφιμα μπορεί να οδηγήσουν σε δυσπεψία και να κρατήσουν κάποιον ξύπνιο τη νύχτα. Απόφυγε γεύματα όπως cheeseburger, πατάτες, τηγανητά φαγητά, μπριζόλες και σάντουιτς.

Τροφές που περιέχουν κρυφή καφεΐνη

Καλό θα ήταν να ελέγχεις τις ετικέτες, καθώς πολλά τρόφιμα έχουν καφεΐνη, ακόμα κι όταν δεν το περιμένεις. Το μαύρο τσάι και η σόδα για παράδειγμα συνήθως περιέχουν καφεΐνη, εκτός εάν φέρουν διαφορετική σήμανση. Επιπλέον, ορισμένα παγωτά και επιδόρπια αποτελούνται από εσπρέσο, καφέ ή σοκολάτα. Συγκεκριμένα, η μαύρη σοκολάτα διεγείρει το νευρικό σύστημα και διατηρεί τον εγκέφαλο ενεργό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Υποφέρεις συχνά από φούσκωμα; Με αυτές τις αποτελεσματικές φυσικές θεραπείες θα απαλλαγείς μια και καλή από το ενοχλητικό αυτό σύμπτωμα

Αντιθέτως, μπορείς να καταναλώνεις αυτά τα τρόφιμα

Unsplash

Εάν έχεις την ανάγκη από ένα σνακ πριν κοιμηθείς, δοκίμασε κάποια από τις παρακάτω επιλογές, οι οποίες θεωρούνται θρεπτικές και καλές για την ποιότητα του ύπνου σου:

  • Πλιγούρι βρώμης
  • Τοστ ολικής αλέσεως
  • Granola
  • Τυρί cottage
  • Γιαούρτι
  • Καρύδια
  • Aμύγδαλα
  • Χούμους
  • Τσάι χαμομηλιού
  • Μέλι
  • Κεράσια
  • Μπανάνες
  • Μούρα

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News