Πόσες φορές έχουμε ακούσει διάφορα σχόλια για την στάση του σώματός μας, ότι δεν καθόμαστε σωστά, ότι δεν είναι ίσια η πλάτη μας και άλλα πολλά; Αρκετές φορές είναι η απάντηση. Αρκετές φορές, επίσης, έχουμε αναρωτηθεί τι πρέπει να κάνουμε ώστε να στεκόμαστε σωστά. Γι’ αυτόν, ακριβώς, τον λόγο σου παρουσιάζουμε 5 ασκήσεις που μπορείς να κάνεις εύκολα και απλά στο σπίτι σου, με σκοπό να βελτιώσεις την στάση του σώματός σου.

Ποιοι είναι οι μύες που ευθύνονται για την σωστή στάση σώματος;

Σύμφωνα με την φυσιοθεραπεύτρια June Srisethnil, η στάση είναι δυναμική, περιλαμβάνει ολόκληρο το σώμα ακόμη και τα δάχτυλα των ποδιών μας και αλλάζει με διαφορετικές θέσεις και δραστηριότητες για να προωθήσει την ιδανική ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Επίσης, οι βασικοί μύες για τη στάση είναι οι σταθεροποιητές που τρέχουν κατά μήκος της σπονδυλικής στήλης. Άλλες μυϊκές ομάδες που εμπλέκονται στη διατήρηση της ιδανικής στάσης περιλαμβάνουν το διάφραγμα, τους κοιλιακούς μύες (ορθός κοιλιακός, λοξός και εγκάρσιος κοιλιακός) και οι μύες του πυελικού εδάφους.

Sexy back και σωστή στάση σώματος μ’ αυτές τις ασκήσεις

Ασκήσεις βελτίωσης της στάσης του σώματος: Όσα πρέπει να ξέρεις

Dead bug: Σύμφωνα με την Δρ Srisethnil, η άσκηση dead bug είναι εξαιρετική για να προπονούμε την στάση του σώματός μας, επειδή μας βοηθά να ενεργοποιούμε τους κάτω κοιλιακούς μυς, καθώς και τους σταθεροποιητές του κορμού μας, όπως είναι η εγκάρσια κοιλιακή χώρα.

Αυτή η άσκηση βοηθά στη δημιουργία της σύνδεσης μυαλού-σώματος με τους μυς του πυρήνα μας, επιτρέποντάς μας να τους εκπαιδεύουμε πιο εύκολα και φυσικά κατά τη διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων. Πιο συγκεκριμένα, το να μπορούμε να κρατάμε τη σπονδυλική μας στήλη σταθερή ενώ κινούμε τα χέρια μας, βοηθάει στις καθημερινές δραστηριότητες, όπως είναι το περπάτημα.

Cat-cow: Το Cat-cow λειτουργεί για να κάμπτει και να επεκτείνει τη σπονδυλική στήλη, αυξάνοντας την κινητικότητα και τη ροή του αίματος και απελευθερώνοντας την ένταση στους μύες που σταθεροποιούν τη σπονδυλική στήλη.

Πιο αναλυτικά, με αυτόν τον τρόπο, η άσκηση Cat-cow μπορεί να βελτιώσει τη στάση του σώματος αυξάνοντας την ευελιξία στη σπονδυλική στήλη και τεντώνοντας και επιμηκύνοντας τον λαιμό και την πλάτη μας αντί να παίρνουμε μια καμπυλωτή στάση. Μπορεί να χαλαρώσει τους σφιγμένους μύες που περιβάλλουν τη σπονδυλική στήλη που διαφορετικά μπορεί να περιορίσουν μια υγιή στάση.

Bird dog: Το bird dog είναι μια πολύ καλή άσκηση για το σύνολο του σώματος και ενισχύει ορισμένους από τους μυς που επηρεάζουν την στάση μας και τους ξεχνάμε, ενώ ταυτόχρονα βελτιώνει την ισορροπία. Αυτή η άσκηση είναι ιδανική για ανθρώπους που κάθονται σε ένα γραφείο όλη την ημέρα και μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση των επιπτώσεων του υπερβολικού καθίσματος.

Παράλληλα, όπως το dead bug, έτσι και το bird dog είναι μια λειτουργική άσκηση που βοηθά στην εκπαίδευση του κορμού μας, σταθεροποιεί τη σπονδυλική μας στήλη ενώ τα άκρα μας κινούνται. Ενισχύει τους μυς του βαθύ πυρήνα, τους μύες της πλάτης, τους γλουτούς, το άνω μέρος της πλάτης και τους ώμους, καθιστώντας την μια εξαιρετικά αποτελεσματική άσκηση για τον κορμό μας.

Το Bird dog μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της στάσης του σώματος, επειδή ενισχύει ολόκληρο τον κορμό και την πλάτη, κάτι που μπορεί να αποτρέψει την κλίση και μπορεί να ενισχύσει τους μικρότερους μύες στο πάνω μέρος της, όπως ο ρομβοειδής και οι ωμοπλάτες, που μας βοηθήσουν να κρατήσουμε τους ώμους μας πίσω και κάτω και όχι καμπουριασμένους.

Βυθίσεις τρικέφαλων: Αυτή η άσκηση μπορεί να φαίνεται ότι λειτουργεί μόνο στους βραχίονες, αλλά για να στοχεύσουμε σωστά τους τρικέφαλους απαιτεί να κρατάμε μια ιδανική στατική στάση, υποστηρίζει η Δρ Srisethnil. Ωστόσο, επισημαίνει ότι για να κάνουμε αυτή την άσκηση που βελτιώνει τη στάση μας, πρέπει οπωσδήποτε να εστιάσουμε στη φόρμα μας. Οι άνθρωποι τείνουν να αφήνουν τους ώμους τους να πέφτουν πολύ μπροστά καθώς χαμηλώνουν το κάτω μέρος τους προς το έδαφος. Θα πρέπει λοιπόν να εστιάσουμε στο να κρατάμε τους ώμους μας πίσω και να αλλάζουμε το εύρος της κίνησής μας εάν χρειάζεται.

Ένας από τους τρόπους με τους οποίους οι βυθίσεις τρικέφαλου μπορούν να βελτιώσουν τη στάση μας είναι ενισχύοντας το στήθος. Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να κρατήσουμε το στήθος μας ψηλό όταν καθόμαστε και στεκόμαστε όρθιοι.

Άσκηση superman: Η άσκηση Superman είναι μια πολύτιμη προσθήκη στην προπόνηση για ζέσταμα σε ολόκληρη την πλάτη αλλά και εκγύμναση των ραχιαίων. Πιο συγκεκριμένα, αποτελεί μια πολύ αποτελεσματική άσκηση για τη βελτίωση της στάσης του σώματός, επειδή ενισχύει ολόκληρη την οπίσθια αλυσίδα (την πίσω πλευρά του σώματός μας), η οποία είναι σημαντική για να μπορούμε να διατηρούμε τη σπονδυλική στήλη όρθια με τις καθημερινές δραστηριότητες.

Η κακή στάση, συνήθως, περιλαμβάνει το slouching, το οποίο βάζει τη σπονδυλική στήλη σε θέση κάμψης. Αυτή η άσκηση ενισχύει τους μύες που εκτείνουν τη σπονδυλική στήλη, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να την κρατούν όρθια.

Διάβασε πρώτος όλα τα θέματα του iPop.gr στο Google News