Μια έρευνα αναφέρει πως η κατάθλιψη και το άγχος αυξάνουν τις πιθανότητες να βγει πρόωρα το μωρό. Αλλά υπάρχουν αρκετές συμπεριφορές μιας εγκύου που επηρεάζουν άμεσα το παιδί.

Η εγκυμοσύνη είναι η πιο γλυκιά περίοδος στη ζωή μιας γυναίκας αλλά δεν είναι όλα πάντα ρόδινα κι ευχάριστα. Έχει τα πάνω και τα κάτω της, τις δυσκολίες και τις όχι και τόσο ευχάριστες στιγμές.

Ποιες είναι όμως, οι συμπεριφορές μιας εγκύου που πρέπει να αποφεύγονται για να μην επηρεαστεί το παιδί;

Τσακωμοί και φωνές

Οι τσακωμοί μπορεί να προκαλέσουν άγχος και κατάθλιψη και αυτά επηρεάζουν το μωρό σου. Μπορεί να επηρεάσουν την υγεία του, το ανοσοποιητικό του σύστημα και τον εγκέφαλο.

Παράλληλα, οι φωνές μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο, ναυτία και προβλήματα στον ύπνο για την έγκυο.

Πρέπει να:

  • Ξεκουράζεσαι περισσότερο
  • Να κοιμάσαι καλά και αρκετά
  • Να κάνεις διαλογισμό
  • Να συμβουλεύεσαι τον γιατρό σου
  • Να περπατάς και να αναπνέεις καθαρό αέρα

συμπεριφορές μιας εγκύου

Photo: Instagram/@g____rainer

Υπερβολική ζάχαρη

Μια μελέτη έδειξε ότι οι μητέρες που κατανάλωναν υψηλές ποσότητες ζάχαρης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης έκαναν παιδιά με προβλήματα μάθησης και μνήμης. Το ίδιο ισχύει και για τα υποκατάστατα ζάχαρης.

Γι΄αυτό και θα πρέπει να τρως περισσότερα φρούτα αντί για γλυκά και να αποφεύγεις τα αναψυκτικά!

Οι τρεις απροσδόκητες χαρές της εγκυμοσύνης!

Αλλαγές στη διάθεση

Οι αλλαγές στη διάθεση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι ένα κοινό σύμπτωμα. Νιώθεις ενθουσιασμένη, μετά αγχωμένη μετά πνιγμένη! Αναρωτιέσαι αν θα γίνεις καλός γονέας κι αν θα τα καταφέρεις οικονομικά.

Αυτές οι αλλαγές μπορεί να οφείλονται στον μεταβολισμό της γυναίκας, στις ορμόνες και επηρεάζουν τον εγκέφαλο και τη διάθεσή σου.

Πρέπει να:

  • Να κοιμάσαι καλά και αρκετά
  • Να κάνεις διαλογισμό
  • Να βλέπεις ταινίες με φίλους
  • Να περπατάς και να αναπνέεις καθαρό αέρα

Κλάμα

Το κλάμα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι φυσιολογικό γιατί είσαι συναισθηματικά περισσότερο ευάλωτη. Αλλά μπορεί να είναι και tricky και να δώσεις προσοχή σε διαφορετικά συμπτώματα, όπως απώλεια όρεξης, συναισθήματα ενοχής, υπερβολικά πολύς ύπνος και απώλεια ενδιαφέροντος για το οτιδήποτε.

Πρέπει να: 

  • Μιλήσεις στον γιατρό σου αν αυτά τα συναισθήματα διαρκούν περισσότερο από δύο εβδομάδες
  • Να βρεις υποστήριξη σε άλλες μαμάδες ή εγκυμονούσες

συμπεριφορές μιας εγκύου

Pexels

Προβλήματα στον ύπνο

Σύμφωνα με τους ερευνητές, το 78% των γυναικών αναφέρουν περισσότερο διαταραγμένο ύπνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ο λόγος για αυτό είναι το επίπεδο των ορμονών.

Ωστόσο, είναι εξαιρετικά σημαντικό να το ρυθμίσεις γιατί η απώλεια ύπνου μπορεί να προκαλέσει κακή διάθεση και ναυτία.

Πρέπει να:

  • Προγραμματίσεις τον ύπνο σου
  • Γυμνάζεσαι τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα
  • Πίνεις πολλά υγρά
  • Αν δεν μπορείς να κοιμηθείς, να μην πιέζεις τον εαυτό σου αλλά να διαβάσεις ένα βιβλίο
  • Συμβουλευτείς τον γιατρό σου

Μειωμένη δραστηριότητα και κατανάλωση φαγητού

Το πρόσθετο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε επιπλοκές του τοκετού, στην ανάπτυξη του εμβρύου και στη διατήρηση του βάρους μετά τη γέννα. Επιπλέον, μπορεί να αυξήσει τον επακόλουθο κίνδυνο παχυσαρκίας για το παιδί.

Η φυσική δραστηριότητα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα σου δώσει όλα τα φυσικά και ψυχολογικά οφέλη, τόσο σε σένα όσο και στο παιδί σου.

Πρέπει να:

  • Γυμνάζεσαι περίπου 30 λεπτά την ημέρα
  • Περπατάς! Να περπατάς και να καθαρίζει και το μυαλό σου

Διαβάστε επίσης:

Τα απαραίτητα που πρέπει να καταναλώνει μια γυναίκα όλες τις εβδομάδες της εγκυμοσύνης!

Photo: Pexels