Πόσο σημαντικό είναι να γυμνάζεται το παιδί από την προσχολική κι όλας ηλικία και ποια τα οφέλη της γυμναστικής για το παιδί; 

Ένα μεγάλο ποσοστό νέων έχει αντικαταστήσει το παιχνίδι και τη σωματική άσκηση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο. Στην εποχή που ζούμε με τα ποσοστά παχυσαρκίας να αυξάνονται συνεχώς και την καθιστική ζωή να γίνεται τρόπος ζωής του μέσου ανθρώπου, το να γυμνάζεται ένα παιδί από νωρίς είναι ευεργετικό για την υγεία και το σώμα του.

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του γονέα;

Είναι πλέον απαραίτητο ο γονέας να παρακινεί το παιδί να ασχοληθεί με οποιαδήποτε μορφή γυμναστικής. Είναι, μάλιστα, υπεύθυνος, ώστε το παιδί να αποκτήσει καλές συνήθειες για την υγεία του, που θα έχει και μακροπρόθεσμα οφέλη. Το παιδί πρέπει να κατανοεί ότι οι δραστηριότητες είτε είναι ομαδικές, όπως ο χορός, το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, είτε είναι ατομικές, όπως το κολύμπι, το ποδήλατο και η αερόβια άσκηση μόνο καλό μπορούν να κάνουν στην υγεία.

οφέλη της γυμναστικής για το παιδί

Ποια είναι τα οφέλη της γυμναστικής για το παιδί;

  • Μειώνει το άγχος: Η σωματική άσκηση είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για τον έλεγχο του άγχους, αφού το παιδί εκτονώνεται και αποβάλλει όλη την ένταση.
  • Αυξάνει την ευλυγισία: Δεν είναι λίγα τα αθλήματα που αυξάνουν την ευλυγισία του σώματος και που βοηθούν το παιδί να διατηρήσει την ευκαμψία σε όλη τη διάρκεια της ζωής, τη στιγμή που πολλοί χάνουν την ευλυγισία τους μεγαλώνοντας.
  • Διατηρεί το βάρος: Σίγουρα αν ένα παιδί γυμνάζεται και τρέφεται σωστά δεν θα παχύνει. Αντιθέτως, μπορεί και να αδυνατίσει, ανάλογα τη συχνότητα της γυμναστικής. Σε κάθε περίπτωση, όμως, θα διατηρήσει το ιδανικό βάρος.
  • Αυξάνει την καρδιαγγειακή αντοχή: Τα προβλήματα με την καρδιά και τις αρτηρίες δεν είναι μόνο θέματα των ενηλίκων. Η υψηλή αρτηριακή πίεση εμφανίζεται ακόμα και στα παιδιά μικρής ηλικίας. Η σωματική, όμως, άσκηση και κυρίως η αεροβική βοηθά την καρδιά να λειτουργεί πιο σωστά και να μειώνει την υψηλή αρτηριακή πίεση, ενώ βελτιώνει και την κυκλοφορία του αίματος.
  • Βελτιώνει την αντοχή των μυών: Με τη γυμναστική οι μύες γίνονται δυνατότεροι και συνεπώς το παιδί μπορεί να ασκείται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και να προστατεύεται από τραυματισμούς.

Διάβασε ακόμα:

Έτσι θα προλάβεις από νωρίς την παιδική παχυσαρκία!

Photos: Pexels