Οι Πανελλήνιες είναι εδώ και για ακόμα μια χρονιά οι υποψήφιοι δίνουν τη δική τους μάχη. Μια μάχη με το άγχος, μια μάχη για την επίτευξη των στόχων τους και τον ίδιο τους τον εαυτό. Θέλουν να τα καταφέρουν για να μην απογοητεύσουν πρώτα απ’ όλα τον εαυτό τους, αλλά και τους γονείς τους. Γονείς και Πανελλήνιες είναι ένα κεφάλαιο από μόνο του, αφού αυτή η κρίσιμη στιγμή στη ζωή του παιδιού, επηρεάζει ολόκληρη την οικογένεια.

Ως γονιός, θα πρέπει να είσαι δίπλα στο παιδί σου, να μην το αγχώνεις περισσότερο, να καταλαβαίνεις τι έχει ανάγκη αυτή την περίοδο, και να του δείχνεις ότι είσαι εκεί, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα.

Γονείς και Πανελλήνιες

Γονείς και Πανελλήνιες: Οι συμβουλές που χρειάζεται κάθε γονιός

  • Αναγνώρισε το άγχος. Το άγχος εκδηλώνεται και σωματικά και συμπεριφορικά. Εάν το παιδί σου τελευταία έχει έντονους πονοκεφάλους, πόνους στο στομάχι ή έντονες αλλαγές στη συμπεριφορά του, τότε πιθανότατα βιώνει υπερβολικό άγχος.
  • Δείξε τη σημασία της άσκησης. Η γυμναστική βοηθά το σώμα να παράγει ντοπαμίνη και σεροτονίνη, που βοηθούν στη συγκέντρωση.
  • Μην κάνεις συγκρίσεις. Ούρε με άλλα παιδιά ούτε με αδέρφια. Δείξε στο παιδί σου ότι είναι μοναδικό.

Γονείς και Πανελλήνιες

Konstantinos Tsakalidis / SOOC
  • Δείξε με κάθε τρόπο ότι είσαι και θα είσαι εκεί. Ένας γονιός που κάνει το παιδί του να φοβάται ότι εάν αποτύχει, τότε δεν θα έχει την αποδοχή του, το αγχώνει περισσότερο.
  • Μίλα για τη δική σου εμπειρία. Θυμάσαι πως είχες διαχειριστεί εσύ αντίστοιχες στρεσογόνες καταστάσεις στο παρελθόν; Μοιράσου την εμπειρία σου με το παιδί σου, ώστε να λειτουργήσεις ως παράδειγμα για εκείνο.
  • Να ακούς. Αυτή είναι ίσως η πιο σημαντική συμβουλή για τους γονείς. Πολλές φορές ως γονείς έχουμε την τάση να μιλάμε συνεχώς απ’ την υπερπροσπάθειά μας να πούμε όλα όσα σκεφτόμαστε, ενώ είναι πιο σημαντικό να είμαστε καλοί ακροατές για τα παιδιά μας.

Δες ακόμα:

Το άγχος των εξετάσεων, τα συμπτώματα και η σωστή αντιμετώπιση απ’ τους γονείς

Photo: Freepik