Αν είσαι κι εσύ απ’τους ανθρώπους που τρέχουν (όχι επειδή τους κυνηγάει κάποιος) κι αν απολαμβάνεις το τζόκινγκ, τότε τα νέα είναι ευχάριστα. Τι έδειξε νέα έρευνα για το τρέξιμο και τους ανθρώπους που το επιλέγουν στη ζωή τους;

Οι ερευνητές από την Αυστραλία, την Αυστρία, την Φινλανδία και την Ταϊλάνδη έκαναν μια ανάλυση με τα διαθέσιμα στοιχεία κι έβγαλαν το συμπέρασμα πως όσο κι αν τρέχεις -περισσότερο ή λιγότερο, σε καθημερινή βάση ή μη- τότε αυτό μειώνει σημαντικό τον κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε η έρευνα για το τρέξιμο. Πιο συγκεκριμένα, αν περισσότεροι άνθρωποι από όλο τον κόσμο έτρεχαν λιγάκι στην καθημερινότητά τους, τότε θα έβλεπαν σημαντικά οφέλη για την υγεία αλλά και το προσδόκιμο ζωής. Οι άνθρωποι δεν χρειάζονται απλά να τρέχουν και να κάνουν αποστάσεις ή να τρέχουν πολύ γρήγορα, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι απλά να κάνουν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, να την εντάξουν στη ζωή τους.

έρευνα για το τρέξιμο

Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνα για το τρέξιμο;

Οι ερευνητές προκειμένου να απαντήσουν σε σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τα οφέλη του τρεξίματος στην υγεία, στην καρδιά αλλά και εν γένει στον άνθρωπο, πραγματοποίησαν τη συγκεκριμένη μελέτη. Έτσι, λοιπόν, η ερευνητική ομάδα εξέτασε κάθε διαθέσιμη και σχετική δημοσιευμένη έρευνα, συνέδρια και διδακτορικές διατριβές αναφορικά με τη σχέση του τρεξίματος και του κινδύνου θανάτου από όλες τις αιτίες.

Συνολικά, συμπεριλήφθηκαν 14 μελέτες, οι οποίες περιελάμβαναν 232.149 άτομα που είχε παρακολουθηθεί η υγεία τους για τα χρονικά διαστήματα  μεταξύ 5,5 και 35 ετών. Μέσα σε αυτό το ευρύ πλαίσιο, 25.951 από τους συμμετέχοντες της μελέτης έχασαν τη ζωή τους.

Αφού ανέλυσαν όλα τα δεδομένα, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσο κι αν τρέχεις, ανεξαρτήτως της ποσότητας συνδέεται με 27% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, συγκριτικά με το ποσοστό των ανθρώπων που δεν έτρεχαν ποτέ. Αυτό ισχύει και για τα δύο φύλα. Παράλληλα, το τρέξιμο ανεξαρτήτως ποσότητας συνδέεται με 30% λιγότερες πιθανότητες θανάτου λόγω καρδιαγγειακών παθήσεων και 23% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου που συνδέεται με τον καρκίνο.

Τα συμπεράσματα ισχύουν και για όσους έτρεχαν μια με δύο φορές την εβδομάδα και για λιγότερο από μισή ώρα. Μήπως τελικά αξίζει τον κόπο;;

Διαβάστε επίσης:

Έτσι θα κάνεις τη μετάβαση απ’ το χαλαρό περπάτημα στο τρέξιμο

Photo: Pexels