Τι συμβαίνει -μεταξύ άλλων- στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη; Μια έρευνα απαντά και λύνει βασικές μας απορίες!

Τι συμβαίνει στους άνδρες με υψηλή τεστοστερόνη; Οι άνδρες με αυξημένα επίπεδα είναι πιο πιθανό να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα σε είδη “πολυτελείας” όπως ένα ακριβό αυτοκίνητο ή ρολόι, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε απ’ το Πανεπιστήμιο της Pennsylvania και ισχυρίζεται πως η ελκυστικότητα για επώνυμα προϊόντα και πιο ακριβά οφείλεται όχι τόσο στην ποιότητά τους αλλά προκύπτει από άλλους παράγοντες.

Οι ερευνητές εξέτασαν τις προτιμήσεις 243 ανδρών ηλικίας από 18 έως και 55 ετών, μελετώντας τη σχέση της τεστοστερόνης με τη συμπεριφορά. Σε ορισμένους συμμετέχοντες δόθηκε ένα gel για να απλώσουν στο σώμα τους, και αυτό περιείχε τεστοστερόνη ενώ σε άλλους δόθηκε εικονικό φάρμακο ώστε να πιστέψουν πως λειτουργεί και σε αυτούς σαν πραγματικό.

Σε ένα πρώτο στάδιο, οι άνδρες είδαν brand πιο ακριβά και πιο φθηνά και κατόπιν τους ζητήθηκε να επιλέξουν με βάση τις προτιμήσεις τους, ενώ η ποιότητα από τα προϊόντα ήταν ίδια.

Οι συμμετέχοντες που είχαν βάλει το gel με τεστοστερόνη, ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν τα πιο ακριβά brands. Σε ένα δεύτερο πείραμα τους παρουσιάστηκαν διάφορα προϊόντα από γυαλιά μέχρι και καφετέριες και ορισμένα από αυτά χαρακτηρίστηκαν ως υψηλής ποιότητας και άλλα ως χαμηλής.

Πάλι, αυτοί που είχαν βάλει το gel με τεστοστερόνη αντέδρασαν πιο θετικά στα προϊόντα υψηλής ποιότητας. Οι επιστήμονες κατέληξαν στο συμπέρασμα πως αυτοί που είχαν υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης προβάλλουν το κοινωνικό τους status μέσα από την κατανάλωση και προτιμούν τα πιο ακριβά προϊόντα ανεξάρτητα από την ποιότητά τους.

Παράλληλα, οι άνδρες δείχνουν το υψηλό status τους μέσα από ένα κινητό τελευταίας τεχνολογίας, από τα ρούχα, ένα ακριβό ρολόι ή αυτοκίνητο και σε όλα αυτά μεγάλο ρόλο παίζουν τα επίπεδα τεστοστερόνης.

Φυσικά, τα ευρήματα αυτά ίσως βοηθούν περισσότερο τους επιχειρηματίες και τους εμπόρους ώστε να καταλάβουν τη συμπεριφορά του καταναλωτή και να κάνουν τη σωστή προώθηση, το σωστό marketing.

Να σημειωθεί, μάλιστα, πως προς αυτήν την κατεύθυνση πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν και την  ψυχολογία των χρωμάτων για να “κατευθύνουν” τους καταναλωτές.

Διαβάστε επίσης:

Οι άνδρες κι οι γυναίκες βιώνουν διαφορετικά την κατάθλιψη κι αυτό έχει σημασία

Photo: unsplash/Brooke Cagle