Η σύνδεση άγχους και γυμναστικής δεν υπάρχει απλώς, αλλά είναι μεγάλη! Όσοι φοβούνται τα συμπτώματα του άγχους τείνουν να είναι λιγότερα δραστήρια, όπως διαπιστώνει νέα έρευνα.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Health Psychology, θέλησε να εξετάσει και να κατανοήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν έναν άνθρωπο στο να ασκείται ή όχι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί ενήλικες δεν τηρούν τις ελάχιστες εβδομαδιαίες συστάσεις για άσκηση, παρά τα σημαντικά οφέλη στην σωματική και ψυχική υγεία πο παρέχει.

Μάλιστα, πολλοί άνθρωποι περιγράφουν τη σωματική άσκηση ως μια βασανιστική εμπειρία ή απλά δηλώνουν πως δεν βλέπουν και δεν αισθάνονται τα οφέλη της άσκησης.

σύνδεση άγχους και γυμναστικής

Freepik

Ποια είναι η σύνδεση άγχους και γυμναστικής;

Γιατί, όμως, κάποιοι άνθρωποι βλέπουν τη γυμναστική ως μια θετική εμπειρία ενώ κάποιοι άλλοι ταλαιπωρούνται;

Στη μελέτη, 64 νέοι ενήλικες ολοκλήρωσαν μια αξιολόγηση της ευαισθησίας στο άγχος μαζί με ένα ερωτηματολόγιο προσωπικότητας «Big Five» ενώ στη συνέχεια μετρήθηκε η κίνησή τους για μια εβδομάδα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η ευαισθησία στο άγχος συνδέεται αρνητικά με τη σωματική δραστηριότητα. Με άλλα λόγια, τα άτομα με μεγαλύτερο φόβο να αγχωθούν έχουν μειωμένα επίπεδα δραστηριότητας.

Η ευαισθησία στο άγχος ή ο φόβος των συμπτωμάτων που σχετίζονται συνήθως με άγχος, όπως αυξημένος καρδιακός ρυθμός, αρνητικές σκέψεις, δύσπνοια, μπορεί να είναι ο λόγος που ορισμένα άτομα δεν θέλουν να γυμναστούν.

σύνδεση άγχους και γυμναστικής

Τα καλά νέα είναι ότι η ευαισθησία στο άγχος μπορεί να μειωθεί αρκετά γρήγορα με συμπεριφορική θεραπεία που μπορεί να περιλαμβάνει συστηματική έκθεση στις δυσάρεστες αισθήσεις όπως εφίδρωση ή δύσπνοια ή προσαρμοσμένα προγράμματα άσκησης που μπορούν να βοηθήσουν σταδιακά να μειωθεί αυτή η ευαισθησία.

Δες ακόμα:

Η απρόσμενη σύνδεση ανάμεσα στην προσωπικότητα, τις αξίες και την ψυχική σου υγεία

Photo: Unsplash/Jake Melara