Πόση άσκηση είναι αρκετή, όταν καθόμαστε όλη μέρα σε ένα γραφείο, μπροστά από τον υπολογιστή, πάνω από ένα πληκτρολόγιο ή δίπλα από ένα τηλέφωνο;

Αρχικά, θα ήταν χρήσιμο να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν το 60% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν κάνει την άσκηση που είναι απαραίτητη για το σώμα του κι αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε μια σειρά από άλλα προβλήματα όπως η παχυσαρκία, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο διαβήτης.

Και φυσικά, ποιος είναι ο τρόπος να αποφύγεις όλα αυτά τα προβλήματα; Η άσκηση! Πόση όμως, είναι αρκετή όταν καθόμαστε όλη μέρα μπροστά από μια οθόνη και δεν κάνουμε τίποτα άλλο στη ζωή μας;

Έρευνες στο παρελθόν έχουν αναφέρει ότι συνιστάται να κάνουμε τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα αερόβια άσκηση μέτριας έντασης ή 75 λεπτά υψηλής έντασης.

Παρόλα αυτά, έρχεται μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο American Journal of Epidemiology από το Πανεπιστήμιο Κολούμπια των ΗΠΑ, να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι μετά από μία ολόκληρη μέρα που είμαστε καθισμένοι σε ένα γραφείο, θα πρέπει να ασκούμαστε καθημερινά για τουλάχιστον 30 λεπτά ή τρεισήμισι ώρες την εβδομάδα.

Photo:  Sharon McCutcheon

Photo: Getty/filadendron

Οι επιστήμονες που εξέτασαν 8000 ενήλικες ηλικίας 45 ετών και άνω, ανέφεραν ότι εάν κάνουμε μερικά καθίσματα στην καρέκλα για μισή ώρα, ο κίνδυνος να εμφανίσουμε προβλήματα υγείας μειώνεται κατά 17%. Μάλιστα, αν η σωματική άσκηση είναι μέτρια ή υψηλή, τα οφέλη είναι ακόμα περισσότερα: Η μείωση εμφάνισης προβλημάτων υγείας μπορεί να αγγίξει το 35%.

Αντίθετα, όσο περισσότερο χρόνο περνάμε καθισμένοι, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος θανάτου, σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες της ίδιας επιστημονικής ομάδας.

Εάν κάνετε μια δουλειά ή έναν τρόπο ζωής που περιλαμβάνει πολλές ώρες να κάθεσαι σε μια καρέκλα, τότε για να μειώσετε τον κίνδυνο παθήσεων, θα πρέπει να αρχίσετε να κινείστε συχνά ή να εντάξετε στην καθημερινότητά σας ασκήσεις μικρής έντασης όπως το περπάτημα, ανέφερε ο Keith Diaz, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια και συγγραφέας της έρευνας.

Διάβασε ακόμη:

20 λεπτά περπάτημα αρκούν για να αλλάξει η διάθεσή σου!

Photo: El País