Πώς ψώνισαν οι Έλληνες στην Black Friday; Περισσότερο συνειδητοποιημένα και με καλύτερη ενημέρωση απ’ τις προηγούμενες χρονιές, που ακόμα δεν ξέραμε καλά καλά τι είναι το Black Friday κι από πού μας ήρθε!

Φέτος, οι Έλληνες στην Black Friday έκαναν περισσότερες online αγορές, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ενώ οι εκπτώσεις που καταγράφηκαν ήταν μεγαλύτερες και οι καταναλωτές είχαν καλύτερη ενημέρωση συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.

Μάλιστα, βασική πηγή για την ενημέρωση των καταναλωτών για τη φετινή Black Friday ήταν τα social media και δευτερευόντως η τηλεόραση.

Στην έρευνα συμμετείχαν 430 άτομα από τα οποία το 26,5% ήταν άντρες και το 73,5% γυναίκες. Σχετικά με την ηλικία του δείγματος, το 28,5% ήταν 18-24 ετών, το 38,5% ήταν μεταξύ 25-35 ετών, το 27,5% ήταν μεταξύ 36-50 ετών και το υπόλοιπο 5,5% ήταν ηλικίας 51 ετών και πάνω.

Η έρευνα έδειξε ότι το 30% των συμμετεχόντων έκανε αγορές στο φετινό Black Friday, ενώ το 2016, το ποσοστό αυτό ανερχόταν σε 24%, κάτι που σημαίνει ότι οι καταναλωτές τη φετινή χρονιά συμμετείχαν περισσότερο.

Αυτό που κάνει εντύπωση είναι ότι το 21% ψώνισε μόνο από τα εμπορικά καταστήματα, το 34% μόνο από το διαδίκτυο και το υπόλοιπο 45% αγόρασε προϊόντα τόσο από τα καταστήματα όσο και από το διαδίκτυο. Οι online αγορές φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να ανεβαίνουν περισσότερο στην προτίμηση των Ελλήνων.

Οι περισσότεροι πλήρωσαν για τις αγορές τους με χρεωστικές κάρτες (42%), το 41% πλήρωσε με μετρητά και το 25,4% με πιστωτικές κάρτες.

Όλα καλά μέχρι εδώ, αλλά τι ψώνισαν τελικά οι Έλληνες; Όπως ήδη φαντάζεσαι οι περισσότερες αγορές αφορούν τα καταστήματα νέων τεχνολογιών, καλλυντικών, και ένδυσης – υπόδησης.

Πόσο ξοδέψαμε στην Ελλάδα; Η πλειοψηφία των καταναλωτών (31,3%) χάλασε για τις αγορές του, μέχρι και 50 ευρώ, το 28,4% των καταναλωτών ξόδεψε 51-100 ευρώ ενώ το 7,5% δήλωσε ότι χάλασε περισσότερα από 501 ευρώ.

Black Friday στην Ελλάδα

Για το ποσοστό των εκπτώσεων στα καταστήματα, το 44% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε ότι από τα προϊόντα που αγόρασαν κέρδισαν έκπτωση μεταξύ του 30%-40%, ενώ το 33,5% ανέφερε ότι αγόρασε με έκπτωση από 50% και πάνω.

Οι ίδιοι δήλωσαν ότι τα προϊόντα που είχαν τη μεγαλύτερη έκπτωση ήταν αυτά της τεχνολογίας (74%), το 20% υποστήριξε τα είδη ένδυσης-υπόδησης, το 16% τα καλλυντικά και το 16% τον οικιακό εξοπλισμό.

Ερωτηθείς για το εάν «αξίζει να πραγματοποιήσει κάποιος αγορές την ημέρα Black Friday», το 28% απάντησε ότι αξίζει, το 40% δεν απάντησε ενώ ότι δεν αξίζει απάντησε το 31,5%.

Παράλληλα, το 4,4% των συμμετεχόντων ανέφερε ότι δεν γνώριζε απολύτως ή σχεδόν καθόλου τι είναι το Black Friday ενώ το 55% ότι το γνωρίζει.

Διαβάστε ακόμη:

Black Friday λέγεται στη Νέα Υόρκη. Στην Αθήνα πώς λέγεται;

Photo: Balladins