Πώς μια χούφτα καρύδια επηρεάζει τον οργανισμό σου;

LIKE US ON FACEBOOK

Καρύδια και υγεία: Όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι τα καρύδια εκτός από ένα γευστικό σνακ, κάνουν και καλό στην υγεία μας. Αλλά πώς ακριβώς μας επηρεάζουν σύμφωνα με έρευνες;

Η επιστημονική κοινότητα συμφωνεί πως ένας υγιές στομάχι, γεμάτο ευεργετικά, “καλά” βακτηρίδια στο έντερο μπορεί να μας βοηθήσει να έχουμε μια πιο ισχυρή και ανθεκτική καρδιά. Έχοντας αυτό κατά νου, μια νέα μελέτη, η οποία διεξήχθη στο Penn State διαπίστωσε πως τα καρύδια προάγουν την παραγωγή καλών βακτηρίων του εντέρου, υποδεικνύοντας έτσι ότι είναι επίσης, καλά για την καρδιά μας. Καρύδια και υγεία: Bingo!

Κι αυτά τα ευρήματα ίσως να είναι αρκετά ώστε να σε πείσουν το επόμενο σνακ σου για το απόγευμα να  είναι καρύδια!

καρύδια και υγεία

Ποια είναι ακριβώς τα συμπεράσματα της έρευνας;

Μετά τη διεξαγωγή μιας τυχαιοποιημένης, ελεγχόμενης δοκιμής, η ερευνητική ομάδα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ενσωμάτωση μιας μερίδας καρυδιών καθημερινά σε μια υγιεινή διατροφή συνδέεται με την αύξηση των ευεργετικών βακτηρίων στο στομάχι.

Κι αυτή η θετική αύξηση στον αριθμό των βακτηριδίων του εντέρου βρέθηκε να σχετίζεται με μικρότερο κίνδυνο καρδιακής νόσου.

Μπορείς, λοιπόν, να αντικαταστήσεις το συνηθισμένο σου snack, με μια χούφτα καρύδια για μια μικρή αλλαγή που θα κάνει, όμως, τη διαφορά στη ζωή σου! Σημαντικά στοιχεία δείχνουν ότι οι μικρές βελτιώσεις στη δίαιτα ωφελούν σε μεγάλο βαθμό την υγεία. Και λίγα καρύδια την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Εκτός από τα οφέλη του εντέρου, προηγούμενη έρευνα είχε ήδη διαπιστώσει ότι τα καρύδια είναι καλά για την καρδιά μας. Για παράδειγμα, μια τέτοια μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση ολόκληρων καρυδιών καθημερινά είχε σαν αποτέλεσμα χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και χοληστερόλη.

καρύδια και υγεία

Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνα;

Για τη μελέτη,  42 υπέρβαροι ή παχύσαρκοι ενήλικες ηλικιών 30-65 δοκιμάστηκαν σε μια “μέση αμερικανική διατροφή” για δύο εβδομάδες. Μετά από αυτό, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε τρεις διαφορετικές δίαιτες. Και οι τρεις, όμως, αφορούσαν λιγότερο κορεσμένα λιπαρά από την αρχική “αμερικανική” διατροφή που είχαν ακολουθήσει για δύο εβδομάδες.

Μία από τις τρεις νέες δίαιτες περιελάμβανε ολόκληρα καρύδια κάθε μέρα, ενώ στις άλλες δύο είτε απουσίαζαν εντελώς είτε εν μέρει. Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν αυτές τις νέες δίαιτες για έξι εβδομάδες.

Στη συνέχεια, συλλέχθηκαν δείγματα κοπράνων εντός των 72 ωρών όταν ολοκλήρωσαν την πρώτη αμερικανική δίαιτα και στη συνέχεια συλλέχθηκαν ξανά όταν ολοκλήρωσαν τις τρεις πιο υγιεινές διατροφές. Αυτό συνέβη για να μετρήσουν τα βακτηρίδια στο έντερο.

Και πράγματι, αποδείχθηκε πως τα καρύδια προάγουν τα καλά βακτήρια στο έντερο ενώ οι άλλες δύο δίαιτες ουσιαστικά δεν οδήγησαν σε σημαντικές αλλαγές στα μικροβιακά έντερα ή στην υγεία της καρδιάς.

Διαβάστε επίσης:

Αυτοί είναι οι πιο υγιεινοί ξηροί καρποί!

Photo: Pexels

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved