Πολλές φορές μπορεί να αισθάνεσαι αγχωμένη και να μη ξέρεις τι να κάνεις για να ηρεμήσεις. Το φαγητό μπορεί να σου δώσει λύση ακόμα και σε αυτό! Υπάρχουν απολαυστικές τροφές για ηρεμία και χαλάρωση σύμφωνα με την Joy Bauer, MS, RD, ειδική διατροφής και υγείας για το NBC’s Today, τις οποίες μπορεί να αγνοείς και ήρθε η ώρα να εντάξεις στη διατροφή σου!

Ποιες είναι οι τροφές για ηρεμία και χαλάρωση

Ειδικά αυτή την περίοδο με την πανδημία όλοι έχουμε παραπάνω στρες στη ζωή μας από τον πιο μεγάλο μέχρι τον πιο μικρό. Οι καθημερινές αλλαγές που έρχονται δυσχεραίνουν την ηρεμία και αυτό είναι κατανοητό, όμως καλό είναι να προσπαθήσουμε όλοι όσο μπορούμε για να είμαστε ψυχολογικά σε κατάσταση ηρεμίας. Σε αυτό παίζει μεγάλο ρόλο ο τρόπος που τρεφόμαστε και γι’ αυτό αυτές οι τροφές μπορούν να σε βοηθήσουν περισσότερο από όσο νομίζεις!

Σολομός

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ωμέγα-3, ο σολομός όπως και άλλα λιπαρά ψάρια μπορεί να σε βοηθήσει να νιώσεις καλύτερα. Εκτός από την καταπολέμηση της κατάθλιψης, μελέτες έχουν δείξει ότι αυτά τα υγιή λίπη είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την καταπολέμηση του άγχους. Τα λιπαρά ψάρια είναι επίσης πλούσια σε βιταμίνη D.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι έχει αποδειχθεί ότι δρα ως ήπιο ηρεμιστικό και μπορεί να μειώσει την ένταση των μυών και να εξημερώσει το άγχος και την ευερεθιστότητα. Σε μια μελέτη, εκείνοι που έλαβαν εκχύλισμα χαμομηλιού για οκτώ εβδομάδες σημείωσαν χαμηλότερη βαθμολογία σε τεστ άγχους από εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Μπορείς να δοκιμάσεις να συνδυάσεις το χαμομήλι με κανέλα, μηλίτη μήλου και λεμόνι.

Ρεβίθια

Τα ρεβίθια είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που χρησιμοποιεί το σώμα για να βοηθήσει στην παραγωγή σεροτονίνης, μια καλή χημική ουσία στον εγκέφαλο. Μελέτες έχουν δείξει ότι η μείωση της τρυπτοφάνης μπορεί να συνδέεται με το άγχος. Επίσης, περιέχει επίσης φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β που βοηθά στη ρύθμιση της διάθεσης. Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα ρεβίθια παρέχουν περισσότερο από το 70% της καθημερινής συνιστώμενης πρόσληψης. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες (14,5 g ανά μαγειρεμένο κύπελλο) και φυτικές ίνες (12,5 g ανά μαγειρεμένο κύπελλο) μπορεί να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των σακχάρων στο αίμα και στη σταθεροποίηση της διάθεσης.

Πορτοκάλι

Τα πορτοκάλια είναι πλούσια σε βιταμίνη C – ένα πορτοκάλι περιέχει 70 χιλιοστόγραμμα βιταμίνης, καλύπτοντας σχεδόν όλες τις ανάγκες της ημέρας σου. Ίσως πιο γνωστή για τις δυνάμεις της που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα, η βιταμίνη C μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του στρες (ακόμα και το άρωμα του πορτοκαλιού ηρεμεί). Σε μια μελέτη που έθεσε τους εθελοντές σε ένα αγχωτικό έργο, εκείνοι που έπαιρναν τη βιταμίνη είχαν καλύτερη απόδοση στις μετρήσεις του στρες από εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο.

Αυτές είναι οι τροφές για ηρεμία και χαλάρωση που πρέπει να εντάξεις στη διατροφή σου!

Διάβασε ακόμα:

«Ένεση» κατά του στρες. Τα στοιχεία που δεν γνωρίζεις!

Photo: Toa Heftiba/Unsplash