Πατάς κι εσύ μονίμως αναβολή στο ξυπνητήρι; Δες τι σου συμβαίνει!

LIKE US ON FACEBOOK

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι; Γιατί βάζεις 10 ξυπνητήρια στη σειρά και συνεχίζεις να κοιμάσαι; Λοιπόν, υπάρχει επιστημονική εξήγηση για αυτό που σου συμβαίνει.

Γιατί πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι; Είσαι κάτω από παπλώματα και κουβέρτες, ονειρεύεσαι ότι είσαι διακοπές κι εκεί ξαφνικά χτυπά το ξυπνητήρι και σου τα χαλάει όλα. Ξαφνικά πρέπει να σηκωθείς ή να απολαύσεις 10 λεπτά ακόμη στο κρεβάτι σου, πριν χτυπήσει το επόμενο ξυπνητήρι.

Σπάνια οι άνθρωποι ξυπνούν και σηκώνονται από το κρεβάτι στο πρώτο ξυπνητήρι αλλά θέλουν κι ένα δεύτερο, τρίτο… Γιατί πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι και γιατί βάζεις 10 ξυπνητήρια; Αυτός ο ύπνος των 5 λεπτών σε βοηθά πραγματικά ή απλά ξεγελά τον εγκέφαλό σου;

Μια έρευνα σε 1000 ανθρώπους στην Αμερική απέδειξε πως τουλάχιστον το 21% των ανθρώπων έβαζαν δύο ξυπνητήρια το πρωί πριν σηκωθούν από το κρεβάτι τους.

Η αναβολή στο ξυπνητήρι δεν σημαίνει πως είσαι τεμπέλης και δεν θέλεις να ξυπνήσεις. Σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν δύο πιθανοί λόγοι που το κάνεις αυτό: Ο πρώτος είναι επειδή δεν κοιμάσαι αρκετά κάθε βράδυ και αυτό σημαίνει πως το πρώτο ξυπνητήρι κλείνει καθώς το σώμα σου έχει πολύ μεγάλη αδράνεια στον ύπνο και νιώθεις αποπροσανατολισμένος και κουρασμένος. Πατάς την αναβολή χωρίς δεύτερη σκέψη.

Απ’ την άλλη, ο κιρκαδικός ρυθμός, το εσωτερικό ρολόι του σώματος, το οποίο χρησιμοποιεί ο εγκέφαλός σου και σε κάνει να νιώθεις μια υπνηλία ή να μη μπορείς να κλείσεις μάτι, μπορεί να είναι εκτός λειτουργίας και μπορεί χωρίς να το συνειδητοποιείς να σε κάνει να πατάς αναβολή στο ξυπνητήρι.

Ένας κύκλος ύπνου περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά μέρη, ταχεία κίνηση των ματιών (γνωστό και ως REM) και ύπνος non-REM και παράλληλα περιλαμβάνει 5 διαφορετικά στάδια.

Στα δύο πρώτα στάδια είσαι σε έναν ελαφρύ ύπνο. Στην αρχή είσαι κάπως σε εγρήγορση και μπορείς να ξυπνήσεις εύκολα αλλά στη συνέχεια τα κύτταρα εγκεφάλου λειτουργούν με πιο αργούς ρυθμούς και σε παρασύρουν σε έναν βαθύ ύπνο. Τότε τα στάδια τρία και τέσσερα θεωρούνται ο βαθύς ύπνος που σημαίνει ότι είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξυπνήσεις και το σώμα σου αρχίζει να μαζεύει ενέργεια για την επόμενη μέρα.  Τα όνειρα συμβαίνουν στο τελευταίο στάδιο.

To σώμα σου περνά από αυτά τα στάδια περίπου πέντε με έξι φορές κατά τη διάρκεια μιας νύχτα και όταν για παράδειγμα ξυπνάς στη μέση της νύχτας ξαφνικά, τότε νιώθεις αποπροσανατολισμένος και δεν μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι. Φυσικά, υπάρχουν άνθρωποι που βάζουν πολλά ξυπνητήρια καθημερινά για να είναι σίγουροι πως δεν θα τους πάρει ο ύπνος και θα είναι στην ώρα τους στη δουλειά.

Οι ειδικοί πάντως προτείνουν να βάζεις ένα ξυπνητήρι και να σηκωθείς μια και καλή παρά να ξυπνάς κάθε λίγο και λιγάκι, μέχρι τελικά να σηκωθείς από το κρεβάτι.

Διαβάστε επίσης:

Τόσο ύπνο χάνουν οι νέοι γονείς, σύμφωνα με έρευνα!

Photo: BONNINSTUDIO

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved