Οι έγκυες τρώνε για δύο…Και αυτός είναι ένας πολύ επικίνδυνος μύθος, όπως αποκαλύπτει νέα έρευνα. Είναι επικίνδυνο τόσο για τη μέλλουσα μαμά όσο και για το παιδί.

Δεν λένε πως οι έγκυες τρώνε για δύο; Κι ενώ είναι λογικό μια έγκυος γυναίκα να τρώει περισσότερο, το να τρώει ένα διπλό “μενού”, τότε αυτό είναι επικίνδυνο τόσο για τη μέλλουσα μαμά όσο και για το παιδί, όπως αποκάλυψε νέα έρευνα.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Diabetologia, και έδειξε πως όταν η γυναίκα καταναλώνει μεγάλες ποσότητες φαγητού ή λιγότερες από όσο πρέπει, τότε αυτό έχει άμεση επίδραση στο παιδί.

Σύμφωνα με μια ανάλυση από 905 “ζευγάρια” μαμάδων -παιδιών, η οποία πραγματοποιήθηκε στο Hong Kong, το να πάρεις πολλά κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να προκαλέσει στο βρέφος αυξημένο κίνδυνο αντίστασης στην ινσουλίνη και υψηλή αρτηριακή πίεση.

Επιπλέον, μπορεί να έχουν υψηλότερο από το φυσιολογικό Δείκτη Μάζα Σώματος και όλοι οι ερευνητές λένε πως μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω καρδιομεταβολικούς κινδύνους.

Η αύξηση του σωματικού βάρους των συμμετεχόντων μετρήθηκε σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του Ινστιτούτου Ιατρικής και οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι έγκυες γυναίκες που κέρδισαν περισσότερο βάρος από το συνιστώμενο, είχαν παιδιά με υψηλότερη αρτηριακή πίεση και πιο χαμηλό έλεγχο σακχάρου στο αίμα. Αυτό δεν συνέβαινε όταν μια έγκυος κατανάλωνε τις ποσότητες που έπρεπε και έπαιρνε το βάρος που συνίσταται.

Και αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι οι ίδιες ανεπιθύμητες επιδράσεις στο παιδί, υπήρχαν και όταν μια έγκυος κατανάλωνε λιγότερες ποσότητες φαγητού και έπαιρνε λιγότερο βάρος.

Κατά μέσο όρο, η αλλαγή βάρους από την εγκυμοσύνη μέχρι τη γέννα ήταν στα 15 κιλά για τις γυναίκες που συμμετείχαν στη μελέτη, με το 41% να έχει υπερβεί το συνιστώμενο βάρος και το 17% να έχει λιγότερο από όσο πρέπει. Και ένα 42% των γυναικών κέρδισε βάρος στα συνιστώμενα επίπεδα.

Οι ερευνητές συνιστούν πως πρέπει να απορριφθεί ο μύθος πως οι έγκυες τρώνε για δύο, γιατί δεν πρέπει να τρώνε για δύο.

Μια εγκυμοσύνη απαιτεί επιπλέον 300 kcal ανά ημέρα. Αυτό που χρειάζεται μια έγκυος είναι μια ισορροπημένη διατροφή που να ικανοποιεί αυτές τις απαιτήσεις και να έχει τα κατάλληλα θρεπτικά συστατικά. Παράλληλα, συνίσταται να κάνουν γυμναστική αλλά σε φυσιολογικά επίπεδα.

Διαβάστε επίσης:

Εγκυμοσύνη και αλλαγές στην διάθεση: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

Photo: Getty Images