Ο λόγος που το «διαβάστηκε» κάνει ακόμα πιο εθιστικά τα social media

LIKE US ON FACEBOOK

Στέλνεις ένα μήνυμα σε κάποιον και περιμένεις αυτός ο κάποιος να σου απαντήσει. Η απάντηση δεν έρχεται ποτέ, όμως ο καλός σου φίλος το Facebook έχει φροντίσει γι’αυτό και σε ενημερώνει με ένα «διαβάστηκε».

Σύμφωνα με νέα μελέτη αυτό το «διαβάστηκε» που μπορεί να μην σου αρέσει καθόλου, μας κάνει να εθιζόμαστε περισσότερο στα social media.

Στην αρχή αυτές οι ειδοποιήσεις ξεκίνησαν να εμφανίζονται στο iPhone, όταν η Apple κυκλοφόρησε την εφαρμογή iMessage το 2011, αλλά τώρα αυτή η μικρή ειδοποίηση «διαβάστηκε» ή «προβλήθηκε» είναι παντού: στο Facebook Messenger, Snapchat, Viber, ακόμη και στα DM του Instagram.

Μπορεί αρχικά να μας φάνηκε καλή ιδέα να ξέρουμε πότε κάποιος έχει διαβάσει το μήνυμά μας, τελικά όμως αυτό μας κάνει να περιμένουμε ανυπόμονα και για μία απάντηση. Αυτό ακριβώς είναι και εκείνο που επιθυμούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με μια νέα συνέντευξη στο Dazed.

Σκοπός είναι να ελέγχεις διαρκώς τα social media που χρησιμοποιείς, όχι μόνο για να διαβάσεις μια απάντηση, αλλά και για να δεις αν το μήνυμα σου έχει διαβαστεί ή όχι, σύμφωνα με τον Tony D. Sampson, PhD, ειδικό στον ψηφιακό πολιτισμό και επικοινωνία.

Δεδομένου ότι στις περισσότερες εφαρμογές (το iMessage είναι μια εξαίρεση) δεν υπάρχει τρόπος να το απενεργοποιήσεις, δεν υπάρχει και πραγματικά τρόπος να το αποφύγεις, με τις μελέτες να δείχνουν ότι αυτή η μικρή ειδοποίηση είναι ένας από τους παράγοντες που τα social media είναι τόσο εθιστικά, αλλά και προκαλούν άγχος ή κατάθλιψη σε ορισμένα άτομα.

Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να σταματήσεις να νοιάζεσαι τόσο πολύ αν κάποιος διάβασε ή όχι το μήνυμα σου. Αν πραγματικά θέλει να σου απαντήσει θα βρει τον χρόνο και να το κάνει.

Photo: Stocksy/Studio Firma

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved