Όλοι λατρεύουμε το καλό και νόστιμο φαγητό. Ξέρουμε, όμως, ότι η κατάχρηση μπορεί να έχει επιπτώσεις στην υγεία μας, όπως και όλες οι καταχρήσεις.

Ποιος θα μπορούσε να πει όχι σε ένα καλοψημένο κομμάτι κρέας μετά από μία δύσκολη ημέρα; Έχεις σκεφτεί, όμως, ότι η πίεση σου εξαρτάται απ’ το πως τρως την μπριζόλα σου, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες;

Τα στοιχεία καταλήγουν σ’ ένα δυσάρεστο συμπέρασμα. Η κατανάλωση κρέατος που έχει ψηθεί σε υψηλές θερμοκρασίες μπορεί ν’ αυξήσει τις πιθανότητες μας να αποκτήσουμε υψηλή πίεση αίματος.

Άλλωστε, το γεγονός οτι το “υπερψημένο” κρέας, που σε μερικές περιπτώσεις είναι σχεδόν καμμένο, περιέχει καρκινογόνες ουσίες, μας είναι λίγο πολύ, ήδη, γνωστό.

Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα, πως το ν’ αποφεύγουμε το ψήσιμο στα κάρβουνα και την παρασκευή του κρέατος σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες, μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε τον κίνδυνο να αποκτήσουμε υπέρταση.

Η υπέρταση, ονομάζεται και “σιωπηλός δολοφόνος”, καθώς, πολλές φορές, δεν έχει καθόλου συμπτώματα και μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε έμφραγμα.

Στην έρευνα του Harvard T.H. Chan School of Public Health, συμμετείχαν 32.925 γυναίκες και 17.104 άντρες στο σύνολο.

Κανένας άνθρωπος που συμμετείχε στο δείγμα δεν είχε, αρχικά, πίεση, διαβήτη ή καρκίνο. Μέσα στα επόμενα 12 με 16 χρόνια, 37.123 άνθρωποι απο αυτούς που συμμετείχαν στην έρευνα παρουσίασαν υπέρταση.

Αυτοί που δήλωσαν πως έτρωγαν τουλάχιστον 2 μερίδες κόκκινο κρέας, κοτόπουλο ή ψάρι, τα οποία ήταν ψημένα, π.χ. στο barbecue, την εβδομάδα, ήταν η μεγαλύτερη μερίδα των ανθρώπων που παρουσίασαν υπέρταση, σε σχέση με αυτούς που έτρωγαν τα παραπάνω φαγητά 4 φορές το μήνα. Η πίεση σου εξαρτάται απ’ το πως τρως την μπριζόλα σου, λοιπόν.

Επίσης, ο κίνδυνος υπέρτασης ήταν 15% υψηλότερος σε αυτούς που προτιμούσαν το κρέας τους “well-done” σε σχέση με αυτούς που το προτιμούσαν “medium rare”.

Συμπέρασμα: Αν σου αρέσει το καλομαγειρεμένο κόκκινο κρέας, μπορείς να το απολαύσεις. Καλό θα είναι, όμως, να το περιορίσεις. Εν ολίγοις, πρέπει “να προσέχεις για να έχεις”.