Η ώρα που ξυπνάς δείχνει τις πιθανότητες να εμφανίσεις ψυχική ασθένεια

LIKE US ON FACEBOOK

Είσαι απ’ αυτούς τους τύπους που ξυπνάνε κεφάτοι απ’ τις έξι το πρωί και φαίνονται να το απολαμβάνουν; Εάν ανήκεις σ’ αυτή την κατηγορία, σίγουρα η παρακάτω έρευνα θα σε χαροποιήσει αρκετά!

Γράφει η Δανάη Πάλμου

Τι σημαίνει η ώρα που ξυπνάμε; Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε Πανεπιστήμια της Αμερικής, της Αγγλίας, της Γερμανίας, της Αυστρίας και της Ολλανδίας  παρατηρήθηκε ότι οι πρωινοί τύποι έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κάποιο πρόβλημα στην ψυχική υγεία τους.

Παρ’ όλα αυτά, εάν σου αρέσουν τα ξενύχτια, μην απογοητεύεσαι και μη βιαστείς να αναθεωρήσεις. Όλα συνδέονται με το γενετικό υλικό του κάθε ανθρώπου, καθώς υπάρχουν σχεδόν 351 παράγοντες μέσα σε αυτό, που επηρεάζουν τη τάση του να ξυπνά κανείς νωρίς ή να κοιμάται αργά το βράδυ.

Tired Good Morning GIF - Find & Share on GIPHY

Για την έρευνα, εξετάστηκε και αναλύθηκε το γενετικό υλικό ομάδας ατόμων που χαρακτηρίζουν τους εαυτούς τους ως πρωινοί ή αντίστοιχα βραδινοί τύποι.

Το συμπέρασμα ήταν, λοιπόν, ότι υπάρχει ισχυρή συσχέτιση ανάμεσα στο DNA και στην προτίμηση του κάθε ανθρώπου για την ώρα που θέλει να σηκώνεται απ’ το κρεβάτι. Οι 351 γενετικοί παράγοντες στη συνέχεια διαστραυρώθηκαν με γονίδια που έχουν γνωστούς συσχετισμούς με κάποιες συνθήκες ψυχικής υγείας.

Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι αυτοί, λοιπόν, που ξυπνάνε με τους »κόκορες», όσο και να τους σνομπάρουν όσοι προτιμούν τα νυχτοπερπατήματα, έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν σχιζοφρένεια όπως και να πέσουν σε κατάθλιψη.

Tired Walt Disney GIF - Find & Share on GIPHY

Όλα είναι θέμα γονιδίων, λοιπόν, με την έρευνα να υποστηρίζει ότι υπάρχουν σαφείς επιδημιολογικές ενώσεις μεταξύ των χαρακτηριστικών ψυχικής υγείας και του χρονοτύπου.

Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι ψυχικές διαταραχές συνήθως υπερεκπροσωπούνται απο τους βραδινούς τύπους.

Υπάρχει τρόπος να γίνεις πρωινός τύπος;

Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος, αλλά μπορείς να κάνεις πιο εύκολο το πρωινό ξύπνημα με μικρές αλλαγές στην καθημερινότητά σου!

  • Φρόντισε το δωμάτιο στο οποίο βρίσκεσαι πριν πέσεις για ύπνο, να έχει χαμηλό φωτισμό, καθώς έτσι βοηθάς τον οργανισμό σου να μεταβεί ομαλά σε κατάσταση υπνηλίας.
  • Οι οθόνες των κινητών, των υπολογιστών, των tablets όπως και των τηλεοράσεων εκπέμπουν φως το οποίο επιδρά αρνητικά στον οργανισμό μας, αφού ουσιαστικά δεν μπορούμε να χαλαρώσουμε, αλλά παραμένουμε σε κατάσταση επαγρύπνησης. Αν έχεις τηλεόραση στο υπνοδωμάτιό σου, καλό θα ήταν αν θέλεις να έχεις έναν ξεκούραστο ύπνο, να μην την αφήνεις ανοιχτή κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Δε χρειάζονται υπερβολές, αλλά όσο πλησιάζει η ώρα του βραδινού σας ύπνο, καλό είναι να φροντίζεις να βρίσκεσαι σε ένα ήρεμο και χαλαρωτικό περιβάλλον. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο, πιες ένα ποτήρι ζεστό γάλα, άκουσε την αγαπημένη σου χαλαρωτική μουσική…

Διάβασε ακόμα:

Η πρωινή σου ρουτίνα αποκαλύπτει τι άνθρωπος είσαι!

Photo: Icons8 team/ Unsplash

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved