Η έρευνα που δικαιώνει όλους τους early risers εκεί έξω!

LIKE US ON FACEBOOK

Είναι αληθινά δύσκολο το ξύπνημα νωρίς το πρωί, όταν πρέπει να αποχωριστούμε το ζεστό μας κρεβατάκι για ν’ αρχίσουμε να ετοιμαζόμαστε για τη δουλειά, αλλά δεν θα είναι το ίδιο αφού διαβάσεις αυτή την έρευνα.

Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τους ανθρώπους σε δύο κατηγορίες: Σ’ αυτούς που τους αρέσει να ξυπνούν από νωρίς το πρωί και σ’ αυτούς που εάν δεν έχει φτάσει μεσημέρι δεν ξυπνούν για κανέναν λόγο.

Μια νέα έρευνα για τον ύπνο έρχεται, όμως, να δικαιώσει όλους τους early risers εκεί έξω, αλλά και να αποκαλύψει ότι τελικά τα γονίδια καθορίζουν πράγματι το πόσο πιθανό είναι να ξυπνάς νωρίς ή αργά.

Ειδικότερα, αυτή η έρευνα διαπίστωσε αφού εξέτασε τους συμμετέχοντες ότι όσοι ξυπνούσαν από νωρίς ήταν πιθανότερο να αισθάνονται καλύτερα, ενώ παρουσίαζαν και μειωμένο κίνδυνο για κατάθλιψη και σχιζοφρένεια.

Κοιμάσαι πάνω από οκτώ ώρες

Για τη μελέτη, τουλάχιστον 700.000 άτομα από τις ΗΠΑ και τη Βρετανία φόρεσαν monitors που υπολόγιζαν τη δραστηριότητά τους, ενώ τα αποτελέσματα στάλθηκαν στο 23andMe. Οι ίδιοι στη συνέχεια απάντησαν κατά πόσο είναι πρωινοί ή βραδινοί τύποι, με τους ερευνητές όταν εξέτασαν τα αποτελέσματα να διαπιστώνουν ότι οι βραδινοί τύποι ήταν πιθανότερο να έρθουν αντιμέτωποι με γνωστικά προβλήματα.

Η συγκεκριμένη μελέτη μας υπενθυμίζει μεταξύ άλλων πόσο σημαντικός είναι ο κιρκάδιος ρυθμός, το βιολογικό ρολόι του οργανισμού μας. Το εάν συμβαδίζουμε με τη ρουτίνα του κιρκάδιου ρυθμού ή όχι, επηρεάζει την ενέργεια που θα έχουμε την υπόλοιπη ημέρα, το πώς νιώθουμε, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο κοινωνικοποιούμαστε.

Τι είναι ο κιρκάδιος ρυθμός;

Ο κιρκάδιος ρυθμός (circadian rhythm) είναι μια οποιαδήποτε βιολογική διαδικασία που παρουσιάζει ενδογενή περιοδική μεταβολή στη διάρκεια ενός 24ώρου. Αυτός ο ρυθμός ορίζεται από ένα κιρκάδιο ρολόι κι έχει παρατηρηθεί σε πολλούς ζωντανούς οργανισμούς, όπως σε φυτά, ζώα, μύκητες και κυανοβακτήρια. Παρόλο που οι κιρκάδιοι ρυθμοί είναι ενδογενείς, προσαρμόζονται στο τοπικό περιβάλλον από εξωγενείς παράγοντες, πιο σημαντικός από τους οποίους είναι το φως της ημέρας.

Διαβάστε ακόμη:

Υπάρχουν 5 διαφορετικοί τύποι αϋπνίας, σύμφωνα με νέα μελέτη!

Με πληροφορίες από wikipedia
Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved