Το έχουμε πει και θα το ξανά πούμε: Το πρωινό είναι το σημαντικό γεύμα της ημέρας αλλά κι αυτό που πολλοί αποφεύγουν συνήθως λόγω έλλειψης χρόνου. Τι έδειξε έρευνα για τα δημητριακά και ειδικά όταν καταναλώνονται σε μεγαλύτερη ηλικία;

Όλοι έχουμε μια busy ζωή και δεν νιώθουμε πως το πρωί δεν έχουμε χρόνο να καθίσουμε και να απολαύσουμε το πρωινό με την ησυχία μας. Μπορεί σαν ενήλικας να μην επηρεάζει τόσο πολύ πού και πού να μην τρως πρωινό ή να τρως κάτι βιαστικά αλλά όσο μεγαλώνεις το πρωινό είναι απαραίτητο. Και ειδικά τα δημητριακά.

Τι έδειξε έρευνα για τα δημητριακά και το πρωινό σε μεγαλύτερες ηλικίες; Επιστήμονες από το University of Technology στο Σίδνεϊ ανακάλυψαν πως τα άτομα άνω των 80, τα οποία έτρωγαν τακτικά δημητριακά είναι λιγότερο πιθανό να βιώσουν απώλεια μνήμης ή να υποφέρουν από κάποια πάθηση της καρδιάς.

Οι συγγραφείς της μελέτης εξέτασαν διεξοδικά την επίδραση των διατροφικών συνηθειών στην απώλεια και απόδοση της μνήμης και κατέληξαν σε αρκετά ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Σε οποιαδήποτε ηλικία, η συχνή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών αποδείχθηκε ότι μειώνει τις πιθανότητες απώλειας μνήμης και ταυτόχρονης καρδιακής νόσου. Η διατήρηση μιας δίαιτας με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες συνδέθηκε επίσης με μια ισχυρή μνήμη.

έρευνες για δημητριακά

Ωστόσο, ίσως το πιο σημαντικό τους εύρημα ήταν ότι τα άτομα ηλικίας άνω των 80 ετών που δεν τρώνε ποτέ ή σπάνια τρώνε δημητριακά, διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο απώλειας μνήμης και καρδιακών παθήσεων.

Οι ερευνητές εξέτασαν πάνω από 139,000 Αυστραλούς ώστε να βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

Μεταξύ άλλων, τα συγκεκριμένα ευρήματα δείχνουν ότι οι οδηγίες για τη διατροφή και οι δίαιτες που δίνονται θα πρέπει να είναι εξειδικευμένες για τα άτομα ανάλογα με την ηλικία τους. Ενώ τα δημητριακά μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τη μνήμη κάποιου σε ηλικία 40 ετών, θα μπορούσε να κάνουν όλη τη διαφορά για ένα 87χρονο.

Ποια είναι η κατάλληλη διατροφή ανάλογα με την ηλικία σου;

Διαβάστε επίσης:

Τα τρία υλικά που πρέπει να έχει το πρωινό σου για την απώλεια λίπους στην κοιλιά