Γιατί νιώθουμε ότι το άγχος χειροτερεύει τα βράδια; Είμαστε πράγματι πιο ανήσυχοι το βράδυ απ’ όλη την υπόλοιπη ημέρα; Ένας ψυχολόγος μας δίνει την απάντηση.

Είμαστε στο σπίτι, βλέπουμε τηλεόραση ή κάποια ταινία, φοράμε πιτζάμες και πίνουμε χαμομήλι, είμαστε μακριά από το γραφείο και τα e-mail, αλλά για κάποιον λόγο τα βράδια νιώθουμε ότι το άγχος χειροτερεύει.

Η αλήθεια είναι ότι πότε δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το πότε θα αγχωθούμε ή θα ανησυχήσουμε για κάτι. Παρόλα αυτά, υπάρχει μια αρκετά λογική εξήγηση γιατί αγχωνόμαστε συχνότερα το βράδυ απ’ ότι κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας.

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Michael Breus, τα βράδια αγχωνόμαστε πιο εύκολα γιατί είναι η ώρα που δεν μας ρωτάει κάποιος κάτι, η ώρα που δεν προσπαθούμε να τελειώσουμε μια δουλειά και η ώρα που είμαστε μόνοι με τις σκέψεις μας.

άγχος επηρεάζει την ερωτική ζωή

Photo: Fashion Me Now

Αυτή την ώρα, λοιπόν, έρχονται στο μυαλό μας και σκέψεις από όσα συνέβησαν την υπόλοιπη μέρα, προκαλώντας έτσι άγχος και ανησυχία, που προηγουμένως δεν είχαμε χρόνο να αισθανθούμε. Πράγματα που ειπώθηκαν ή που δεν ειπώθηκαν θα τα θυμηθούμε σίγουρα το βράδυ, για να μην μπορέσουμε να κλείσουμε μάτι μετά!

Η εξήγηση είναι λογική, αλλά σίγουρα δεν είναι ό,τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε πριν πέσουμε για ύπνο, γιατί το άγχος επηρεάζει και δημιουργεί προβλήματα ύπνου.

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο, δεν θα πρέπει να αγνοούμε το στρες και το άγχος όλη την ημέρα και να περιμένουμε να εμφανιστούν το βράδυ, την ώρα που θέλουμε να κοιμηθούμε. Γι’ αυτό, ο ίδιος προτείνει να αφιερώσουμε 5-10 λεπτά το απόγευμα στο διαλογισμό ή κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης, που θα μας βοηθήσουν να μειώσουμε το στρες.

Προσπάθησε όταν είσαι στο σπίτι να μη σκέφτεσαι πράγματα που έχουν να κάνουν με τη δουλειά ή κάποια σχέση. Προσπάθησε να επαναφορτισείς τις μπαταρίες σου και να ξεκινήσεις την επόμενη ημέρα με λιγότερο άγχος και περισσότερη θετική σκέψη.

Διαβάστε ακόμη:

Η λεβάντα μειώνει το άγχος και σε βοηθάει να χαλαρώσεις!

Photo: Unsplash/Yuris Alhumaydy