Δες από τι κινδυνεύεις αν παραλείπεις το πρωινό σου συστηματικά!

LIKE US ON FACEBOOK

Εσύ απολαμβάνεις ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό κάθε μέρα ή απλά δεν προλαβαίνεις και το παραλείπεις; Τι λένε οι έρευνες για το πρωινό γεύμα; Και πόσο σημαντικό είναι να το απολαμβάνεις καθημερινά;

Γνωρίζουμε πως το πρωινό είναι σημαντικό για την υγεία μας και όπως έλεγαν και οι παλιοί το πρωί πρέπει να τρως σαν βασιλιάς. Το κάνεις; Τι λένε οι έρευνες για το πρωινό γεύμα;

Σύμφωνα με νέα έρευνα, αν δεν τρως πρωινό αυτό συνδέεται με μεγαλύτερες πιθανότητες να πεθάνεις από καρδιά και κυρίως από εγκεφαλικό επεισόδιο. Ναι, τα πράγματα είναι περισσότερο σοβαρά από όσο νομίζαμε.

Η συγκεκριμένη έρευνα δημοσιεύτηκε στο Journal of the American College of Cardiology τη Δευτέρα και μας βάζει σε σκέψεις…

Ειδικότερα, η μελέτη έδειξε ότι οι ηλικιωμένοι, το φύλο, η φυλή, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση, η διατροφή, ο τρόπος ζωής, ο δείκτης μάζας σώματος και η κατάσταση υγείας, λήφθηκαν υπόψιν.

Και σύμφωνα με την έρευνα, όσοι δεν έτρωγαν πρωινό είχαν 87% υψηλότερο κίνδυνο να πεθάνουν από μια καρδιαγγειακή ασθένεια συγκριτικά με τα άτομα που έτρωγαν καθημερινά πρωινό.

Και μπορεί όλοι να θεωρούν παραδοσιακά πως το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας, αλλά δεν είχε αποδειχθεί ακριβώς επιστημονικά μέχρι σήμερα. Η παράλειψη του πρωινού σχετίζεται με τον διαβήτη, υπέρταση, διαταραχές λιπιδίων και αυξάνει τον κίνδυνο θανάτου από μια τέτοια ασθένεια.

Μάλιστα, όπως επισημαίνεται και στην έρευνα, οι καρδιαγγειακές παθήσεις και το εγκεφαλικό επεισόδιο, είναι κύριες αιτίες θανάτου σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας.

Πώς η παράλειψη πρωινού μπορεί να γίνει επικίνδυνη;

Η έρευνα συμπεριέλαβε δεδομένα από το 1988 μέχρι το 1994 σε 6.550 ενήλικες στην Αμερική, ηλικίας 40 μέχρι 75 και ανέφερε το πόσο συχνά έτρωγαν πρωινό.

Τα στοιχεία της έρευνας επιτρέπουν γενικά στους ερωτηθέντες να καθορίζουν ποιο γεύμα θα θεωρείται πρωινό.

Τα ξεχωριστά δεδομένα αναλύθηκαν για να προσδιοριστεί η κατάσταση της υγείας των ενήλικων μέχρι το 2011. 2.318 θάνατοι σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια μιας μέσης παρακολούθησης 18,8 ετών, συμπεριλαμβανομένου 619 θανάτων από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Οι ερευνητές εξέτασαν πόσο συχνά το άτομο έτρωγε πρωινό και τη σχέση του με την θνησιμότητα, ειδικά όταν ο θάνατος σχετιζόταν με προβλήματα καρδιάς.

Από αυτούς τους ενήλικες, το 5,1% ανέφερε ότι ποτέ δεν καταναλώνει πρωινό. Το 10,9% ότι σπάνια τρώει πρωινό. Το 25% ότι έτρωγε πρωινό μερικές ημέρες, ενώ το 59% δήλωσε ότι κατανάλωνε πρωινό κάθε μέρα.

Συγκριτικά με όσους κατανάλωναν πρωινό καθημερινά, οι ενήλικες που δεν το έκαναν είχαν υψηλότερο κίνδυνο θανάτου που σχετίζεται με καρδιακές παθήσεις και θανάτους από εγκεφαλικό επεισόδιο.

Και αυτή η συσχέτιση βρέθηκε ανεξαρτήτως την κοινωνικοοικονομική κατάσταση και τον δείκτη μάζας σώματος.

Παράλειψη πρωινού και οργανισμός… Τι ακριβώς συμβαίνει;

Γενικότερα, η έρευνα έδειξε ότι η παράλειψη πρωινού σχετίζεται με αύξηση της παχυσαρκίας, αυξημένη χοληστερόλη ή περισσόετρο λίπος στο αίμα, διαβήτη τύπου 2, μεταβολικό σύνδρομο και καρδιακή νόσο.

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Circulation το 2013 διαπίστωσε ότι το πρωινό συνδέεται με σημαντικά μικρότερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου στους άνδρες.

Ωστόσο, το σημαντικό θέμα είναι ότι τα άτομα που αποφεύγουν το πρωινό τακτικά, συνήθως υιοθετούν και πιο ανθυγιεινές συνήθειες. Συγκεκριμένα, όπως διαπιστώθηκε οι άνθρωποι αυτοί ήταν πρώην καπνιστές, κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, δεν γυμνάζονταν και είχαν επίσης μια κακή διατροφή.

Και όλοι αυτοί οι παράγοντες θέτουν τους ανθρώπους σε πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις.

Γι΄αυτό την επόμενη φορά, βάλε το ξυπνητήρι σου 10 λεπτά νωρίτερα και απόλαυσε το πρωινό σου πριν φύγεις από το σπίτι.

Διαβάστε επίσης:

3 κανόνες για το πρωινό που θα σε βοηθήσουν να χάσεις κιλά!

Photo: unsplash/Ivan Timov

Copyright © iPop 2012 - 2017 | All rights reserved