Τι προκαλεί το multitasking εκτός από αυξημένες δεξιότητες; Άγχος, πολύ άγχος! Κι αυτό είναι που δεν θέλεις να ακούσεις για το multitasking.

Για πολλούς εργαζόμενους, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο μεγαλύτερος εχθρός ήταν το άγχος και οι περισπασμοί.

Λόγω του ιού και των οικονομικών συνεπειών του, ζούμε με τον φόβο της αβεβαιότητας για το μέλλον. Η δουλειά απ’ το σπίτι είναι δύσκολο λόγω των περισπασμών και της δυσκολίας να ορίσεις ένα καθαρά εργασιακό περιβάλλον, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τους γονείς που πάλευαν να κάνουν ένα Zoom meeting χωρίς να περάσει μπροστά απ’ την κάμερα ο μικρός μπόμπιρας.

Τι προκαλεί το multitasking

Το άγχος και οι περισπασμοί παραμένουν ενώ το multitasking, στο οποίο πολλοί καταφύγαμε για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε παράλληλα στη δουλειά αλλά και σε κάποιο άλλο κομμάτι που να αφορά την οικογένειά μας, τελικά έκανε το στρες μας μεγαλύτερο.

Τι προκαλεί το multitasking;

Για να διαρευνήσει τις επιπτώσεις στους εργαζομένους, μια ομάδα επιστημόνων χώρισε τους συμμετέχοντες στην έρευνα σε δύο γκρουπς: Η μια ομάδα έπρεπε να ασχοληθεί με πολλά emails πριν ξεκινήσει να γράφει ένα κείμενο, ενώ η δεύτερη ομάδα λάμβανε ανά διαστήματα emails, στα οποία έπρεπε να δώσει προσοχή, ενώ είχε ξεκινήσει να γράφει το κείμενο.

Αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι όσοι κλήθηκαν να εργαστούν με multitasking, δηλαδή η δεύτερη ομάδα, φαίνονταν πιο στεναχωρημένοι από εκείνους που τελείωσαν τη μια δουλειά και μετά ασχολήθηκαν με τη δεύτερη. Η στεναχώρια εκδηλώθηκε και μ’ ένα αίσθημα φόβου, όπως δήλωσε ο Ιωάννης Παυλίδης απ’ το University of Houston.

Η θλίψη είναι συνέπεια του μεγάλου νοητικού φορτίου της συνεχόμενης εναλλαγής εργασιών. Ο φόβος είναι η έκφραση του φόβου ότι η δουλειά μας θα διακοπεί ξανά σε ανυποψίαστο χρόνο

Τι προκαλεί το multitasking

Όλα αυτά δεν θα είχαν μεγάλη σημασία αν οι περισπασμοί ήταν απλώς μια περιστασιακή ενόχληση. Το πρόβλημα προκύπτει όταν οι περισπασμοί είναι συνεχείς, αυξάνοντας τα επίπεδα άγχους και θλίψης μας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας και αλλάζοντας το συνολικό “κλίμα” της δουλειάς μας.

Τι μπορείς να κάνεις για το τι προκαλεί το multitasking;

Ευτυχώς, υπάρχουν κάποια πράγματα που μπορούμε να κάνουμε.

  • Συγκέντρωσε τις εργασίες σου με προτεραιότητες.
  • Ασχολήσου με καθεμία απ’ αυτές σε ξεχωριστό χρόνο.
  • Τη στιγμή που επικεντρώνεσαι σε μια δουλειά, απομακρύνσου από πηγές που μπορεί να σου προκαλέσουν περισπασμούς.

Δες ακόμα:

Τι πραγματικά κάνει το Multitasking στον εγκέφαλό σου, σύμφωνα με την επιστήμη

Photo: Pixabay