Αν ψάχνεις για δουλειά, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς και δεν μπορείς να κάνεις. Έχεις φτιάξει το τέλειο βιογραφικό, έχεις συντάξει ένα ικανοποιητικό cover letter, ωστόσο υπάρχει κάτι που μπορεί να έχεις αμελήσει. Social media και εργασία: Πώς το πρώτο μπορεί να “σαμποτάρει” το δεύτερο;

Social media και εργασία… μια σχέση αγάπης και μίσους. Γιατί απ’ τη μία μπορείς να βρεις πιο εύκολα μια δουλειά, να κοινωνικοποιηθείς, να δείξεις τη δουλειά σου, να δικτυωθείς… αλλά απ’ την άλλη μπορεί να σου στερήσει μια θέση εργασίας. Γιατί;

Σύμφωνα με μια νέα έρευνα από το Penn State, oι άνθρωποι που επικεντρώνονται πολύ στον εαυτό τους ή έχουν την τάση να δημοσιεύουν συχνά ισχυρές απόψεις για αμφιλεγόμενα θέματα, είναι λιγότερο πιθανό να προσληφθούν.

Οι δημοσιεύσεις για το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά επίσης, αποτελούν red flag για να σε προσλάβουν σε μια δουλειά. Σε γενικές γραμμές, μια αποσύνδεση από τα social μπορεί για αρχή να σε βοηθήσει να βρεις δουλειά.

Το 2018, το 70% των εργοδοτών έλεγξε τα social media των υποψήφιων υπαλλήλων, πριν αποφασίσει να τους προσλάβει ή να τους καλέσει για συνέντευξη και σχεδόν το 60% “ακύρωσε” όσους δεν είχαν θετικό περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πρέπει να καταλάβουμε πως είναι η εικόνα μας!

Social media και εργασία
Unsplash/Fabiola Peñalba

Πώς πραγματοποιήθηκε η έρευνα

Συνολικά 436 managers από διαφορετικές εταιρίες συμμετείχαν στην έρευνα. Το 61% εργαζόταν στον τομέα της φιλοξενίας και το υπόλοιπο σε IT και στον κλάδο της υγείας.

Στον κάθε manager δόθηκε ένα υποθετικό σενάριο περιελάμβανε έναν πλασματικό υποψήφιο που τα πήγε πολύ καλά κατά τη διάρκεια μιας προσωπικής συνέντευξης, αλλά επίσης φαινόταν σαν να πηδάει από τη μια δουλειά στην άλλη σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Στη συνέχεια, κάθε manager εξέτασε 16 διαφορετικά Facebook profiles, που υποτίθεται ότι ανήκαν στον προαναφερθέντα υποψήφιο, και ζήτησαν να αξιολογήσουν την καταλληλότητά τους με βάση το προφίλ.

Κάθε ένα από τα 16 Facebook profiles, ανδρών η γυναικών, προωθούσε μια ισχυρή άποψη σε διάφορα ζητήματα, ζητήματα για τα ναρκωτικά και μια εγωκεντρική προδιάθεση.Ή και τα αντίθετα αυτών.

Αυτό που ουσιαστικά έδειξε η έρευνα, είναι ότι σε γενικές γραμμές οι managers δεν θα έπαιρναν στη δουλειά κάποιον που φαίνεται ιδιαίτερα εγωκεντρικός και επικεντρώνεται διαρκώς στον εαυτό του ενώ το ίδιο ισχύει και για κάποιον που έχει ισχυρή άποψη πάνω σε διάφορα ζητήματα ή κάνει αναφορές σε ναρκωτικά.

Από αυτά τα τρία σημεία θα πρέπει να μείνεις μακριά… αν θέλεις να πάρεις τη θέση. Κράτα χαμηλό προφίλ και χρησιμοποίησε τα social media προς δικό σου όφελος.

Διαβάστε επίσης:

Γιατί οι “work friends” είναι σημαντικοί μέσα κι έξω απ’ τη δουλειά