Πώς να προστατεύσεις την καρδιά σου; Οι αερόβιες ασκήσεις, όπως το τρέξιμο, η ποδηλασία ή το τζόκινγκ σε μεγάλες αποστάσεις μπορεί να είναι μια πρόκληση για κάποιον που δεν σηκώνεται απ’ τον καναπέ του, αλλά είναι ό,τι καλύτερο για την προστασία της καρδιάς.

Αναρωτιέσαι πώς να προστατεύσεις την καρδιά σου; Η αερόβια άσκηση είναι η καλύτερη για την προστασία της καρδιάς και δεν το λέμε εμείς αλλά πολυάριθμες έρευνες που έχουν γίνει. Συγκεκριμένα, μια νέα έρευνα στη Νορβηγία το επιβεβαιώνει, λέγοντας πως το να παραμελείς την αερόβια άσκηση μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ενός καρδιακού επεισοδίου στο μέλλον, ακόμη κι αν έχεις καλή φυσική κατάσταση.

Πώς να προστατεύσεις την καρδιά σου με την αερόβια άσκηση;

«Βρήκαμε μια ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στα υψηλά επίπεδα καλή φυσικής κατάστασης και τον μειωμένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής μέσα στα 9 χρόνια που πραγματοποιούμε τη μελέτη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της έρευνας Bjarne Nes.

Ακόμη κι αν ένα άτομο δεν είχε κανένα σημάδι καρδιακών προβλημάτων, όσο λιγότερη αερόβια άσκηση κάνει τόσες περισσότερες οι πιθανότητες να έχει προβλήματα με την καρδιά του στο μέλλον.

προστασία της καρδιάς

Credits: Pixabay

Οι ερευνητές μέτρησαν την καρδιοαναπνευστική ικανότητα 4527 ανδρών και γυναικών από το 2006 έως το 2008. Κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε καρδιαγγειακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση ή καρκίνο κατά τη διάρκεια της έρευνας. Οι περισσότεροι θεωρήθηκαν ότι έχουν χαμηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Σύμφωνα με την έρευνα, ακόμη και μια μικρή αύξηση στα επίπεδα δραστηριότητας μπορεί να έχουν μεγάλη επίδραση στην υγεία της καρδιάς. Για παράδειγμα, μια μικρή αύξηση στη γυμναστική μπορεί να φέρει και 15% μείωση στις πιθανότητες να υποφέρεις από καρδιακή προσβολή.

προστασία της καρδιάς

unsplash/Jamie Street

Οι επιστήμονες ευελπιστούν πως τα ευρήματα της έρευνας θα ενθαρρύνουν τα άτομα να κάνουν γυμναστική για το καλό της καρδιάς τους. Τα οφέλη είναι πολλά, μεταξύ των οποίων, είναι η μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακές ασθένειες.

Σήκω, λοιπόν, απ’ τον καναπέ σου γιατί άλλωστε υπάρχουν πολλές διασκεδαστικές ασκήσεις που μπορεί να σου αρέσουν. Διάλεξε αυτή που σε ικανοποιεί περισσότερο και κάντο για το καλό της καρδιάς σου! Αξίζει τον κόπο!

Photo: unsplash/Christopher Beloch