Αναπάντητα ερωτήματα υπάρχουν γύρω απ’ τον θάνατο του πιλότου Γιώργου Μπαλταδώρου, ο οποίος έχασε τη ζωή του την Πέμπτη αφού κατέπεσε το Μιράζ 2000- 5, στο οποίο ήταν χειριστής. Τα επικρατέστερα σενάρια για τη συντριβή. Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις.

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις κηρύχθηκε μετά από εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Καμμένου, έπειτα απ’ τον θανάσιμο τραυματισμό του κυβερνήτη του Μιράζ, σμηναγού Γεωργίου Μπαλταδώρου. Τα σενάρια για τη συντριβή του Μιράζ και οι συνθήκες στην περιοχή.

Καταλυτικό ρόλο στη συντριβή του Μιράζ φαίνεται να διαδραμάτισε η χαμηλή ορατότητα στην περιοχή λόγω υγρασίας και νέφωσης.

Αξιωματικοί, οι οποίοι έχουν εικόνα των στοιχείων της πτήσης των δύο μαχητικών αεροσκαφών, τονίζουν πως το ζεύγος των Μιράζ, αφού αποχώρησαν τα τουρκικά αεροσκάφη που είχαν εισέλθει στο FIR Αθηνών, συνέχισαν την πορεία τους μέχρι το νότιο Αιγαίο, εκτελώντας αποστολή επιτήρησης.

Κατά την επιστροφή τους προς το αεροδρόμιο της Σκύρου, άρχισαν να έχουν καθοδική πορεία και τα λεπτά πριν τη συντριβή, βρέθηκαν σε περιοχή με υγρασία και χαμηλή νέφωση, τα οποία προκαλούσαν περιορισμένη ορατότητα.

Τα δύο επικρατέστερα σενάρια για τη συντριβή του Μιράζ

Το μαχητικό όπου στο πιλοτήριό του ήταν ο Γιώργος Μπαλταδώρος, συνέχισε την καθοδική πορεία ενώ υπήρχε χαμηλή ορατότητα και λίγα δευτερόλεπτα πριν φθάσει στη θάλασσα είτε προσπάθησε να επιβεβαιώσει αν η πορεία του ήταν ακριβής είτε αν συμβαίνει κάτι.

Σύμφωνα με τη δεύτερη εκδοχή, είτε ο πιλότος υπέστη κάτι αιφνίδιο είτε δεν πρόλαβε να εκτιμήσει έγκαιρα τον επερχόμενο κίνδυνο, λόγω του πολύ χαμηλού ύψους.

Οι έμπειροι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας εξηγούν παράλληλα πώς σώθηκε ο δεύτερος πιλότος.

Σύμφωνα με τους ίδιους, ο δεύτερος πιλότος του σχηματισμού σε κάποια στιγμή και ενώ ήδη βρισκόταν πολύ χαμηλά, άλλαξε πορεία. Σταμάτησε να ακολουθεί τον Νο1 καθώς υποψιάστηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά.

Οριζοντίωσε αρχικά το αεροσκάφος του και πήρε ύψος για να γλιτώσει την πρόσκρουση με τη θάλασσα την τελευταία στιγμή. Εκείνη τη στιγμή φαίνεται πως βρισκόταν περίπου 160 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Στη συνέχεια, μεταβίβασε στη βάση του ότι έχασε από το πεδίο του τον Νο1 του σχηματισμού.

Διαβάστε ακόμα:

Τα σενάρια για τον θάνατο του πιλότου του Μιράζ 2000